|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Kimv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Marts-2007 Status: Offline Point: 144 |
![]() Sendt: 29-Marts-2007 kl. 19:37 |
Er der nogen folk herinde som har et 42PX70 og som bruger et normalt kabel tv signal ikke selector som kan fortælle mig om billedet faktisk er så "dårligt" som http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70/ antyder.. ? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Jeg ved ikke hvorfor, at man derovre bruger tid på at beskrive kvaliteten af Analog modtagelse. Kun 5 ud af 35 tilgængelige On Air kanaler sendes Analogt samtidigt med Digital version. PX modellerne giver et udemærket Analogt billede, dog er Digitalt at foretrække. KabelTV skal ses Digitalt. Bruger yderst sjældnt andet, har dog ikke en PX endnu. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
munken ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-November-2006 Status: Offline Point: 147 |
![]() |
Når man stikker sit antenne kabel fra kabeltv til sit fjernsyn er det så digitalt eller hvad? Eller skal man have en Selctor for det? Eller har jeg bare byttet rundt på noget?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
PX modellerne har DTT Tuner, som IKKE er anvendelig på KabelTV. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej har fået mit Pana i dag, og er derfor ikke færdig med indstillingerne. Men - analoge, og her mener jeg TDC Kabel TV direkte ud af stikket, er mindst lige så gode som på mit tidligere Samsung Plasma. Og her var billedet bestemt ikke dårligt, og er det altså heller ikke på PX70 Men alt andet lige synes jeg det er forkert ikke at tilslutte en selector eller andet DVB-C udstyr hvis det er muligt. Det fortjener TV´et. Redigeret af Hother - 29-Marts-2007 kl. 20:54 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Tortex ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2004 Status: Offline Point: 144 |
![]() |
Jeg kører fællesantenne uden mulighed for selector el. lign. Det står rigtig fint - men dets DVB-T billede er selvsagt bedre på de danske kanaler.
|
|
![]() |
|
hesselballe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Århus N Status: Offline Point: 92 |
![]() |
Kan du uddybe det? Betyder det at signalet er dårligt eller hva? |
|
De dumme er ikke for kloge.
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Nej det betyder det ikke PX70 har 2 tunere, en almindelig analog tuner og en digital DVB-T tuner. Er man tilsluttet kabel TV så bruges der en digital standard der hedder DVB-C så her kan man ikke bruge den indbyggede DVB-T tuner til at se digital TV med, men skal bruge den indbyggede analoge tuner ligesom i alle andre TV. Vil man se digital TV over kabel tv skal man købe en Selector digital modtager hos TDC eller en tilsvarende hvis der er Stofa kabel TV. For at benytte den indbyggede digitale DVB-T tuner i TV'et skal man være tilkoblet et almindeligt fællesantenneanlæg der er mastebaseret, altså ikke kabel tv. Alternativt kan man selv købe en lille DVB-T antenne og sætte til. Men pt. sendes der kun 3 kanaler over DVB-T, dr1, dr2 og tv2 - så udvalget er ikke særlig stort.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Foods ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() |
Ved i hvad der kunne være fedt?
Hvis nogen af jer (Spawn f.eks.), kunne poste nogen billeder af hvordan PX70 rent faktisk håndterer analoge signaler. Live in Action altså. Jeg tænker på at kigge på en række forskellige (derved også kvalitetsmæssige forskellige) kanaler som f.eks.: TV3 TV Danmark (Eller kanal 4 eller hvad de kalder den nu til dags) DR1 Derudover kunne man så også poste billeder fra: DVD og evt: HD-DVD. Det har jeg yet to see en samligning af, og det ville da være yderst interessant at se hvordan denne sammenhæng er. Mvh. en potentiel px70 køber ![]() |
|
Mvh.
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det kan jeg ikke For det første kan man ikke på et billede korrekt gengive hvordan det ser ud i virkeligheden, for det andet er det utroligt svært at tage bare nogenlunde ordentlige billeder af en skærm - ihvertfald med de evner som fotograf og det kameraudstyr jeg er i besiddelse af Jeg har efterhånden taget i omegnen af 600 billeder, blot for at kunne lægge 5-6 stykker op der var nogenlunde uden de var rystede eller farverne var voldsomt ved siden af. Jeg har maks 1 time om dagen hvor lyset i stuen er sådan at jeg kan tage billeder hvor farverne bare ser lidt naturlige ud. Samtidig har jeg et dårligt analogt signal så man kan jo ikke sammenligne med en anden der måske har et bedre signal. Så jeg vil ikke starte et projekt hvor jeg med kamerabilleder skal forsøge på en retvisende måde at vise kvaliteten af de forskellige kilder eller forskellene på dem - jeg ville aldrig blive færdig, og resultatet ville aldrig blive retvisende alligevel. Kort sagt - du kan på ingen måde bruge billeder som reference for hvordan det ser ud i virkeligheden eller til at se forskelle på det ene og det andet. Du må bevæge dig ned til en panasonic forhandler og bede om at få lov at se billedet med de forskellige signalkilder der nu er mulige. Men en tommelfingerregel kan jeg da give Den analoge tuner er efter min mening lidt for soft i det, med digital signal fra selector bliver billedet betydeligt bedre, med dvd endnu bedre og med HD kilder super. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
PX70 er ikke ringere end PX60, som nok er den bedste fladskærm på markedet til analoge signaler.
Redigeret af nextgeneration - 30-Marts-2007 kl. 10:08 |
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
|
![]() |
|
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
Når man ser på DVD eller DVB-T , og herefter sammenligner med analogt signal vil det altid virke "soft" til sammenligning. "Soft" kan styres ved at ændre på sharpness ![]() |
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |