|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
wally ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 26-Maj-2007 kl. 10:11 |
Ved ikke om det er det korrekte sted at poste siden det omhandler køb af 12M Supra HDMI kabel til mit nye Samsung LE40M86BD tv. Anyways spørgsmålet lyder som følgende;
Jeg skal bruge et ca. 12 meter langt HDMI kabel fra min puter og til mit 40" samsung. Som de fleste nok ved understøtter M86 fullHD. Jeg kontaktede derfor AVconnection.dk for at forhøre mig om evt. problemer ved brug af Supra HDMI 12m kabel. Her fik jeg at vide at jo kortere des mindre risiko for fejl men at et Supra på 12m sagtens ville kunne klare opgaven. Nu har jeg så modtaget det købte Supra og læser så bag på pakken dette; "RESOLUTION: 1-6m supports v1.3 resolution up to 1080p, 6-10m supports v1.2 resolution up to 1080p, 12 'E't 15m supports v1.2 resolution up to 720p and 1080i" - Nu bliver jeg så bange. For dette modstrider hvad AVconnection fortalte mig over telefonen. mit Samsung understøtter jo fullHD med 1080p (ikke 1080i) og så vidt jeg har lært er "p" versionen bedre en "i" osv osv. Kort fortalt mit nyindkøbte 12m supra hdmi understøtter ikke mit tv??!!
Hvad er jeres mening af dette? Er I nogen som har købt og bruger Supra HDMI 12m kabel til 1080p LCD tv??? Skal jeg sende det retur?? for må ærligt indrømme jeg ikke har 100% styr på opløsningerne. Men mit mål med det hele er selvfølgelig at kunne bruge min puter til spil, billeder, dvd film mv. ved høj og ufejlbar kvalitet! Hvad kan i lære mig? Redigeret af wally - 26-Maj-2007 kl. 10:14 |
|
![]() |
|
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
![]() |
De specifikationer som supra opgiver er jo sandsynligvis minimums ydeevne. Derfor kan det sagtens være at det virker uden problemer.
Kablet ved jo ikke hvad du sender igennem det :) Spring ud i det? Mvh. Martin |
|
![]() |
|
kaja9 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2006 Status: Offline Point: 32 |
![]() |
Jeg skal ligge 8 meter HDMI kabler ind i væggen og har spurgt den svenske producent om HDMI 1.3 certificering. Jeg fik 12/4 følgende svar: Vår kabel ligger för certifiering just nu hos Silicone Image i USA. Skall inte vara några problem. Jeg har siden fulgt op og 22/5 svarede de at resultatet endnu ikke foreligger. |
|
HTPC / ASUS P5W DH Deluxe & 7600GT Dual-DVI / Sanyo PLV-Z2 & Philips 200W6CS / Hauppauge HVR-1100 / Pioneer VSX-908 / QLN 5.1 set
|
|
![]() |
|
wally ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Der står "Up too"..? AVconnection skriver at Supra HDMI understøtter 1080p helt op til 15m dog -> http://www.avconnection.dk/?Cpage=PDetails&PNo=SUPHDMI12 &ML1=1
Er svært |
|
![]() |
|
Langemor84 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-December-2005 Status: Offline Point: 708 |
![]() |
Prøv dog!
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Hvad er det der er svært ? ja - jeg forstår heller ikke alle de teoretiske overvejelser Hvis du har både skærm og kabel og PC er det jo bare at slutte til og se om det virker eller ikke ? Om det er certificeret til 1080p i v.1.2 eller v.1.3 i de forskellige længder er græsk katolsk - din PC sender ikke v.1.3 - den sender blot den opløsning du vælger, intet andet. Der er ikke nogen v.1.3 specifikke funktioner i din PC som er nødvendige for at kommunikere med skærmen. Så på med kablet, og sæt opløsningen til 1080p (hvis din pc kan) og afspil et testklip i 1080p. Redigeret af spawn - 26-Maj-2007 kl. 18:04 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Du kan rolig pakke det ud for at prøve det. Du har købt det (som jeg har forstået det) via av-connection.dk, altså foreligger der fjernsalg, hvorfor du har 14 dags fortrydelsesret. Hvis kablet ikke virker, så sender du det bare retur. |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
![]() |
har ikke tv før fredag
![]() |
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Returretten gælder også selvom du har brudt pakken, blot du kan returnere produktet i væsentlig samme stand, som da du modtog det. Altså, hvis kablet stadig virker og ikke har synlige skader, så kan du returnere det indenfor 14 dage fra modtagelsen. |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
![]() |
nm, har lige fået besked fra AVconnection.dk og siger at de aldrig har haft klager og garanterer returretten hvis der er problemer..
De er super, |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Wally, jeg går også ind for at du prøver kablet, men det var nu heller ikke for at komme i heppekoret jeg ville kommentere
![]() Når du prøver det, skal du jo have en PC som kan afspille 1080P uden at skabe problemer du så måske fejlagtigt tror, er kablets skyld. 1080P er ikke så ligetil, mens 720P ikke er noget særligt i de fleste tilfælde. Det er let at hente filmklip ned i 1080p, så det skulle være let nok at prøve. Men de belaster meget. |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Dette kræver nok lige noget forklaring: Der er ingen forskel på de forskellige længder af Supra kabel, overhovedet. Det er samme kabel, med samme påmonterede stik. HDMI organisationen har for at imødekomme de mange kompatibilitetsproblemer med HDMI i praksis, indført en ret omfattende og streng test-procedure, som producenterne kan benytte for at sikre sig at udstyr og kabler overholder HDMI specifikationerne 100%. Med indførslen af HDMI 1.3 er der føjet yderligere tests til denne procedure, pga. den højere båndbredde som HDMI 1.3 giver mulighed for (bemærk at HDMI 1.2 også giver mulighed for 1080P). Når en producent af kabler skal have denne godkendelse, skal hver enkelt længde af kablet testes. Det er ikke sådan at man kan teste et 10 meters kabel, og så konkludere at alle længder herunder er godkendt, hvert eneste varenummer skal testes separat. Dette er tilsyneladende en ret så langsommelig proces. 12-meters kablet er først blevet 1080P godkendt for nyligt, derfor fremgår det ikke af emballagen, men eftersom det er samme kabel, så er dit kabel reelt 1080P godkendt efter HDMI 1.2 standarden. Når HDMI 1.3 er strengere endnu, skyldes det at hvis du nu bruger 1080P i kombination med Deep Colour, eller endnu højere opløsninger ved PC-brug, så er båndbredden højere end 1080P ved HDMI 1.2. Hvorvidt dette kabel kan håndtere dette i 12 meter er endnu uvist, men det er sandsynligt. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |