recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - strømforbrug på grafikkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketstrømforbrug på grafikkort

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Dargny Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Emne: strømforbrug på grafikkort
    Sendt: 27-August-2007 kl. 14:31

Da jeg kun har 165 W til rådighed til hele maskinen er jeg begyndt at kigge på strømforbruget på hele maskinen, men især grafikkortet.

Men jeg finder ingen information. Og når de så nævner ord som "smooth gaming performance", så begynder jeg at tænke strømforbrug. Hvad er jeres erfaring?

Jeg har kig på dette kort:  2600PRO

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389119

Hvor kan jeg finde indformation om strømforbrug på grafikkort?

På forhånd tak

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 19:52

Det står oftest i specifikationerne for grafikkortet, hvor stor en strømforsyning det kræver. Så du skal ind på producentens hjemmeside.

Mit eget hd2600XT skriver de, at det kræver en 400watt strømforsyning.. Det i sig selv giver ingen mening, men omvendt vil jeg næsten æde min gamle hat på, at 165watt ikke er nok. Ikke med en harddisk, dvd-drev, bundkort, cpu, netkort og så et grafikkort.

Til top
Dargny Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 21:47

Sagt med andre ord, så kan jeg ikke bruge 2600PRO kortene.

Hvis jeg skal bruge et strømsvagt kort til medie center brug, (720P). hvad skal jeg så vælge?

Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 22:23
Tja...

Mit eget mediecenter

AMD BE2350 4000+ 45W
MSI K9AGM2-FIH med onboard X1250 grafik og hdmi-udgang
Tv-tuner, harddisk og optisk-drev

- kommer ikke over 100w ialt.

Her kan du se, at et 2600-kort kommer op på ca. 45w modsat 2400'erens ca. 25W.

Videre kan du her læse her om strømforbruget med et stanard pc-setup med forskellige grafikkort. Google er din ven

Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2007 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Dargny Dargny skrev:

Da jeg kun har 165 W til rådighed til hele maskinen er jeg begyndt at kigge på strømforbruget på hele maskinen, men især grafikkortet.

Hvilken cpu og bundkort anvender du? Antal indstikskort? drev? eksternt strømkrævende udstyr over usb/firewire?

Hvad med et ATI Radeon Radeon HD 2400PRO, 256MB DDR2, DVI, HDMI, HDTV, Passive Cooling, PCI-Express, Retail ?

Redigeret af dr_schlemer - 27-August-2007 kl. 22:27
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 04:02
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Mit eget hd2600XT skriver de, at det kræver en 400watt strømforsyning.. Det i sig selv giver ingen mening, men omvendt vil jeg næsten æde min gamle hat på, at 165watt ikke er nok. Ikke med en harddisk, dvd-drev, bundkort, cpu, netkort og så et grafikkort.

Der er også et vist tab fra AC til DC....
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
zubzer0 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juni-2007
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 08:08

Jeg tvivler også på at du kan bruge nogen af de nyere gfx-kort med en så lille strømforsyning, men hvis du er frisk på at forsøge så er 8600gts nok det kort som giver bedste spil og HD-ydelse for pengene.

Se evt en sammenligning her: http://www.behardware.com/articles/675-6/report-the-radeon-h d-2600-2400.html

Problemet er nok ikke det samlede strømforbrug, men ved opstart skal strømforsyningen altså lige give et ekstra spark for at sætte alle blæsere og harddiske mm. igang.

Hvis 720p-ydelse er dit krav så burde dit onboard X1250- kort da egentlig være udemærket. Er det ikke det ? 

Til top
Dargny Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 08:52

Den skal ikke bruges til spil, så gaming performance har ingen interesse.

Det er et rent mediecenter.

Til top
Dargny Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Oprindeligt skrevet af Dargny Dargny skrev:

Hvilken cpu og bundkort anvender du? Antal indstikskort? drev? eksternt strømkrævende udstyr over usb/firewire?

Hvad med et ATI Radeon Radeon HD 2400PRO, 256MB DDR2, DVI, HDMI, HDTV, Passive Cooling, PCI-Express, Retail ?

Jeg har ikke valgt CPU eller Bundkort endnu.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 10:28
Her kan man se strømforbruget på et 2400XT og andre, det lyder rigtigt. Men det lyder ikke som en mulighed med 165watt.

http://www.pcper.com/images/reviews/426/4/power.jpg

Det kedelige ved en for lille strømforsyning er ustabilitet i form af fx genstart af maskinen. Og måske en dårlig opstart som nævnt. 165 watt lyder som alt for lidt til noget fornuftigt.

Redigeret af Ken_T - 28-August-2007 kl. 10:34
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 11:03
Men man kunne måske anvende Dr_Schlemers opskrift, som var:

Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

AMD BE2350 4000+ 45W
MSI K9AGM2-FIH med onboard X1250 grafik og hdmi-udgang
Tv-tuner, harddisk og optisk-drev  - kommer ikke over 100w ialt.

Dr_schlemer: Har du lagt mærke til hvor elegant problemet med overscan er klaret via HDMI. Ikke noget problem, vel?

-------------

Mange steder kan man se at en sådan sammensat HTPC ikke bruger meget strøm. Jeg syntes jeg læser 40 til 50watt som det laveste og under 100watt som det højeste på nettet.

MSI bundkortet er stabilt og godt. Der kommer en opgradering til bundkortet i september, så skulle man kunne afvikle 1080P hvis man har en x2 4600+. (brisbane 65nm 65watt)

Men der er jo også et bundkort fra ASUS, Biostar og er det Gigabyte, med chipset G690 og x1250. Og der er jo et ABIT kort til en core 2 duo med G690. En core 2 duo bruger ikke meget strøm. En E6400 fx og man skulle kunne klare 1080P.

Anandtech skulle komme med nogle artikler hvor de ville efterprøve om det holdt stik med lovede hastighed i forbindelse med den nye opdate af Bios (hardware decodning af bla. H264). Fredag i sidste uge skulle den første artikel have set dagens lys, men det trækker vist ud. Anandtech skal da også slå knude på sig selv hvis det virker, de er jo tydeligvis Intels mand.
Hvis de skriver noget om AMD, starter de med en stor reklame for Intel i selve artiklen. Så hvis det virker som lovet, vil de trække artiklen ud, hvis den overhovedet ser dagens lys. Nå, ja, nu må vi se.

Til top
Dargny Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 15:52

Hvad er forskellen på de 2 MSI kort. Jeg vil helst have K9NGM3-FIH kortet da det er et micro - ATX kort, men jeg kan ikke gennemskue hvad jeg mister/vinder

MSI K9AG Neo2-Digital

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=391520

MSI K9NGM3-FIH

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=387536

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu