recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T hakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T hakker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T hakker
    Sendt: 01-November-2007 kl. 17:18
Er der nogen her der kan give mig en forklaring på hvorfor billedet og lyden hakker i MP når jeg ser digital TV. Når jeg ser analog tv er der ingen problemer. Jeg har et Hauppauge HVR-1300 tv kort og på samme pc kører jeg også MCE 2005 hvor både analog og digital tv kører fint.
Grunden til jeg forsøger mig med MP er at der mangler undertekster i MCE på den digitale side som jo også er beskrevet i div. forumer. Og så skulle Mp jo også kunne vise analog og digital tv på samme tid. Og dette er jo ikke tilfældet med MCE.
Til top
Boosterx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2007
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

Er der nogen her der kan give mig en forklaring på hvorfor billedet og lyden hakker i MP når jeg ser digital TV. Når jeg ser analog tv er der ingen problemer. Jeg har et Hauppauge HVR-1300 tv kort og på samme pc kører jeg også MCE 2005 hvor både analog og digital tv kører fint.
Grunden til jeg forsøger mig med MP er at der mangler undertekster i MCE på den digitale side som jo også er beskrevet i div. forumer. Og så skulle Mp jo også kunne vise analog og digital tv på samme tid. Og dette er jo ikke tilfældet med MCE.

Jeg har også selv HVR-1300 tv tuner og har også tidligere prøvet MP, men det fungere ok på min computer.

Har du prøvede nogle forskellige codec. Jeg har for nyligt downloadet CCCP codec pack og den kan jeg klart anbefale.

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2007 kl. 20:01

Det kan meget vel være dit antennesignal, der ikke er kraftigt nok. Jeg oplever det sammen under nogle forhold, da jeg har antennen siddende under taget (af æstetiske grunde ;-). Dit analoge signal vil være mere tilgiveligt i forhold til signalstyrken, ikke bare on/off som det digitale.

Jeg mener, at der er en mulighed for at se signalkvaliteten i MP, men jeg ved ikke hvor, da jeg kun har brugt det en enkelt gang.

Du kunne også prøve med DVBViewer, som jeg skiftede tilbage til, da den ikke hakker på samme måde med samme antenne hos mig.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2007 kl. 20:18

Det var åbenbart et codec problem. Jeg installerede ffdshow og geninstallerede MP og nu kører det bare.

Og så fulgte jeg en laaang og besværlig guide fra MP´s hjemmeside så nu er der sku kommet undertekster på DVB-T signalet på min HTPC. Og det klapper bare med hensyn til timeshift og optagelse. Fantastisk program med mange (alle tror jeg) muligheder. Men det tager godt nok lang tid at få det hele op og stå.

Så nu må jeg desværre skrotte MCE 2005 som efter min mening er total let at sætte op og bruge, men som jo desværre ikke understøtter undertekster digitalt og forøvrigt ikke kan kombinere analog og digital tv.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu