recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af kabinet... Bredde?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af kabinet... Bredde?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
RasmusKL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-September-2007
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af kabinet... Bredde?
    Sendt: 03-September-2007 kl. 19:44
Hey,

Er røget ind i lidt tvivl om kabinetter til min HTPC.. Havde først tænkt mig at ville have et Antec NSK 2400... Men da NSK 2400 ikke ser ud til at have nogen "front-skuffer" som skjuler dvd drevet - og det nok er svært at finde drev i den samme sølv farve...

Mit næste valg var Antec Fusion, som skjuler drevet... men koster det dobbelte..

Nu har jeg så målt efter der hvor den skal stå, på en hylde mellem to vægge... og det ser ud til at NSK 2400 og Fusion begge har blæsere på siderne... De er begge 44.5cm brede - og hylden er 45cm fra væg til væg... Tænker at 0.5 cm / 2 nok ikke er helt nok til at få ekspederet varmen.. Hvad siger I?

Har I nogen gode alternativer som ikke koster en bondegård?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 19:50
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 21:13
Mjah.. Ville gerne finde noget lidt mindre computer-agtigt :-)

Ingen kommetarer på hvormeget plads der er brug for på hver side af sådan et?

Har set nogle mindre kabinetter som Antec Lifestyle Minuet 300 - den er 300W, burde kunne trække et lille mediecenter... Nogen der har erfaringer med dette?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 22:06

Ja det er smag og behag...

Kabinettet er 30 x 43 x 23 cm (bredde, dybde, højde).

Det er et HTPC-kabinet og er bud på noget andet end lige hifi-look.

Andre muligheder er SFF-systemer, f.eks. shuttle og tilsvarende, men du går efter noget, der ligner hifi, hvad hiper media kabinet?

http://www.geardigest.com/2005/10/03/building_the_ultimate_h ome_theater_pc/

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 22:10
Yep...

Har også kigget på Origen HV5, det er i hvert fald hifi-look.. og det har blæsere bagpå.. så der burde bredden ikke gøre så meget.. :-)

Må prøve at lede videre...
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2007 kl. 23:06
Ja, jeg skal jo absolut blande mig. Syntes faktisk at det af AVH anbefalede kabinet er begyndt at se ret godt ud efterhånden, selv om jeg ikke startede ud med at kunne lide det. Ja, efter nogen tid nu. Men det er lidt specielt unægteligt og passer ikke til alle.

Gad vide hvad det er for en 7" monitor der er vist?

Så ville jeg lige kommentere det Antec kabinet og afstanden fra blæserne. Jeg mener det er ok, afhængig af hvordan man indretter sin HTPC. Man kan lave en der afgiver meget varme og på den anden side en der kun bruger 40 watt ved idle, til 70 watt ved fuld load. Så varmen kan være let at skaffe bort.

Min HTPC bruger kun 1 kabinetsblæser , 1 CPU blæser og siden blæseren til strømforsyningen for udluftning. Det kan være man ikke behøver andet. Jeg gør ikke. Så derfor er det måske ikke så vigtigt med de 2 cm, vel. Det skulle da nok kunne gå.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu