recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optimale lyd og billede til PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptimale lyd og billede til PS3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hissi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Emne: Optimale lyd og billede til PS3
    Sendt: 01-November-2007 kl. 00:45

Hej

Har en PS3, og vil selvfølgelig gerne have den mest optimale lyd og billede ud af den. Kan det betale sig at gå ud og investere i et bedre HDMI kabel en det standard der følger med. Eller er det overhovedet HDMI-udgangender er den bedste.

Det samme gælder lyden, ska man investere i et nyt optisk kabel end det tynde sorte der følger med. Eller er det overhovedet den optiske-udgang der er den mest optimale for at få den bedst mulige lyd.

Håber i forstår og kan hjælpe mig med de mange spørgsmål..

mvh. Hissi

Redigeret af Hissi - 01-November-2007 kl. 00:46
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-August-2006
Point: 583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 07:52
Der følger da hverken optisk kabel eller HDMI med når du køber en PS3?

Hvis der gør i dit tilfælde kender jeg ikke kablerne, jeg købte selv nogle hos avxperten.dk -dem er jeg rigtigt glad for. Jeg testede dem mod meget dyrere kabler og kunne ikke se nogen nævneværdig forskel (hvis der overhovedet var nogen)
Til top
Hissi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2007
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 07:56

det kan godt være det ikke fulgte med købte den brugt.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Hissi Hissi skrev:

Har en PS3, og vil selvfølgelig gerne have den mest optimale lyd og billede ud af den. Kan det betale sig at gå ud og investere i et bedre HDMI kabel en det standard der følger med. Eller er det overhovedet HDMI-udgangender er den bedste.

Det samme gælder lyden, ska man investere i et nyt optisk kabel end det tynde sorte der følger med. Eller er det overhovedet den optiske-udgang der er den mest optimale for at få den bedst mulige lyd.

Det gør ingen forskel at skifte dem ud, det er ikke dér du har begrænsninger. Det er som det skal være.

Til top
frimann85 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2007
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Hissi Hissi skrev:

Det gør ingen forskel at skifte dem ud, det er ikke dér du har begrænsninger. Det er som det skal være.

Kan man ikke forestille sig, at et for billigt kabel kan resultere i 'misfarvninger' når billedet rammer skærmen? Og hvad med længden man trækker kablet?

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af frimann85 frimann85 skrev:

Kan man ikke forestille sig, at et for billigt kabel kan resultere i 'misfarvninger' når billedet rammer skærmen?

Nej - et digitalt signal enten er der eller er der ikke. Du vil altså ikke få et "dårligere" billede ved "dårligere" kabler.

Du vil altid enten have et billede eller ej (her er pixelleringer betegnet som "ikke-et-billede").

Misfarvninger hører til i det analoge hjørne. Det kan ikke forekomme med digitale kabler (hvis ellers de to ender er enige om protokollen, men det har jo intet med kabel-kvalitet at gøre).

Forskellen på et godt og et dårligt kabel til digital overførsel er altså ikke et spørgsmål om godt eller dårligt (dårligt som i "misfarvninger eller sne på billedet") billede, men derimod om billedet overhovedet når frem eller ej.

(Ovenstående er meget simplificeret, men generelt set, så er et "dårligt" kabel lige så godt som et "godt" kabel, hvis det kan overføre billedet uden billedudfald eller pixelleringer).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
frimann85 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2007
Point: 168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 15:08
Hvad er så ideen i, at fremstille dyre kabler til 1000 kr meteren hvis det teroritisk set ingen forskel gør`?
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 15:18
At få fjolser til at købe dem...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 16:21
Der er så lige det, at kabler af god kvalitet kan være længere.
Til top
Maistro Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 21:29

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af frimann85 frimann85 skrev:

Kan man ikke forestille sig, at et for billigt kabel kan resultere i 'misfarvninger' når billedet rammer skærmen?

Nej - et digitalt signal enten er der eller er der ikke. Du vil altså ikke få et "dårligere" billede ved "dårligere" kabler.

Du vil altid enten have et billede eller ej (her er pixelleringer betegnet som "ikke-et-billede").

Misfarvninger hører til i det analoge hjørne. Det kan ikke forekomme med digitale kabler (hvis ellers de to ender er enige om protokollen, men det har jo intet med kabel-kvalitet at gøre).

Forskellen på et godt og et dårligt kabel til digital overførsel er altså ikke et spørgsmål om godt eller dårligt (dårligt som i "misfarvninger eller sne på billedet") billede, men derimod om billedet overhovedet når frem eller ej.

(Ovenstående er meget simplificeret, men generelt set, så er et "dårligt" kabel lige så godt som et "godt" kabel, hvis det kan overføre billedet uden billedudfald eller pixelleringer).

Så det man skriver fx på http://www.av-connection.dk/ er lutter løgn og latin eller hvad!!??

Herfra har jeg lige købt både HDMI-kabel og optisk lydkabel til at forbinde BD-afspilleren (PS3) og hhv. plamaen (428XD ) og surround-anlæget - ikke de billigste, men absolut heller ikke de dyreste kabler. Jeg troede netop, at der var forskel på om et kabel var garanteret til at kunne bære et 720p/1080p signal og et tilsvarende ordentlig lydsignal uden tab af billede- og lydkvalitet alt afhængig, hvor LANGT kablerne skal trækkes!!?

Nå, men jeg føler mig nu ikke som et "fjols" , da jeg trods alt ikke er typen, der hoster op med over kr. 1.000,- pr. meter kabel!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu