Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fimo
Bruger
Oprettet: 17-April-2006
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 70
|
Emne: Samsung eller Sony ? Sendt: 04-August-2007 kl. 20:49 |
Jeg har igennem længere tid forsøgt at finde et 40" LCD TV som jeg ville have og nu er jeg endelig kommet ned på 2 valg.
Men jeg er meget usikker på hvilket af disse to som jeg skal vælge
så jeg tænkte på om der var nogen der har nogle gode/dårlige erfarringer
med et af disse to som de ville dele med mig, så jeg dermed kunne få mig en ide om hvilket TV som er "det rigtige" for mig.
Jeg har set begge to "live" men syntes at det er svært at vælge..
Håber på lidt hjælp her.
SAMSUNG LE-40M86BD ?
eller
SONY KDL-40D3000 ?
|
 |
QuaZ
Bruger
Oprettet: 24-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 114
|
Sendt: 04-August-2007 kl. 22:06 |
Helt klart Sony D3000 serien :) imho
|
 |
Gauze
Bruger
Oprettet: 13-Januar-2007
Point: 108
|
Sendt: 05-August-2007 kl. 13:16 |
Jeg overvejer selv en Sony. Dog overvejede jeg tidligere end Samsung M8*, men efter at have set den live, må jeg sige jeg er aldeles skuffet. Det står et flot billede på skærmen, men da jeg så Pixels Cars, opdagede jeg hurtigt, at billedet hakkede ekstremt meget. Om det har noget med opsætning aner jeg ikke. Den gjorde det forresten også, på de andre samsung skærme i butikken.
|
 |
johnny57
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2004
Point: 964
|
Sendt: 05-August-2007 kl. 14:29 |
Tja jeg har et m87 og der er ikke noget der hakker, kanon billede er super tilfreds, men der er ikke tvivl om at Sonyen er godt tv også, det er dog noget dyrere end Samsungen og så er spørgsmålet hvad der giver mest for pengene.
|
Med venlig Hilsen
Johnny
|
 |
Gauze
Bruger
|
Sendt: 05-August-2007 kl. 15:24 |
Sony er ikke meget dyrere end Samsung. I hvert fald ikke, hvis man køber online. Johnny57 jeg stiller stadig spørgsmålstegn ved Samsung. Jeg tror jeg kiggede på 10 forskellige samsung tv, og alle hakkede da de afspillede Cars. Dog gjorde den det ikke, da den viste en "rigtig" spillefilm. Om problemet er generelt ved animationsfilm, aner jeg ikke. Igen, det kan måske være en generel opsætningsfejl, men det lyder bare underligt, at lige præcis Samsung hakker og de andre ikke gør?
|
 |
fimo
Bruger
Oprettet: 17-April-2006
Sted: Sweden
Point: 70
|
Sendt: 06-August-2007 kl. 09:59 |
Tak for jeres svar og jeg kom til at tænke på om der er en mærkbar forskel på specs på de 2 tv som man kan se med det blotte øje ?
Og er der forskel på hvilket et af dem der er mest "fremtidssikret" hvis man kan tale om det i en verden hvor, det der er nyt idag er gammelt imorgen 
|
 |
johnny57
Guld medlem
Oprettet: 20-November-2004
Point: 964
|
Sendt: 06-August-2007 kl. 11:40 |
Fremtidssikret er der ikke meget der er. Sony har dog den fordel at der er DVB-c dekoder i. Du kan næppe se forskel på specs Samsungens data er på papiret noget bedre end Sony, Samsungen er fuld HD. Men jeg tror ikke det gør nogen forskel i virkeligheden.
|
Med venlig Hilsen
Johnny
|
 |
QuaZ
Bruger
Oprettet: 24-Juni-2007
Point: 114
|
Sendt: 06-August-2007 kl. 20:28 |
Efter selv at have fået den op at stå herhjemme er jeg slet ikke i tvivl.
! Sony KDL-46D3000 er fantastisk! :D
|
 |
riverwind
Junior bruger
Oprettet: 01-August-2007
Point: 37
|
Sendt: 06-August-2007 kl. 22:00 |
Gauze skrev:
Jeg overvejer selv en Sony. Dog overvejede jeg tidligere end Samsung M8*, men efter at have set den live, må jeg sige jeg er aldeles skuffet. Det står et flot billede på skærmen, men da jeg så Pixels Cars, opdagede jeg hurtigt, at billedet hakkede ekstremt meget. Om det har noget med opsætning aner jeg ikke. Den gjorde det forresten også, på de andre samsung skærme i butikken.
|
Jeg var i El-giganten i Esbjerg i weekenden, hvor de havde den kørende. Der så jeg nøjagtigt det samme, som du skriver - hakkende billeder på Samsung, og der kørte Cars på alle skærme samtidig.
Senere samme dag var jeg i Hifi-klubben i Esbjerg - endnu en gang det samme.
Idag snakkede jeg så med en flink ekspedient i Hifi-klubben i Sønderborg, og han fortalte om det samme, og det lød til at det kunne være Movie Plus-tingen i Samsung, der gjorde det, men har ikke lige selv undersøgt, om det kan være tilfældet.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 06-August-2007 kl. 23:31 |
QuaZ skrev:
Efter selv at have fået den op at stå herhjemme er jeg slet ikke i tvivl.
| 
|
 |
Kaktudsen
Bruger
Oprettet: 17-April-2007
Sted: Djursland
Point: 89
|
Sendt: 07-August-2007 kl. 00:45 |
Fruen og jeg har været på shopping i dag, og sammenlignede netop de 2 modeller du nævner, da det som udgangspunkt var de samme 2 vi var interesseret i. Men vi valgte at købe et SAMSUNG LE-40M87BD, da det stod markant skarpere / klarere / mere tydeligt i billedet end Sony. Og som indehaveren af den Expert-butik vi handlede i sagde: Samsung er et hestehoved foran Sony, hvad angår LCD. Måske bare hans synspunkt, men da vi så begge skærme igang ved siden af hinanden, med samme film, og med samme signal, var VI ikke i tvivl: SAMSUNG LE-40M86BD 
- Men tillykke med DIT Sony valg. man skal jo vælge det man selv syntes er bedst.
< =text/>
|
Do NOT try this at home !!!
- Go to a friends house...
|
 |
Gauze
Bruger
|
Sendt: 07-August-2007 kl. 12:06 |
riverwind skrev:
Jeg var i El-giganten i Esbjerg i weekenden, hvor de havde den kørende. Der så jeg nøjagtigt det samme, som du skriver - hakkende billeder på Samsung, og der kørte Cars på alle skærme samtidig.
Senere samme dag var jeg i Hifi-klubben i Esbjerg - endnu en gang det samme.
Idag snakkede jeg så med en flink ekspedient i Hifi-klubben i Sønderborg, og han fortalte om det samme, og det lød til at det kunne være Movie Plus-tingen i Samsung, der gjorde det, men har ikke lige selv undersøgt, om det kan være tilfældet.
|
Det var netop også i El-giganten, i esbjerg, at jeg så det.
|
 |