|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1574 |
![]() Sendt: 07-Oktober-2007 kl. 23:55 |
|
Jeg har (desværre) meldt mig til at hjælpe et familiemedlem med at finde en erstaning for den remote hans hund splittede til atomer...
![]() Problemet er at han har et Hyundai HPT-4240 (42" plasma) og hunden var så grundig at vi ikke kan kopiere fra den gamle OG at gængse multiremotes ikke kan li' det. En One4All fundet i Elgiganten kunne lige klare noget af det basale, men f.eks. kun volume op, ikke volume ned ? Jeg har så lånt mig til to forskellige Logitech Harmony (H688 og 525). Begge er lidt bedre og kan bl.a. få setup menuen frem (hurra), men ingen af dem kan hitte ud af volume ned. Da de heller ikke kan styre rundt i menuer (piletaster op/ned svarer til kanal op/ned og højre/venstre svarer til volume op, men ikke ned ![]() En erstatning for originalen kan tilsynelande købes bl.a. i UK, men det er et lidt tyndt strå at klamre sig til. Så jeg er lidt på herrens mark..... Det letteste var hvis jeg kunne låne en original og kopiere den, men det jo ikke sådan lige til at finde. Nogen der kender en der har sådan et TV ? Nogen der ved hjem der er importøren ?? Andre ideer ??? |
||
![]() |
||
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
|
Det er ikke nogen særli stor udskrivning af købe en ny original remote, søgte på Google og fandt blandt andet følgende adresser http://www.ciao.de/Hyundai_HPT4240__1882091
på nederste link, fra Tyskland, er der 2 typer, en MK1 eller MK2, til 20 eur |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
![]() |
|
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1574 |
![]() |
|
Som jeg skrev, har jeg skam fundet diverse erstatninger i bl.a. UK, men udfordringen er netop at der tilsyneladende er forskel på hvilken remote der skal bruges til hhv. MK1 og MK2. Der står intet på hans TV om MK1/2, så vi gætter på at det er et MK1, men er jo ikke sikker. Og så sjovt er det da heller ikke at kaste 20€ + porto ud af vinduet. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for forslaget, men dem har jeg allerede forsøgt uden held. |
||
![]() |
||
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
|
Kan du så ikke søge på modelnummeret ?, som formodentligt står bag på apparatet
MK2 passer til følgende modelnumre: Produktbeschreibungen Produktbeschreibungen Fernbedienung passend für TV HYUNDAI HPT 4240 MK2 Hochwertiger Ersatz für defekte oder verlorene Originalfernbedienungen. Alle Funktionen des Originals, z.B. Menus, Videotext, Farbeinstellung, usw. werden garantiert. Ohne Programmieren und Einstellen. Passend für folgende Geräte: HYUNDAI: H-PDP4200, HPT4240MK2, HPT5040, HTP4241, Ersetzt folgende Fernbedienungen: HYUNDAI :HPT 4240 MK2, NS-181-00 Redigeret af Benny From - 10-Oktober-2007 kl. 12:30 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10508 |
![]() |
|
Hvad med at spørge der hvor fjernsynet er købt. De burde da være de nærmeste til at hjælpe. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Klart. Problemet er bare at det er et par år siden, at de holdt op med at forhandle Hyundai TV og en forespørgsel til hvem de nu har som leverandør gav svaret "Regn med 800-1.000 kr". ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |