recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hurtig hjælp ang. indstillinger på PX70!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHurtig hjælp ang. indstillinger på PX70!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Nebelong Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2005
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Emne: Hurtig hjælp ang. indstillinger på PX70!
    Sendt: 25-April-2007 kl. 19:58

Jeg har lige fået denne skærm og søger de bedste indstillinger, så jeg undgår burn-in osv!

Kan det passe at Hother og Spawn er rimelig gode til dette?

Håber på hurtig hjælp så jeg kan komme ind og se det i live! :)

Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 20:07

Du kan rolig gøre som Hother og Spawn siger. Hvis du skruer endnu længere ned sker der helt sikkert ikke noget. Du må under ingen omsændighedder stille det på dynamiskd Det ser heller ikke godt ud.

m.v.h.

Til top
Svava Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-April-2007
Sted: Denmark
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 08:47

Jeg har gode erfaringer med standard-Biograf-indstillinger. Hvor jeg kun har justeret skarpheden ned. Det giver et behageligt billede som passer til de fleste udsendelser.

Panasonic TH-37PX70
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 09:06

Hej Sava, smag og behag er jo meget forskelligt, men efter min aller bedste overbevisning "kører" du for højt på alle parametre. Det mest naturlige billede (også efter en kalibrerings DVD) får du med alle parametere ca 40%, med undtagelse af farve ca 35%.

Men som sagt smag og behag

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 09:12
Nu når vi alligevel er inde på kallibrering...
jeg har leget med Digital Video Essentials, og jeg er os noget frem til noget der ligger lidt under din på alle områderne, undtagen farve (jeg elsker farver :D) Svava.

Der er bare et af test billederne på dvd'en der har drillet mig lidt. Det er et hvor den viser en baggrunden der er helt sort, og så 2 bjælker der er "sortere end sort", og nogle hvide. jeg har så ladet mig fortælle at det er korrekt indstillet når de to "sortere end sort" ligepræcis ikke kan ses. Lige meget hvor meget jeg indstiller kan jeg ikke få dem til at forsvinde.

Redigeret af hyldig87 - 26-April-2007 kl. 09:13
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 09:20

Det er kun den alleryderste der skal forsvinde - den næste skal lige kunne anes.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 09:22

Hej hyldig - enig - indstillingen ved en kalibreringsdvd på Pana´en kan være ret vankelig. Særligt fordi at man ikke, som på mit "gamle" plasma, kan justere hovedfarverne særskilt. Som det også fremgår af instruktionen til DVD´en, kan du ikke altid forvente at opnå den helt optimale indstilling. Det der jo er afgørende i sidste ende er jo, om du mener at du får et godt og billede med naturlige farver. Og det resultat hjælper kalibrerings DVD´en med 

Har du "rodet" nok med kontrast indstillingen?

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det er kun den alleryderste der skal forsvinde - den næste skal lige kunne anes.

Jep. Prøvede lige at sætte den på igen, og der var ikke noget problem med at få den til at forsvinde... Må ha været træt eller noget da jeg legede med det sidst :P

Til top
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2006
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 11:11

Hejsa

Blev selv PX70 ejer i går

Men har desværre ikke haft tid til rigtig at "lege" med sagerne. Jeg nåede kun at sætte det op midlertidigt på foden. Derfor sidder jeg nu og læser anbefalinger på indstillingen i indkøringsfasen.

Hvad er der egentlig galt med "dynamisk" indstillingen? Jeg satte den bare her pr. refleks under opsætningen, men hvad er ulemperne i forhold til normal og cinema?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 11:24

Hej MMM - alt for kraftige indstillinger og så i forholdet til en indkøringsfase, som skal benyttes til at beskytte plasmacellerne i begyndelsen.

Tillykke med herligheden

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 11:45

#MadManMingo

Slå den fra øjeblikkeligt og vælg normal eller cinema

Udover at den øger risikoen for burn-in voldsomt grundet vildt overdrevne indstillinger - så ødelægger den også det gode billede da den fuldstændig ændrer ved de grundnormer der er for at gengive billedet korrekt.  

Det er fjollet at købe en skærm der i forhold til eks. LCD har "svagheder" som genskin og burn-in risiko men hvis styrke netop er dens evne til at gengive billedet så korrekt som muligt, og så ødelægge dette fuldstændig med denne dynamiske indstilling - så kunne du ligeså godt have købt et halvdårligt LCD tv - så havde du både fået LCD'ens styrker samt det kunstige billede du får med dynamiske indstillinger.

Efter min bedste overbevisning burde den dynamiske indstilling slet ikke findes på skærmen - det eneste grund jeg kan se til at Panasonic har den med er for at tilfredsstille de købere der i virkeligheden hellere ville have haft et voldsomt kunstigt LCD billede.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 11:49
Godt gået spawn
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu