recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Simpel media center software ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSimpel media center software ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
longjohn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Emne: Simpel media center software ?
    Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 21:20

Som skrevet står - jeg efterlyser et simplet stykke software til et lige så simpelt media center setup. Ikke nødvendigvis freeware, men det skal heller ikke koste "kassen" (f.eks. som XP MCE)

Jeg har tilsluttet min gamle Windows XP notebook til plasma-Tv'et først og fremmest med det formål at kunne se net-TV (youtube, joost, DR o.lign. Jeg vil også gerne have adgang til mine egne videoer og billeder på HD.

Det må desuden gerne undestøtte plugins el. lign. så man kan gå direkte på nettet, hente Gmail, RSS osv.

Men jeg skal ikke optage TV, bruge EPG, Timeshift o.lign, så det er egentlig blot en simpel "frontend", der kan bruges til ovenstående. Et krav har jeg dog - mit MCE remote keyboard skal kunne bruges sammen med softwaren.

Jeg kunne selvfølgelig bot bruge Explorer og Window Media Player, men jeg synes ikke det fungerer optimalt og flydende.

Nogen der har et godt tip?

pft Lars

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 01:07

Har du et TV kort i kassen så følger der næsten altid TV tuner SW med, ellers kan det downloades.

Har du ikke TV kort så er det nok bedst at bruge de pakker om udbyderen (Joost, Youtube etc.)  tilbyder. VLC er et andet alternativ.

Mediaplayer (11) fungerer strålende her, men det er ikke et TV  tuner program!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 08:21

Jeg kan anbefale Mediaportal (freeware) samt Nero Home, som er indbygget i Nero pakken.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2007 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af longjohn longjohn skrev:

Jeg har tilsluttet min gamle Windows XP notebook til plasma-Tv'et først og fremmest med det formål at kunne se net-TV (youtube, joost, DR o.lign. Jeg vil også gerne have adgang til mine egne videoer og billeder på HD.

Det må desuden gerne undestøtte plugins el. lign. så man kan gå direkte på nettet, hente Gmail, RSS osv.

Yep, brug det du allerede har lige ved hånden, nemlig din XP. Den kan det hele uden problemer.
Film/tv fra nettet kan streames i Internet Explorer, Joost kræver sit eget program. Dine film kan afspilles i Media Player, såfremt du benytter de rette codec´s. og dine billeder kan afspilles direkte fra filhåndteringen.

Mail, Gmail RSS er der allerede klienter til i XP. Outlook Expres kan du hente din almindelige email med. RSS kan du bruge Internet Explorer 7 til.

Alt i alt findes det hele allerede med undtagelse af Joost, som man skal hente programmet til.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu