recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel på HD-XE1 og HD-EP10?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForskel på HD-XE1 og HD-EP10?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Emne: Forskel på HD-XE1 og HD-EP10?
    Sendt: 27-August-2007 kl. 13:39

Der er jo unægteligt en vis prisforskel på de to.
Og jeg har kunnet læse mig frem til at der bl.a. er plastickabinet på sidstnævnte i stedet for metalkabinet.

Derudover "mangler" der analog tilslutning for 5.1 surround, men kan dette ikke overføres via den optiske digitaludgang?

Men EP10'eren er måske slet ikke beregnet til Danmark siden den ikke nævnes så ofte herinde?

Hvis surroundlyden ellers kan overføres digitalt, så er jo ca. 2000 kr. sparet ved at vælge den lette udgave...

Edit:
XE1'eren skulle være fremragende til upscaling af DVD'er, gælder dette også for EP10? Så hvor forskellige/ens er de?

Redigeret af Non-Desperado - 27-August-2007 kl. 15:24
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 13:51
Nej, EP10'eren mangler, udover analoge udgange og evnen til internt at dekode de nye formater, også den fancy chip der gjorde XE1'eren til en ret stærk DVD-scaler.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 14:26

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, EP10'eren mangler, udover analoge udgange og evnen til internt at dekode de nye formater, også den fancy chip der gjorde XE1'eren til en ret stærk DVD-scaler.

OK, takker. Så må muldvarpeskindet op af lommen, så XE1'eren kan komme i hus.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu