recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP TIL KØB! :o)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHJÆLP TIL KØB! :o)

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
nicklaslj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP TIL KØB! :o)
    Sendt: 04-December-2007 kl. 22:29

Hej recordere!
Jeg har siddet og kigget 100-vis af indlæg herinde hele dagen og er noget facineret over jeres hjælp, det er ikke ofte man finder et forum med så god en stemning ;o)
- Nå men nok om det, jeg vil håbe i kan hjælpe mig med at vælge den helt rigtige DVD og Harddiskoptager!

- Omkring 3500 kr, helst ikke meget over !

Skal helst have følgende funktioner, hvis ikke må i meget gerne lige tilføje hvilke de ikke har i jeres besvarelser ;o)

- Multitask

- Skal kunne afspille film fra min eksterne harddisk (helst ikke sådan noget med at hver anden film man prøver at afspille "filen understøttes ikke" har læst det ofte sker i nogle af de andre indlæg"

- Derfor også USB

- Helst mulighed for HDMI tilslutning (men ikke et must)

- Jeg vil gerne have at man kan ligge fx en dvd over på harddisken i maskinen ved at sætte den i drevet (hvis det overhovedet er muligt?)

- Forholdsvis brugervenlig, da jeg ikke har haft en før

- Den må ikke være alt for langsom når den "tænker" og helst ikke tage 100 år når jeg skal brænde optagelser ud på DVD

- Må gerne være sådan at jeg kan give mine optagelser et navn (fx Prison Afsnit 2) (hvis det også er en future som findes, heller ikke et must)

Det var vidst det hele, håber i vil hjælpe mig lige så meget som de andre, da jeg har meget svært ved at vælge og ikke ved så meget om hvad de forskellige ting betyder ;o)

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2007 kl. 22:36
Forresten så fortrækker jeg os at den kan optage/afspille HD DVD, hvis det findes ? Synes bare jeg læser mange steder at det og blu-ray bliver fremtiden!
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2007 kl. 23:19

Dit sidste med HD DVD findes ikke som optager (vi taler 30 tkr.) eller i kombination med HDD.

Der findes masser af HDD optager med DVD afspiller og DVD brænder også med HDMI udgang.
Så er der de nye med DVB-T tuner m.m.
Der er ikke mange man kan lave overførsel fra DVD til HDD i maskinen, hvis nogen overhovedet.
Sony og Pioneer får altid gode test. Har lige solgt min Sony selv.

Du kan få en Sony HXD 970 til den pris.

http://www.wupti.com/Produkter/RDRHXD970B-_(Wupti).html

Redigeret af SVP03 - 04-December-2007 kl. 23:20
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2007 kl. 23:25

Man kan åbenbart godt kopiere fra CD/DVD til HDD, men det gælder helt sikkert ikke DVD film

Redigeret af SVP03 - 04-December-2007 kl. 23:26
SVP03
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Man kan åbenbart godt kopiere fra CD/DVD til HDD, men det gælder helt sikkert ikke DVD film

Allerede tak for hjælpen for første svar ;)

Er dette med en HD DVD indbygget ?

Kan den afspille mine film direkte fra min eksterne harddisk og ved du om det evt er muligt at ligge nogle af filmene over på dvd-harddisken ? 

Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 11:51
hehe, jeg er ked af at jeg ikke kan hjælpe dig helt konkret med dit spørgsmål,, men var det ikke en bedre ide at bygge dit eget mediecenter,, så bestemmer du jo selv hvad du vil have og hvornår det skal udskiftes
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 12:08

Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

hehe, jeg er ked af at jeg ikke kan hjælpe dig helt konkret med dit spørgsmål,, men var det ikke en bedre ide at bygge dit eget mediecenter,, så bestemmer du jo selv hvad du vil have og hvornår det skal udskiftes

Det lyder altså lidt for besværligt ? :)

Hvad med en KiSS DP-558, det ser da ud til at den kan det hele eller hva ? Vil bare meget gerne have at den kan spille film direkte fra min eksterne harddisk, kan Sony'en det ?

Til top
Pivdyr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-November-2007
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 13:24

Hej Nick

Som tidligere nævnt, kan du ikke (ihvertfald ikke inden for din prisramme) få en kombineret HD-DVD og HDD/DVD optager/afspiller.

I forhold til HD-DVD og Blue-Ray, så er det vist også stadig billigere, at købe en henholdvis Xbox360 eller Playstation3, frem for en afspiller af de omtalte formater.

KiSS bliver generelt ikke rated særlig højt herinde.

På den Sony som SVP03 linker til, kan du overføre film fra din eksterne HDD (som allerede er rippet) til din hardisk optager.

Hvis du med multitask mener, at kunne se dvd samtidig med at du optager på HDD'en - så kan den også det.

Hvis du ikke har brug for flere tunere eller for DVB-T, så kan du sparer en tusse ved at vælge SONY RDR-HX750 (dog "kun" med 160GB HD)

Redigeret af Pivdyr - 05-December-2007 kl. 13:29
Med venlig hilsen
Dennis
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 13:41

Hej mange tak for din henvendelse ! Den hjalp en del :)

Det eneste jeg bare ikke kan se er om den har det der DivX som er nødvendig for at jeg kan se mine film fra harddisken på maskinen helst uden at ligge dem over på maskinen..? Det skal den have DivX for at man kan, ikke sandt ?

Hvad betyder den tuner DVB-T ?

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af nicklaslj nicklaslj skrev:

Hvad betyder den tuner DVB-T ?

modtager til det Digitale Sendenet, som skal bruges fra 2009.

Du bruger nok almindelig antenne eller selector osv idag, i fremtiden er signalet Digitalt (DVB-T)   ligesom signalet via en parabol er (DVB-S2)

KabelTV er DVB-C (selector)

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 14:11

Tak du, men de kan vel til den tid købes seperat for under 1000 kr..

Mangler bare lige at vide om SONY RDR-HX750 har de ting der skal til for at den kan spille mine film fra harddisken, anyone ?

Til top
Pivdyr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-November-2007
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2007 kl. 14:17

Om du har brug for understøttelse af Div-X afhænger af, hvad du skal se.

Hvis der er tale om dine egne dvd-film, som du helt lovligt har rippet til din harddisk i (i dvd-format) så behøver du ikke Div-X understøttelse.

Hvis der er tale om film som du (ulovligt) har hentet fra nettet, så er det sikkert i Div-X.

(DVD-rip fylder normalt omkring 4,3 GB - Div-X omkring 1 GB eller mindre)

Jeg tror ikke, Sony understøtter Div-X.

Som sagt, betyder DVB-T, at den kan modtage digital signal. Dog kun fra parabol.

Har du kabel-Tv (TDC eller Stofa) er det ikke nødvendigt med digital-tuner, da en sådan, som regel (og for at få fuld udnyttelse af dig kabel-abonnemet) sidder i den boks du skal købe (eller leje) ved din kabelTV udbyder. Selector fra TDC og Zaptor fra Stofa.

Med venlig hilsen
Dennis
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu