Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MCE Freak
Junior bruger
Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
|
Emne: Kan Hauppauge MCE 500 vise i bred format Sendt: 12-Oktober-2007 kl. 18:49 |
Hey Boyz.
Hvis jeg sætter opløsningen på grafikortet til 1280*720 og ser tv med mit Hauppauge MCE500 i MCE på en HD-ready fladskærm, så vil tv-billedet fra dr1 og TV2, som sender i bredformat, ikke vises i fuld skærmstørrelse. Der er sorte bjælker hele vejen rundt om billedet. Og hvis jeg ser eks. TV3 som sender i 4:3, så er der bjælkeri siderne, hvilket er rigtig nok vist.
Jeg regner ikke med et det er mit GeForce 6600 GT graikkort der er problemet, så Kan TV-kortet ikke vise bredformat billedet uden at det bliver skaleret ned?
MCE Freak
Redigeret af MCE Freak - 12-Oktober-2007 kl. 18:50
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 13-Oktober-2007 kl. 01:12 |
Da du jo er en rigtig MCE Freak, så ved du jo godt at man surfer lidt rundt på forumet før man stiller spørgsmål. Kunne være at andre allerede har spurgt om det samme, og måske fundet svar.
Men finder du intet svar, så vil det være rigtig godt om du oplyste hvad du bruger (Vista, MCE 2005 eller anden Media Center SW)
Er det MCE2005 så kunne Zoom måske hjælpe (så vidt jeg husker er det info knappen man bruger)
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Nichof
Bruger
Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 73
|
Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 23:41 |
Et arrogant svar som det du giver, MCenterFreak, er helt sikkert medvirkende til at jage nye brugere af forummet langt væk. Hvis ikke du vil hjælpe så lad i det mindste være med at skrive!
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 00:10 |
Der er to årsager til at jeg skriver som jeg gør:
1: Hvis man har et problem, så er det nemmeste her i verden at skrive løs, men det er sgu da irriterende at dem som før har svaret med løsning på det aktuelle problem, skal skrive hele løsningen igen og igen. Det havde været nemmere om den der har problemet først aktivt havde søgt i forumet og så, måske, fandt svaret
2: Nu har jeg siden 9 februar 2005 heddet McenterFreak. At nogen vil kalde sige MCE freak er da helt okay, men da MCE Freak og McenterFreak ligger tæt op ad hinanden risikerer vi vil blive misforstået for hinandens holdninger og synspunkter.
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
bims
Bruger
Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 201
|
Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 10:50 |
/ Nichof
|
 |
MCE Freak
Junior bruger
Oprettet: 21-April-2006
Point: 42
|
Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 13:04 |
Hvor er det lækkert man kan stille et seriøst spørgsmål i dette forum og blive overhalet. Sidst jeg gjorde det, fik jeg en tur af redaktøren. ?????
Desuden er mit login navn blot en alias og siger ikke ret meget om mig og mine holdninger. Hvis nogen tror noget om mig eller andre, står det for deres egen regning. De kender mig jo ikke i virkeligheden. Men dem der har prøvet af chatte før med fremmede mennesker, ved godt at de ikke kan regne med at folk er det de udgiver sig for.
Jeg kan bare konkludere at hvis man har skrevet mere end 1000 beskeder, er det tilladt af gøre sådan noget. Hvis jeg mente at have fundet et præcist svar på mine spørgsmål, havde jeg jo nok ikke spurgt.
Er der nogen der har et seriøst bud eller skal jeg finde et andet forum, hvor man kan få hjælp? Jeg bruger MCE 2005 og jeg kan ikke finde nogen zoom funktion i denne version.
Hvis du ikke mener du kan eller vil hjælpe, så lad være med at spile din tid her.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
|
Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 13:19 |
#MCE freak
Beklager hvis du føler dig "overhalet" Det var bestemt ikke tilsigtet. Jeg ville bare redegøre for min personlige mening vedr. det at søge kontra spørge
Du har ret i at det kun er indehaveren af forumet der besidder retten til at "overhale"
Jeg er desuden helt overbvist om at der ikke bliver set på antallet af indlæg før man beslutter sig for at irettesætte.
|
|
 |
NikolajC
Guld medlem
Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
|
Sendt: 17-Oktober-2007 kl. 14:48 |
1. Prøv nyeste drivere til dit grafikkort.
2. Du burde have en zoom option når du trykker "i" hvis der vel og mærke er sat en widescreen opløsning (som du godt nok har, men prøv nogle andre). Du nævner ikke hvilket fjernsyn du har, men prøv at sætte dets max opløsning.
|
 |