recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony DSC-W80
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony DSC-W80

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vet1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony DSC-W80
    Sendt: 16-August-2007 kl. 21:50

Jeg har købt et Sony DSC-W80 for en lille måned siden, men først nu rigtig fået taget det i brug. Dvs. det sluttede hurtigt.

Har været ladet op en gang og brugt hen over 3 uger. Havde netop været brugt og kunne pludselig ikke tændes. Formodede at batteriet var flads. Jeg satte batteriet til opladning og i igen. Kammeraet kan fortsat ikke startes op. Fuldstændigt dødt. 

Er der nogen der har en idé. Desværre er det købt i USA og det er nok ikke realistisk, at jeg lige kommer forbi der.

Jeg observerede desværre ikke opladningsprocessen, men formoder opladeren/batteriet har fungeret efter hensigten. Såfremt jeg forsøger at oplade igen. Lyser lampen gul/orange et kort øjeblik for derefter at gå ud. Jeg tolker det som udtryk for at batteriet er fuldt opladt.

Vh Jens

Gagia Classic
Mini Mazzer Electronic B
Impod Intero. Stamper
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 22:00

Har du prøvet at måle på batteriet for at se hvad spænding og volt der er på det.? Ligeledes på laderen, om den lader.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
vet1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2007 kl. 22:08

Tak for hurtigt svar.

Nej jeg er lidt usikker på hvorledes og har først imorgen adgang til et voltmeter i morgen.

Der er tre ledere, men man kan vel prøve sig frem uden at skade noget.

Vh Jens

Gagia Classic
Mini Mazzer Electronic B
Impod Intero. Stamper
Til top
vet1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2007 kl. 14:55

Hej

Jeg har nu målt på både lader og batteri. Spændigsforskel er 4,1 Volt. Batteriet er specificeret til 3,6 volt.

Det tyder vel på at det er kammeraet der er "færdigt"?

Jens

Gagia Classic
Mini Mazzer Electronic B
Impod Intero. Stamper
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2007 kl. 16:28

Får du 4,1 V fra lader og batteriet er på 3,6 V.? Det er der ikke noget unormalt ved, der lades generelt med lidt mere end batterispændingen. Om det er kameraet det er galt med, det kunne det jo tyde på hvis batteriet er fuldt opladet, er du sikker på at der e.v.t. ikke er en fejl eller løs forbindelse på kontakterne til batteriet.? Hvad kan du ellers gøre.??? Jeg ved ikke om du kan få det testet hos en forhandler, det er vel et forsøg værd. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
QuaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juni-2007
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2007 kl. 18:14
Hvor i landet bor du?

Er du i nærheden af Frederiksberg, så kom forbi på føtex fasanvej - vi kan jo lige teste kameraet og hvis den er helt galt kan vi jo altid finde ud af noget med en billig reparation ;-)
Til top
soender Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2007
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 10:35
Det er rigtig nok at lampen går ud når batteriet er opladet.. har selv et w80.. Du kan tage ind til alle føtex'er i landet og få en vurdering.. arbejder selv i føtex i aalborg.. Tror bestemt godt du kan få en løsning på problemet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu