Hej,
Jeg er helt ny på dette forum, og ser det er et sted man kan finde mange ”guldkorn”. Så nu vil jeg gerne prøve lykken.
Jeg går lige til sagen.
Har IHC net og distribuerer bl.a. RF signal ud til et antal udtag / TV i huset via et IHC net antennemodul A110-55, som sidder ude i vort teknikrum. Til dette modul er tilsluttet digitalt antennesignal fra en ”tv2” antenne og samt RF signal fra en gammel analog SAT receiver. DVB-t box sidder pt kun foran TV i stuen, som er et B&O MX6000.
Nu har vi så netop fået en Viasat pakke via vores fiberoptiske bredbånds opkobling, der også inkluderer data (10Mbit op og ned) og telefoni.
Med den pakke fulgte en Motorola VIP 1510 Set-top-box (selvom Viasat kalder den Kreatel IP-STB 1510).
I teknikrummet ved siden af IHC-tavlen, er opsat et RJ-45 stik, hvorfra Viasat bredbåndssignalet kommer. Lige nu har jeg bare furbundet dette direkte via fordelingstavlen (uden om Antennemodulet) og til stikket ved TV’et i stuen. Hertil er Set-top-boxen koblet, og med scart kabelt til TV.
Mit problem er, (tror jeg nok), at der ikke er nogen RF modulator i Set-top-boxen, og at jeg derfor ikke bare kan placere den i teknikrummet i stedet, på samme måde som min SAT receiver.
Jeg har set, man kan købe et IHC NET MODUL AV-MODULATOR A111-4, 4 KANAL STEREO og tilkoble op til 4 forskellige apparater, men i LK’s materiale er der i alle eksempler vist opstillinger, hvor alt er placeret ved TV’et i stuen og ikke ved IHC tavlen. Kan man ikke placere det ved IHC tavlen i stedet?
Og behøver jeg egentlig en LK’s modulator. Jeg skal jo bare omdanne et videosignal til RF, eller er der mere i det? Jo, det skulle gerne være stereo, der distribueres. Og skal jeg passe på med data-returvej?
Jeg er lidt på herrens mark og ved godt det var mange spørgsmål. Men er der en ihærdig person som ser dette indlæg, der samtidig har lidt erfaring med både IHC og B&O, vil jeg meget gerne have lidt råd.
På forhånd tak.