|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Niels Chr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() Sendt: 08-December-2007 kl. 22:13 |
Hej jeg har nu opgivet min KISS afspiller (DP-600 sælges.....når den returneres fra linksys)
Jeg har i noget tid haft en PC stående til formålet, har bare ikke lige taget mig sammen til at komme igang. Jeg tænker jeg vil ombygge den til HTPC - allerhelst vil jeg have en med indbygget forstærker, således at jeg ikke skal tænde/skrue på 2 apparater, og har set på MMVisions f.eks. denne MC600 (Skal lige høre dem om de sælger kabinet uden dimser) Er der nogen som kender andre kabinetter med indb. forstærker Det store spørgsmål er også om jeg med rimelighed kan flytte nuværende HW over i et godt kabinet og for "få" penge have en rimelig ok (absolute no fan/noise) HTPC - specielt er jeg i tvivl om køling - kan man benytte en "normal" intel CPU i et Passivt MCE centre ? (jeg regner med at skulle købe nyt MB, da det nuværende ikke er standard ATX...) - men bortset fra det er planen at alle løse dimse genbruges. Er der nogen som kender en god tutorial om pasivkøling (gerne med billeder) - jeg går udfra at diverse køle pipes skla monteres fra CPU til kabinetets sider |
|
![]() |
|
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Jeg vil ikke anbefale at flytte en "normal" Intel CPU i et passivt kølet mediacenter. Det vil blive alt alt for varmt.
Hvis det skal være passivt, så køb en Mobile version (ala T7200 2GHz) og køb et Abit IL90-MV som kan håndtere sådan en mobile cpu, og derudover også har HDMI udgang osv. |
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Du skal nok regne med at delene i MMvisions passive HTPC, er alle nogen der udvikler meget lidt varme. men det kommer jo helt an på hvad det er for noget hardware du vil flytte til den.. |
|
![]() |
|
Niels Chr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Ja I har nok ret - "standard" dimser er nok ikke et godt valg - jeg går i tænkeboksen igen, tak for kommentarene
Nå alt kommer til alt, så er der nok ikke mange af delene som egner sig til genbrug i et no noise setup. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |