recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig kvalitet på analog tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårlig kvalitet på analog tuner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sorenlk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlig kvalitet på analog tuner
    Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 14:36

I sidste uge købte jeg en hp Media Center PC (S3140) i håb om at den kunne erstatte min eksisterende tuner (video, da der ingen tuner er i min plasma skærm).

Jeg synes at kvaliteten er meget dårlig. Billedet er grumset og farverne er dårlige. Er det et generelt problem med analoge tunere i pc'ere, eller er det fordi det er en dårlig tuner i netop denne pc?

Det skal siges at mit signal ikke fejler noget. Jeg har kabel tv, og har en linie forstærker på, umiddelbart efter signal kommer ind i huset.

Jeg kontaktede hp for at høre hvad de havde at sige til problemet, og de svarede:

"Du kan godt finde alle kanaler, men som du siger er der flimmer, støj, sne, dårlige faver osv på dem.
Dette skyldes ikke kablet eller computeren, men mere den hardware som er imellem fobindelsen.
Grunden til at det virker på dit Tv med en (video) imellem og ikke på computeren er fordi at, selve TV'et/video har en hardware tuner indbygget, hvor imod at computerens funktion er software baseret, og ergo ikke kan booste signalet som kommer lige så godt som et Tv/videoen

Den bedste måde vi egentlig kan vide os sikre på om det er Tv-kortet/computeren den er gal med, er ved at prøve med en anden computer som har Tv tuner kort også. Det skal selvfølgelig være et tilsvarende kort som det der sider i din maskine. Men det er de færreste som lige har en anden computer ved hånden med samme specifikationer.

Der er desværre ikke så meget jeg kan gøre for at hjælpe dig med dette problem, andet at hvis det viser sig at kortet på en eller anden måde er defekt, skal vi naturligvis have computeren til reparation"

Jeg fik ikke meget andet ud af dette svar, end at de tilsyneladende ikke har forstand på tunere hos hp.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 15:05

Analoge TV-kort er ikke værd at beskæftige sig med mere, når det er muligt og meget lettere at opnå et bedre resultat med et digitalt signal (TDC-kabel f.eks.).

Kvaliteten bliver som ved DVD-film...

Der kan muligvis gøres noget det analoge signal, ved at sørge for at kabler er helt ok. Der findes også nogle såkaldte tweak-værktøjer, som kan forbedre billedet...

Men som sagt med digital modtagelse er det lettere at opnå et godt resultat... (der skal bruges et DVB-C TV-kort).

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
sorenlk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Oktober-2007
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 15:14

Jeg har også en digital tuner (DVB-T) som jeg har valgt at bruge i stedet for den analoge tuner. Jeg kan selvfølgelig kun se DR1, DR2 og TV2, men det er bedre end sne på alle kanaler. Jeg har kabel-tv fra en lokal udbyder, så har desværre ikke mulighed for at modtage alle kanalerne på DVB-C endnu.

Jeg synes forøvrigt at det er meget ringe at man ikke kan have både digitale og analoge kanaler i kanaloversigten på én gang i media center.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 15:43

Alternativerne kunne være uden noget er optimal....

1) Modtagelse via parabol (DVB-S(2)). Det er let at få indpasset i htpc-løsning med canal digital, mens Viasat er mere omstændelig.

2) IPTV, som som modtages over nettet. TDC udbyder sådan en løsning, men løsningen passer dårligt sammen med et mediacenter, fordi der kræves en lukket boks.

Der findes også alternativer til Microsofts MCE/ehome, bl.a. DVBviewer og MediaPortal. Dette sidste program kan håndtere både analog og digitale TV-kort samtidigt. Brugerinface ligner meget MCE.

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu