recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LCD - purple snakes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLCD - purple snakes

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rtorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Emne: LCD - purple snakes
    Sendt: 01-April-2007 kl. 22:57

Jeg har haft et Samsung LE 32M61B i ca. 15 mdr. For et par uger siden opdagede jeg for første gang dette fænomen på min skærm. Jeg kontaktede Samsung som ville hente apparatet og tjekke det. Men problemet forsvandt ligesom af sig selv. Så jeg aflyste aftalen med Samsung. Men problemet er der nu igen (nu og da).

Derfor tjekker jeg lige her inde om andre har lignende problem, og ser til min store overraskelse at der er lange tråde om dette. Det ser imidlertid ud til kun at være på plasma og måske i udpræget grad på pana.

Er der LCD ejere der oplever det samme, eller er problemet måske et helt andet på mit ? 

Redigeret af Rtorp - 08-April-2007 kl. 13:39
Til top
Rtorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2007 kl. 16:39
Hvad så drenge. Er Plasma ene om dette problem
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Rtorp Rtorp skrev:

Er der LCD ejere der oplever det samme, eller er problemet måske et helt andet på mit ? 

Det er ikke sikkert der er tale om samme fænomen. Der var et issue med M61,  som skyldtes en software-fejl. På den anden side, så forekommer banding-problemer af forskellig art på groft sagt alle digitale displays, i én eller anden udformning.

Er det et problem du ser bestemte steder ved bestemt materiale, dvs. du kan fremprovokere problemet det samme sted hver gang i en bestemt scene, eller er det noget der kommer og går tilfældigt, dvs. når du ser en scene én gang, så er problemet der, mens du kan se samme scene en anden gang uden problemet? Hvis det er sidstnævnte, så er det en fejl og tv'et skal på værksted. Hvis det er det første, så KAN det være du bare har fået øje på dén banding der er på alle LCD og plasma-tv i forskellig grad. Men det KAN også skyldes førnævnte software-fejl.

Til top
Rtorp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 14:00

Har du et link til et sted hvor jeg kan læse om den software-fejl du nævner på M61?

Mit problem er primært ved røde eller meget lyse scener, og det er både ved TV kigning, DVD og recorder afpilning. Lige som selve disse slanger, er der også periodiske problemer med at skærmen er rød (helt eller delvist) når jeg skifter fra en kanal til en anden (altså kun det øjeblik det tager at skifte mellem 2 kanaler).

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu