recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BEDSTE TRÅDLØSE SENDERSÆT?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBEDSTE TRÅDLØSE SENDERSÆT?!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
petermou Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Emne: BEDSTE TRÅDLØSE SENDERSÆT?!
    Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 08:17

Hej

jeg kigger efter et trådøst sender/modtager sæt til at overfører tv, video og fx selector med til andet rum i huset uden at skulle have antenne kabel og det hele

har kigget hos:  Av-Cables.dk    hvilket sæt kan i anbefale?? som det bedste --- behøber ikke være hos  Av-Cables.dk  kan også være fra andet sted.

håber i kan hjælpe mig her

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 08:49

Hej!

Er selv med på en "lytter"......da jeg selv leder efter noget godt.Så forleden et Philips sæt i El-Giganten-nogen som kender det?

Men sig mig:Findes der overhovedet noget som bare funker?

lrev

Redigeret af lrev - 21-Oktober-2007 kl. 08:50
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2007 kl. 10:14

Sættet fra AV-Cables har været anmeldt her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1324

Et andet alternativ er Slingbox, som godt nok kræver en pc eller lignende:
http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=61

Den kan tilsluttes et trådløst netværk. Ellers er den nok mest beregnet på brug udenfor husstanden. http://www.slingmedia.com/go/slingbox-av

Venligst
Søren

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2007 kl. 17:53

Nu har jeg prøvet et HAMA trådløst sæt fra Pixmanix.com (havde det på 2 dage)..

Og så har jeg købt et i den lokale elektronik butik (til test), og som afleveres tilbage.

HAMA sættet virker ihvertfald på 15mtr's afstand , med 1 væg imellem, dog har den et jord forbindelses problem, da der kommer støj på tv signalet, med den strøm forsyning som følger med.

Den anden model jeg testede er SCART løsningen hvor det hele sidder i stikket, skal dog bruge ekstern 9v strøm stadig.  den virkede også som modtager til hama sættet.
Den havde dog et dårligere gengivelses billed, og ir læseren på receiveren, kan kun modtage fjernbetjenings signal når man står 1 mtr fra.

SCART løsningen koster 375,- hernede på lolland, og er nok præcis det samme som HQ løsningen på av-cables.dk's side, da sluk/tænd knappen sidder præcis samme sted, men branded af nogle andre :-)

Jeg har skiftet strømforsyningen på hama sættet, og der er nu mindre støj på billedet, og kan nok helt fjernes ved man gør lidt mere ud af det.
Dog ud-af-boksen er det ikke perfekt , mener jeg.

imellem de 2 her, så er hama sættet ok, dens ir modtager kan fint modtage signaler flere meter væk fra tv, og billed er helt ok, når man får støjen på lyden væk.

hama sættet kostede 299,- hos pixmania .

Jeg overvejer dog at prøve noget rigtig kvalitet såsom et philips sæt, for at se om det er bedre.

Til top
petermou Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Marts-2007
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2007 kl. 18:18

hej

tak for dit input. dejligt med nogle erfaringer

Til top