Argh... Jeg er forvirret! Jeg har prøvet to grafikkort (ATI 2400pro og Nvidia 8400) på hver to forskellige operativsystemer (XP og Vista) med flere forskellige drivere.
Det skal siges at XP er mit primære OS, da det virker med al hardware (TV-kort, kabinetdisplay m.m.), og at jeg har HD-DVD-drevet fra Microsoft/Xbox 360
Først 2400pro på XP: CPU belastning på ca. 50% i PowerDVD Ultra 7.3, panoreringer kører ikke glidende. Det er samme problem på Vista.
Så Nvidia 8400: 60% CPU belastning i XP, men panoreringer kører glidende! Ingen af beta-driverne kører stabilt på mit system, så jeg må "nøjes" med nyeste officielle driver (uden Pure Video HD). Så prøver jeg Vista: Her er der fuld hardware-acceleration i PowerDVD, men TV-kort og andre sjove ting virker ikke.
Jeg er nok tilbage på XP, og håber snart der kommer en officiel XP-driver med Pure Video HD understøttelse. Jeg kan desværre kun vælge blandt et begrænset antal grafikkort, da jeg har low-profile kabinet.
Men jeg kunne godt bruge lidt hjælp: På begge grafikkort er der små forstyrrende pixels nogle gange, der hopper og danser. Er det fordi min PSU er for lille. Den er nemlig kun på 300W. De forstyrrende pixels optræder mindre på 8400'eren, men tror også at den bruger mindre strøm, så det giver fint mening.
Alt i alt, har det været det værd? Hmmm, havde jeg da bare prøvet Nvidia fra starten... Jeg har søgt på en masse ATI forums, og fik aldrig HW-acc. til at virke ordentligt, og så var der problemerne med panoreringer. Men nu har jeg købt lidt HD-DVD film på forhånd, så skal have det til at virke

Hilsen Morten