recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - KISS død, PC ombygges til HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKISS død, PC ombygges til HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Emne: KISS død, PC ombygges til HTPC
    Sendt: 08-December-2007 kl. 22:13
Hej jeg har nu opgivet min KISS afspiller (DP-600 sælges.....når den returneres fra linksys)

Jeg har i noget tid haft en PC stående til formålet, har bare ikke lige taget mig sammen til at komme igang.
Jeg tænker jeg vil ombygge den til HTPC - allerhelst vil jeg have en med indbygget forstærker, således at jeg ikke skal tænde/skrue på 2 apparater, og har set på MMVisions
f.eks. denne
MC600 (Skal lige høre dem om de sælger kabinet uden dimser)
Er der nogen som kender andre kabinetter med indb. forstærker

Det store spørgsmål er også om jeg med rimelighed kan flytte nuværende HW over i et godt kabinet og for "få" penge have en rimelig ok (absolute no fan/noise) HTPC - specielt er jeg i tvivl om køling - kan man benytte en "normal" intel CPU i et Passivt MCE centre ?

(jeg regner med at skulle købe nyt MB, da det nuværende ikke er standard ATX...) - men bortset fra det er planen at alle løse dimse genbruges.

Er der nogen som kender en god tutorial om pasivkøling (gerne med billeder) - jeg går udfra at diverse køle pipes skla monteres fra CPU til kabinetets sider
Til top
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 10:54
Jeg vil ikke anbefale at flytte en "normal" Intel CPU i et passivt kølet mediacenter. Det vil blive alt alt for varmt.

Hvis det skal være passivt, så køb en Mobile version (ala T7200 2GHz) og køb et Abit IL90-MV som kan håndtere sådan en mobile cpu, og derudover også har HDMI udgang osv.
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 13:41

Oprindeligt skrevet af Niels Chr Niels Chr skrev:

Hej jeg har nu opgivet min KISS afspiller (DP-600 sælges.....når den returneres fra linksys)

Jeg har i noget tid haft en PC stående til formålet, har bare ikke lige taget mig sammen til at komme igang.
Jeg tænker jeg vil ombygge den til HTPC - allerhelst vil jeg have en med indbygget forstærker, således at jeg ikke skal tænde/skrue på 2 apparater, og har set på MMVisions
f.eks. denne
MC600 (Skal lige høre dem om de sælger kabinet uden dimser)
Er der nogen som kender andre kabinetter med indb. forstærker

Det store spørgsmål er også om jeg med rimelighed kan flytte nuværende HW over i et godt kabinet og for "få" penge have en rimelig ok (absolute no fan/noise) HTPC - specielt er jeg i tvivl om køling - kan man benytte en "normal" intel CPU i et Passivt MCE centre ?

(jeg regner med at skulle købe nyt MB, da det nuværende ikke er standard ATX...) - men bortset fra det er planen at alle løse dimse genbruges.

Er der nogen som kender en god tutorial om pasivkøling (gerne med billeder) - jeg går udfra at diverse køle pipes skla monteres fra CPU til kabinetets sider

Du skal nok regne med at delene i MMvisions passive HTPC, er alle nogen der udvikler meget lidt varme. men det kommer jo helt an på hvad det er for noget hardware du vil flytte til den..

Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-December-2005
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2007 kl. 22:48
Ja I har nok ret - "standard" dimser er nok ikke et godt valg - jeg går i tænkeboksen igen, tak for kommentarene

Nå alt kommer til alt, så er der nok ikke mange af delene som egner sig til genbrug i et no noise setup.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu