recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med standby
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med standby

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1028
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med standby
    Sendt: 01-September-2007 kl. 17:22
Jeg har problemer med standby og MCE 2005. Det virker for det meste perfekt, men en gang imellem starter pc'en ikke, når der er planlagt en optagelse via tuneren.

Jeg har prøvet MCE standby tool - samt installeret alle standby-relaterede windows-updates samt opdateret bios. Anvender S3, som er fuld understøtter af MSI K9AGM2-FIH.

Kan ram-timings betyde noget?

Er der bedre standby-erfaringer med hhv. vista home premium vs. MCE 2005 og media portal/XP vs. MCE 2005?

Mit mediecenter skal helst fungere 100% og ikke blot 90%... Systemet kører ellers super stabilt - ingen problemer.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2007 kl. 20:59
Tjah... Det fungerer 8 ud af 10 gange i MCE 2005 - og det bliver nok ikke bedre - heller ved brug af hibernation...

Er der nogen, der har erfaringer med Linux MCE?

Jeg har i hvert fald bestilt deres DVD (9GB), der bliver leveret for ialt 5$

Redigeret af dr_schlemer - 02-September-2007 kl. 20:59
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 00:07

Jeg tror du er parat til DVBViewer med Recording Service. Er selv lidt pissed på dem lige nu, men det er nok det mest velfungerende pt.

At gå i gang med en Linux MCE er efter min mening selvmord, Hvad er det lige man vil: Se TV og optage TV eller lege Programmør

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2007 kl. 22:26

Har du prøvet at anvende "hibernate" i stedet for S3 standby?

Jeg har selv observeret problemer, hvis en optagelse er scheduleret til at starte præcist 10 minutter efter at den forrige optagelse skulle stoppe: Optagelsen gennemføres nogle gange ikke fordi "der ikke er nogen tuner til rådighed" eller noget i den boldgade iflg. log'en.

Mine indstillinger er "gå i standby efter 15 min" (og ikke andet mht. strømstyring), optagelser er sat til at starte 4 minutter før udsendelsen starter. Desuden har jeg MCE Standby Tool kørende med "Recording monitor enabled". Jeg har observeret, at MCE2005 vågner op 5 minutter før maskinen skal begynde at optage.

Jeg har ikke nogen løsning klar - men har mistanke til, at Hauppauges TV-kort-driver (PVR150MCE) ikke håndterer standby 100% stabilt. Jeg overvejer derfor selv at forsøge at anvende "hibernate" - men mener, at jeg tidligere konstaterede, at MCE2005 er ret let at bringe ud af kurs, hvis PC'en går i nogen form for standby umiddelbart før den skal starte en optagelse (og dermed ikke kan finde en "tilgængelig tuner" når den starter op - der virker næsten som om tuneren/tuner-driveren ikke er kommet ud af standby endnu, når opstagelsen skal starte (gætværk)).

/lars
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg tror du er parat til DVBViewer med Recording Service. Er selv lidt pissed på dem lige nu, men det er nok det mest velfungerende pt.

At gå i gang med en Linux MCE er efter min mening selvmord, Hvad er det lige man vil: Se TV og optage TV eller lege Programmør

Jeg har droppet recording service, da der i hvert fald i mit setup var problemer med den nyeste beta. Efter den havde lavet en optagelse, crashede den næste gang den skulle restarte fra standby, og derved mistede jeg de følgende optagelser. Havde overvejet at rapportere det til dvbviewer's forum, men gr. tidligere dårligere erfaringer med dette, opgav jeg det, og er nu gået tilbage til  scheduleren. Der er dog ikke andre der har rapporteret det, så det kan være noget i relation til mit setup.

Den gamle recording service beta fungerer desværre ikke korekt sammen med nyeste dvbviewer 3.8.0.0 (EPG problemer).

En anden ulempe for mig, er at recording service ikke understøtter plugin's (endnu), så min EPGPLUS bliver ikke opdateret automatisk ved recording. Jeg bruger epgplus til automatisk optagelse af serier, så den vil jeg nødig undvære.

Peter

ps Hvordan kører dvbviewer på en ZX80? Wink

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 20:24

#pfugl

Du har fuldstændig ret. Jeg var selv glad for Recording Service, men i den nye version fungerer det ad helvede til, og ja det er helt ad helvede til med deres support. Har rapporteret at recording Service går på røven hvis der er en optagelse i gang og man starter DVBViewer. Så spørger den om man ønsker at stoppe den aktuelle optagelse, svarer man Nej så er det finito!

Jeg har nu ventet en uges tid og intet svar!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 23:26

Jeg ville nu gerne bruge min HTPC som HTPC - ellers havde jeg nok beholdt min HD-recorder (MP3 jukebox, divx/xvid, streaming fra dr.dk o.lign.)

Nå... jeg vil nu give MCE 2005 en absolut sidste chance inden min fabriks-dvd med linuxMCE kommer om en uges tid el.lign. Men jeg er ikke særlig optimistisk... Vender tilbage med erfaringerne...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 23:28
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Har du prøvet at anvende "hibernate" i stedet for S3 standby?

Jeg har selv observeret problemer, hvis en optagelse er scheduleret til at starte præcist 10 minutter efter at den forrige optagelse skulle stoppe: Optagelsen gennemføres nogle gange ikke fordi "der ikke er nogen tuner til rådighed" eller noget i den boldgade iflg. log'en.

Mine indstillinger er "gå i standby efter 15 min" (og ikke andet mht. strømstyring), optagelser er sat til at starte 4 minutter før udsendelsen starter. Desuden har jeg MCE Standby Tool kørende med "Recording monitor enabled". Jeg har observeret, at MCE2005 vågner op 5 minutter før maskinen skal begynde at optage.

Jeg har ikke nogen løsning klar - men har mistanke til, at Hauppauges TV-kort-driver (PVR150MCE) ikke håndterer standby 100% stabilt. Jeg overvejer derfor selv at forsøge at anvende "hibernate" - men mener, at jeg tidligere konstaterede, at MCE2005 er ret let at bringe ud af kurs, hvis PC'en går i nogen form for standby umiddelbart før den skal starte en optagelse (og dermed ikke kan finde en "tilgængelig tuner" når den starter op - der virker næsten som om tuneren/tuner-driveren ikke er kommet ud af standby endnu, når opstagelsen skal starte (gætværk)).

Hvad gør "Recording monitor enabled"? Hvor indstiller du "optagelser er sat til at starte 4 minutter før udsendelsen starter" ?

Har prøvet hipernating - men ikke meget. Giver det lige en chance mere...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 00:50

#pfugl

Glemte lige at svare på dit spørgsmål om DVBViewer på ZX80

Det risler bare!!

Efter jeg fik den opgraderet til en ZX81 med floating point og hele 64 kb RAM (ROM er nu oppe på fantastiske 32 Kb!) så kører DVBViewer som en drøm! Jeg kan se 42 kanaler samtidig med at jeg optager 14 på en gang!

Alt i HD kvalitet med Dolby Digital 7.1

Så det kan anbefales

Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 11:03

#pfugl

Glemte lige at svare på dit spørgsmål om DVBViewer på ZX80

Det risler bare!!

Efter jeg fik den opgraderet til en ZX81 med floating point og hele 64 kb RAM (ROM er nu oppe på fantastiske 32 Kb!) så kører DVBViewer som en drøm! Jeg kan se 42 kanaler samtidig med at jeg optager 14 på en gang!

Alt i HD kvalitet med Dolby Digital 7.1

Så det kan anbefales

Hvor er det dog ærgeligt at jeg ikke har min mere.Dead

Nå, nu må vi nok hellere stoppe forureningen af denne tråd inden moderatoren kommer efter os.Embarrassed

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 11:52

Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Hvad gør "Recording monitor enabled"? Hvor indstiller du "optagelser er sat til at starte 4 minutter før udsendelsen starter" ?

Har prøvet hipernating - men ikke meget. Giver det lige en chance mere...

"Recording monitor enabled" forsøger at bruge en mere eller mindre officiel adgag til at afgøre, om en optagelse er i gang. På min PC virker det til syneladende ikke (jeg har undersøgt lidt nærmere).

Du sætter optagelserne til at gå i gang et stykke tid for programsætningen ved at gå ind under "indstillinger/tv/optager/standardindstillinger for optagelse".

Jeg er netop i gang med at gtest MCE standby Tool v.9.69 (nyeste) og har i den forbindelse at optagelser til at starte 2 minutter for programsætningen. Indtil videre ser det lovende ud - har kørt lidt stresstest i nat.

Jeg er kommet til at tænmke på, at du faktisk kan have problemer med grafikkortdriveren og standby/power-mangement - jeg har selv et NVidia 6200, som med en ret ny driver fungerer ok - men jeg har været nødt til at forsinke opstart og nedlukning af Mediacenter-applikationen vha. MCE Standby Tool: Jeg har sat "standby delay" til 10 sekunder og "delay before starting ehome" til 10 sekunder (begge under fanebladet "debug").

Samtidigt har jeg under fanebladet "idle" sat "suspend when mediacenter is running and idle" til 15 minutter (kan evt. sættes til 30 minutter).

Derudover har jeg sat alle strømstyringsindstillinger til "aldrig" (højreklik på skrivebordet, egenskaber, screen saver, strømsturing (power) og sæt alt til aldring).

MCE Standby Tool kan køre bare ved at starte det (f.eks. fra start-mappen) - men under fanebladet "install" skal du trykke på "install mst" for at kunne udnytte alle features.

/lars
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2007 kl. 13:39

Vi burde lave noget DVBviewer forum for os selv. Jeg er bestemt heller ikke tilfreds med den support på DVBviewers forum. Enten kommer der aldrig svar eller så bliver man henvist til deres tyske.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu