|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
plouger ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 206 |
![]() Sendt: 27-August-2007 kl. 17:53 |
Hej. Kan man lave sikkerhedskopier af sine blue-ray film og er det lovligt? Jeg mener man plejer at må lave en kopi af sine film til eget forbrug. Hilsen en kommende Blue-ray ejer |
|
Hilsen
Plouger |
|
![]() |
|
TapeConnection2 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() |
Det kan du godt.. kig evt. her for noget software:
http://www.videohelp.com/tools/sections/decrypters-bd-hd-dvd Så vidt jeg husker, må du gerne lave en kopi til eget brug. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Nej - man må ikke lave en sikkerhedskopi - heller ikke til eget brug Det må man heller ikke af almindelige DVD der er kopisikrede Loven er helt klar på dette punkt - det er ikke tilladt at lave en sikkerhedskopi hvis man er nødt til at bryde en kopisikring for at gøre det. Det er tilladt at lave en sikkerhedskopi hvis originalen ikke indeholder nogen kopisikring.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
Og så er det i øvrigt kun lovligt at bruge sikkerhedskopien når originalen ikke længere virker
![]() |
|
![]() |
|
plouger ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 206 |
![]() |
Troede man måtte bruge sikkerhedskopier i f.eks. bilen, sommerhuset mm. Men skidt, jeg har sq ikke råd til sådan en brænder alligevel
|
|
Hilsen
Plouger |
|
![]() |
|
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
Så vidt jeg husker, er der lovligt at lave en kopi af fx dvd selv hvis der er kopi spærring. Men kun hvis du bliver nødt til at bryde denne for at se filmen der hvor du vil... dvs. hvis du fx skal se den på en PMP. Boogie |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Du må bryde kopispærringen hvis dette er nødvendigt for at se filmen (dvd) eller lytte til musikken (cd) - men du må ikke samtidigt kopiere den. Det er altså kun i selve afspilningsøjeblikket du må bryde den. Eks. for at afspille en krypteret dvd eller cd på Linux. http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/digital-kopi/hvad-maa-d u/ Du må gerne :
Du må ikke:
|
|
|
|
![]() |
|
Boogie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() |
Ja, det er sgu ikke nemt at holde rede i... hvor ville livet være nemmere uden alle disse krypteringer og spærringer...
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Jeg mener slet ikke,at det er lykkedes at knække kopispærren endnu ? ? |
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() |
Jo. Der er masser af Blu Ray rips på nettet |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
![]() |
Kan man så gå ud fra at det samme gør sig gældene på en BD ? |
|
![]() |
|
![]() |
Ja - det vil jeg bestemt mene. Regionskoder handler jo ikke om at sikre ophavsretten ved at forsøge at forhindre digital kopiering - det er blot en kommerciel foranstaltning som har til formål at forsøge at kontrollere markedet mht. udgivelsestidspunkter, steder osv. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |