|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Dark Helmet ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Status: Offline Point: 134 |
![]() Sendt: 18-September-2007 kl. 23:25 |
Jeg har nu haft min HTPC et stykke tid, og der er to ting, er irriterer mig ad h.. til: 1: Jeg har et Antec Fusion Black kabinet, og displayet er (ligesom Bluebuckets, tror jeg) helt i skoven. Det melder H/W Disconnected, men kommer så på igen lidt efter, for igen at disconnecte. Ved hård nedlukning (læs: sluk for strømmen, bag på kabinettet), virker displayet fint... et stykke tid. Derefter er det "disconnected" igen. Displayet viser desuden junk-data - hvis der overhovedet vises noget 2: Og dette er KLART mere irriterende: Min HTPC har det med at starte fra S3 fuldstændig umotiveret. Nogle gange kan der gå dage, hvor den opfører sig normalt, andre gange sker det flere gange på en dag, hvor den starter uden interaktion fra mig. Nogle gange er det som om, den reagerer på signalet fra min fjernbetjening til fjernsynet (32PF9731D), og andre gange UDEN jeg rører noget som helst Hvis jeg vil være sikker på den ikke starter, skal jeg lukke ned og slukke bagpå - det er vel ikke meningen, vel ?!? Hjæææææælp! |
|
-----------------------------
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet ----------------------------- |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Kører du XP MCE / Vista MCE / XP uden MCE Hvis du kører MCE så kan det være fordi at den umotiveret henter EPG Har du checket hvordan/hvornår Windows update henter updates Har du checket din antivirus om hvordan/hvornår den henter updates Hvis du evt. kører DVBviewer med DVBService så starter denne op hvis der er planlagt en optagelese, men den lukker kun maskinen igen hvis optagelsen er sat til få maskinen til at sove igen.
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
![]() |
Hej Dark
Jeps det er også mig med alle problemerne med Fusion Black kabinettet. Jeg har netop i dag skrevet lidt mere på Soundgraphs forum og lavet et indlæg på missingremote.com om problemet. Jeg har haft noget mail korrespondance med både en support gut fra Antec og en ingeniør fra Soundgraph (der havde CC til både seo og ceo hos Soundgraph, så problemet er da kendt hos dem), og jeg har også i dag sendt en ny mail til dem begge, hvor jeg rykker dem for en opdatering. Læs mere på Soundgraph og se evt. min post hos MissingRemote. Der er også et link til en gut der skriver lidt mere om LCD problemerne. |
|
![]() |
|
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
![]() |
Ang. problem nummer 2, så har jeg samme problem. Den kan finde på at vågne af sig selv eller den kan finde på at reagere på signalerne til TV eller forstærker (bruger Logitech Harmony 525 fjernbetjeningen). Men det er ikke konsekvent. Så nogle gange er det når jeg skruer op for lyden på TV'et og nogle gange når jeg skifter kanal på TV'et osv.
Jeg har faktisk ikke gjort Antec/Soundgraph opmærksom på det problem. |
|
![]() |
|
Dark Helmet ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Status: Offline Point: 134 |
![]() |
@MCenterFreak: Problemet opstår, hvad enten jeg er i Vista MCE, DVBViewer eller bare på skrivebordet, så det er ikke det problem. @Bluebucket: Det er PRÆCIS de problemer du beskriver i dine indlæg, jeg også løber ind i. Jeg har også været i kontakt med en Antec-fyr (Don Macagba, var det den samme med dig??). Det endte med, at de henviste mig til Soundgraph!! Der kan man da tale om at skubbe problemerne fra sig, hva'??? Jeg mistænker to kilder til problemet med de umotiverede starter: 1: En defekt strømforsyning, der sender impulser til M/B eller LCD, der så starter HTPC'en (ikke særlig sandsynligt), eller 2: En decideret ringe udførsel af connectoren bag på LCD'en, der så måske kortslutter, og derefter sender en besked til m/b om at starte (mere sandsynligt) - P.S. jeg har også forbundet Powerknap-ledningerne til LCD'en. Jeg håber du finder en løsning for os, og opdaterer mig via denne tråd. Jeg arbejder naturligvis også videre med en løsning herfra. Sker der noget, vil der ligeledes komme en opdatering på denne tråd. Held og lykke!! Redigeret af Dark Helmet - 20-September-2007 kl. 22:26 |
|
|
![]() |
|
![]() |
Dark:
Jeps, samme fyr fra Antec. En af folkene bag MissingRemote havde svaret på mit indlæg og han havde spurgt nogle af sine Antec kontakter om problemet. De mente, at det var defekt VFD/LCD hardware, og hvis jeg gav ham mine kontaktinformationer ville han sørge for at de kontaktede mig med henblik på at få displayet byttet. Men så må der være mange dårlige displays derude, og det kan jo ikke passe, at man lige skal være heldig med at få kontakt med én, der har de rette kontakter, før man får sit hardware byttet (og jeg er ikke særlig optimistisk mht. at det umiddelbart ville løse problemet). Hverken Don eller Soundgraph har foreslået en udskiftning. Jeg læste om nogle der havde lidt af de samme problemer med Soundgraph's indbygget VFD (ikke et Antec kabinet). Der var årsagen at kabinettet ikke var jordet godt nok og derfor kortsluttede displayet (skruerne til displayet var ikke isoleret godt nok). Så det kan godt være at man lige skal kigge hele ledningssetuppet igennem. Jeg skal nok give besked hvis jeg får mere information i sagen. |
|
![]() |
|
![]() |
Lidt mere info fra en tråd på avsforum:
Here is my updated progress. It seems the VFD problems I was having was being caused by plugging the wires coming from the power button into the back of the VFD. Somehow this was causing the VFD to short out. Unplugging the red and black wires from the mobo and plugging the white and black wires from the power button back into the mobo fixed that problem with the VFD shorting out but now I was unable to power up and power down with the remote. So I tried unplugging the black and white power button wires and just leaving them unplugged and plugging the red and black wires from the VFD back into the mobo and viola! Now the VFD and remote power up and down are working perfectly. Only draw back on this configuration is the power button is non functional (no biggie to me) but still lights up. Don't know why the power button was causing the VFD to short out but I guess I can call Antec on Monday and report the problem. ---- og efterfølgende: I was actually able to get the VFD to stop shorting out from the power button being plugged into the back of it (for now). I did a trick I remembered where you unplug everything and hold down the power button for one minute. It is suppose to release the static or something. Well it worked and the VFD has not shorted out since. Vil prøve det i weekenden og se om det skulle hjælpe. |
|
![]() |
|
bluesy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-September-2004 Status: Offline Point: 61 |
![]() |
JEg melder mig lige her, har også problem nr 2, det er dog et silverstone kabinet, men det er stadigt soundgraph/imon/vfd kombination. Samtidigt irriterer det mig at Vista simpelthen ikke vælger at registrere input fra fjernbetjening på en sådan måde at den nulstiller timeren der putter skærmen i dvale :-( så nogle gange når man sidder hopper lidt rundt i MCE så gå skærmen i standby indtil man bruger en rigtig mus eller tastatur, har i også dette problem? for det skulle Soundgraph også arbejde på iflg nogle forums, men jeg har aldrigt selv kunne få svar fra dem på mine emails. Går jeres vista selv i dvale efter den har stået et stykke tid, eller efter optagelse af et program? hvordan har i så lokket den til at ville dette? Konen er godt nok træt af det her, har igår geninstalleret det hele, nyt bundkort, for det andet var for elendigt (aldrigt asrock igen) jeg troede faktisk problemet lå her, ny strømforsyning skulle være støjsvag det var den anden ikke. |
|
![]() |
|
![]() |
Hey Bluebucket, Jeg var såmænd bare nysgerrig, om overnævnte trick virkede? Jeg er nemlig ikke helt sikker på hvad han mener, når han skriver "unplug everything". Jeg håber du har haft succes |
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har ikke fået prøvet det endnu, da jobbet har taget en del tid (hva' satan bilder de sig ind?). Måske kan jeg få lidt tid i morgen til at prøve det.
Som jeg læser hans "unplug everything", så hiver man alle kabler fra kabinettet ud og holder power knappen inde i 1 minut. Nu har den kære Don skrevet og sagt at han ville få sat nogle af Antec's ingeniører på sagen. Hvorfor det ikke er sket noget før ved jeg ikke, men forhåbenligt hjælper nogle flere øjne på sagen. Derudover var der et review af kabinettet på overclockersclub.com. Der stod intet om evt. problemer med LCD/IR, så jeg skrev til revieweren og spurgte. Han har svaret at han ingen problemer har haft med den del af kabinettet ,men at han da ville være opmærksom på det... |
|
![]() |
|
![]() |
Blusey:
Ja, Vista går selv i sleep mode efter de 20 minutter tror jeg at jeg har sat det til. Jeg har egentlig ikke har nogle problemer med det, men jeg har for nyligt prøvet et lille tool, der skulle afhjælpe standby problemer. Det hedder vist MCE Standby Tool og det har også Vista Media Center understøttelse. Prøv at Google det og se om det ikke skulle hjælpe. |
|
![]() |
|
![]() |
Dark:
Der er en på Soundgraph forummet, som kan reproducere fejlen, og her er problemet når der bruges andre fjernbetjeninger end MCE. Altså når IR modtageren får for mange IR signaler, som den ikke genkender, for hurtigt. Prøv at holde en af knapperne (f.eks. volume) inde på din tv remote og se om IR modtageren flipper. Jeg har ikke lige selv prøvet det endnu, da jeg stadig har koblet det fra. Hvis det er problemet, så håber jeg, at hardwaren kan firmware opgraderes. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |