recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista MCE - Deling af en +++ oplevelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista MCE - Deling af en +++ oplevelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista MCE - Deling af en +++ oplevelse
    Sendt: 26-September-2007 kl. 07:49
Hej med jer, ville lige dele lidt med jer nu hvor jeg har været igennem en omfattende ominstallering af min HTPC m/ Vista MCE.

Jeg har altid været lidt bekymret for den mængde af codecs der blev tilbudt rundt omkring og omfanget af de codecs man skal have ind for at køre sine medie filer på et medie center, men efter den seneste opdatering er jeg uhyggelig positiv overrasket over hvor få der egentlig er nødvendige for at afspille ens formater.

Jeg har altid haft en del Divx, Xvid, x264 .mkv, osv osv...så har altid hentet seperate codecs til dem alle og det har altid endt ud med et ustabilt medie center og afspilninger der crashede mv.

Da jeg så her i sidste uge formaterede min Vista og gik igang forfra var det med en plan om at holde det på et plan hvor der max skulle 1 codec på og et par addone programmer, og jeg må sige jeg er utrolig positiv overrasket over udfaldet...DET VIRKER nemlig.

Nu til den mere informative del, jeg faldt for nogen tid siden over dette codec CoreAVC, som i mine øjne lød som om noget virkelig har gjort godt. Codec'et koster godt en lille sum penge for 1 licens til 1 maskine, men jeg må sige det er de bedst udgivne penge jeg har brugt i år. Den er pt ude i en version 1.5.01 som er Vista kompatibel.

Med i installationsproceduren til CoreAVC følger Haali Media Splitter som anvendes til åbning og styring af bl.a. .mkv filer.

Nå tænkte jeg så da jeg fået den ind, nu mangler jeg så blot et program til at styre ac3 lyd, undertekst filer og resten af de formater jeg manglede, og her faldt jeg som så mange andre over FFDShow, som bare kan resten.

Ok tænkte jeg så, hvad mangler jeg, og kunne ikke lige komme i tanker om noget som manglede og valgte og sige dette var det og ville nu teste det af. Jeg forventede at jeg skulle igang med at registrere .mkv filer og andre normalt ukendte formater for medie center, men NEJ, det havde mine 3 små programmer klaret for mig og Vista MCE kunne se .mkv filerne jeg havde liggende, som jeg aldrig før har kunnet få den til !!!

Til slut kan jeg lige nævne at de folk som ikke lige har investeret i et grafikkort med h264 acceleration på (8600gt/x, HD2400/HD2600) så er CoreAVC også den bedste software løsning til dette og er virkelig effektiv. Den supporter 2 cpu kerner i pro udgaven som er absolut minimum man må købe hvis man skal have en licens (og NEJ jeg er ikke ansat af CoreAVC).

Mvh
Steen

Redigeret af Bygone - 26-September-2007 kl. 10:50
Til top
bims Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2007 kl. 11:14

Hejsa

Din oplevelse med ominstallation af din HTPC, bekræfter bare lige min Holdning/erfaring med hensyn til hva man skal stoppe i maskinerriet for at få et godt og stabilt system.

Hvorledes kan du se hvilken decoder (CoreAVC) du har sat som default i systemet. Er det Standard eller proff ver ?. Mener at kunne huske at i vista er der deoder med i systemet.

Hilsen

Ib

Redigeret af bims - 26-September-2007 kl. 11:18
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2007 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af bims bims skrev:

Hejsa

Din oplevelse med ominstallation af din HTPC, bekræfter bare lige min Holdning/erfaring med hensyn til hva man skal stoppe i maskinerriet for at få et godt og stabilt system.

Hvorledes kan du se hvilken decoder (CoreAVC) du har sat som default i systemet. Er det Standard eller proff ver ?. Mener at kunne huske at i vista er der deoder med i systemet.

Hilsen

Ib

CoreAVC er pro udgaven, det er som jeg skrev i første post den mindste udgave man bør investere i.

Med vista er der en mpeg2 decoder med som std. intet andet. Hvad der er sat som default pt har jeg ikke tjekket tingene de virker bare :).
Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2007 kl. 18:05
Jep orden i codecs er den eneste rigtige vej frem. Ingen brug af overfyldte codec packs, som får systemet til at fucke op.

/Skipper
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu