recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slette Filer i Vista
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSlette Filer i Vista

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Emne: Slette Filer i Vista
    Sendt: 28-September-2007 kl. 20:31

Hej

Jeg er lige begyndt at kigge på Vista igen,men med det samme opstår en af de værste problemer med vista, som jeg lykkelig havde glemt.Hvis man vil slette en fil, eller instalere et program, skal man svare ja 2 til 4 gange før det er igang,er der nogen der ved hvor det kan slåes fra,total ireterende særlig under slet.

Hilsen agger

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 20:38
Det løses på denne måde

1) Formatter harddisken
2) Installerer Windows XP

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Zarabiuk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Januar-2007
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 21:30

Jeps

Kontrolpanel/Brugerkonti/Slå brugerkontostyring til eller fra.

Genstart computeren.

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 22:16
Alternativt ser de irriterende dialoger ("UAC consent dialogs") også ud til at kunne slås fra i Local Security Policies.

Se denne artikel (afsnittet Configuring and Disabling User Account Control).

Dog skrives mange steder, at det anbefales at leve med dialogerne, da de aftager med tiden. Altså, forstået på den måde, at i starten af installationen af Vista på en ny PC, vil dialogerne optræde hyppigt under program-installation mv. Men når først alt er installeret, bør de ikke opleves så hyppigt....

Jeg bruger endnu ikke selv Vista på egne PC'er, så om ovenstående virker - eller om dialogerne aftager med tid kan jeg ikke bekræfte..... Venter endnu en stund med at give mig i kast med Vista, indtil de første service releases ser dagens lys.

/Lars
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 23:40

Hej

Tak for svar.

Hilsen Agger

Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2005
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2007 kl. 23:51
Det er sådan set rigtigt nok at hyppigheden af UAC dialogbokse aftager over tid på Windows Vista. Men hyppigheden aftager fra næsten hele tiden til meget ofte så de er stadig irriterende. Al program installation er indgriben i systemet så UAC forsøger at bremse dig, men under brug af Windows Vista burde du ikke se dem.

Nu har jeg ikke prøvet at slå UAC fra i Local Security Policies, men hvis man bruger den metode som Zarabiuk angiver får man til gengæld en irriterende besked fra Windows ved hver boot om at UAC er slået fra og at computeren ikke er beskyttet (det er Windows Sikkerhedscenter der brokker sig).
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2007 kl. 01:01

Har været en MEGA fotaler for Vista, men jeg har nu levet med Vista siden første Beta. Jeg har argumenteret for at den er "smuk", men jeg har givet op! Alle (5) PCer og server er tilbage til XP/Server 2003

Hvorfor?

Hver eneste gang jeg skal noget skal jeg svare på om jeg nu er sikker!!

Bruger administrationen er besværlig (for at være ærlig, PISSE besværlig)

Selvom du er administrator så kan man ikke en skid og det at flytte/benytte en andens filer er ET HELVEDE

Mange programmer virker rigtigt dårlig (f. eks. DVBViewer). De vender tilbage med fuld funktionsdygtighed når jeg skifter til XP!

Redigeret af MCenterFreak - 29-September-2007 kl. 01:01
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu