recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE får fjernsynet til at gå i dvale.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE får fjernsynet til at gå i dvale.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pliko Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-April-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE får fjernsynet til at gå i dvale.
    Sendt: 26-April-2007 kl. 11:10

Hej,

Jeg undskylder på forhånd  hvis følgende spørgsmål allerede er blevet stillet andetsteds, men jeg har ikke kunnet finde det.

Jeg har lige købt mig et lækkert Toshiba C3000P (som jeg varmt kan anfale til prisen) og sat det hele til. PS3 (HDMI) og Vista MediaCenter (VGA... desværre) men har nu fået et  problem:

Engang i mellem når jeg resetter MediaCenteret går skærmen i en slags dvale mode. Billedet forsvinder komplet, mens jeg kan se at VGA ikonet i toppen af skærmen bliver tonet ned i lysstyrke. Jeg kan høre MediaCenteret køre og lyden (gennem surround systemet) virker også fint, men billedet toner simpelthen ikke frem igen.

Er der nogen der tilnærmelsesvist har oplevet det samme herinde, og er der i så fald en løsning?

Mange tak på forhånd 

Redigeret af Pliko - 26-April-2007 kl. 11:12
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 14:45
Kunne det evt. have noget at gøre med at fjernsynet ikke understøtter den opløsning som MCE'en sender ud?
Til top
brilleabe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 11:08

jeg havde et ligende problem med min htpc og mit snart 20 år gamle b&o fjernsyn.

Jeg skifter mellem vga-out (til fladskærm) og s-vhs (til crt) via min mce remote. Og en gang i mellem er det som om mce 'går i sort' når jeg skifter til fjernsynet - der er lyd, men skærmen er sort. Det er ikke fjernsynet - dvs det må være noget med mce/grafikkort/driver.

Jeg løser problemet ved at trykke et par gange på den grønne knap på min fjernbetjening eller ved at skifte mellem vga og s-vhs.

Jeg ved ikke om det hjælper, men du kan da prøve.

/brille

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu