|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Gormack ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2007 Status: Offline Point: 50 |
![]() Sendt: 13-December-2007 kl. 12:34 |
||
Kære alle Jeg har forsøgt at undersøge om det er at foretrække med et stand alone sound card eller om de onboard løsninger der findes på eksempelvis G33 og G35 er gode nok? Jeg har en god Onkyo digital receiver med HDMI(in), som jeg jo gerne så lyden gå igennem. Derfor burde lydkortet vel kun skulle kunne levere et PCM signal til min receiver, men er det korrekt og kan alle onboard lydkort det? Samtidig har jeg leget med tanken om at købe et Sparkle 8800GT 512 passivt kølet, denne har dog ikke HDMI. Betyder det at man ikke kan få lyden med i et HDMI kabel (DVI->HDMI) til recieveren? Redigeret af Gormack - 13-December-2007 kl. 12:38 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej Igen Enten er min problemstilling så simple at alle ved det og derfor ikke gider at svare eller også har jeg ikke formuleret mig klart nok. Mit spørgsmål går vel i bund og grund på: "Hvad skal jeg købe for at få et digitalt lydsignal fra min fremtidige HTPC og over i min receiver helst via HDMI (DVI ->HDMI). Jeg sætter min lid til jer drenge, der har ikke været mange spørgsmål I ikke har kunne svare på i min tid her på recordere.dk Mvh Gormack |
|||
![]() |
|||
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
||
Personligt køre jeg med det onboard lydkort. Med det føre jeg lyd over i forsærkeren via SPdif/TSlink. Div HD-lydformater køre jeg ud analogt 5,1 og ind i forstærkerens 5,1 input, og lader PowerDVD Ultra om resten. Virker også fint. Tror det vigigste er at dit lydkort ikke generere for meget støj. Altså at connektore, kabler osv er i orden. Om lydkortet så er det ene eller andet, er mindre vigtigt. Da det jo enten er din player (f.eks. PowerDVD) eller din forstærker, som står for lydbehandlingen. |
|||
![]() |
|||
JCH911 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() |
||
Jeg bruger onboard lydkort og det dækker til fulde mit behov. Benytter Spdif udgang og lader forstærkeren om at gøre resten :-) Med hensyn til DVI og HDMI og overførsel af lyd, så afhænger det af dit grafikkort. Forskellen på DVI og HDMI er faktisk lyden. DVI signalet er kun billede, mens HDMI er både billede og lyd. Der findes i dag grafikkort, hvor der er HDMI udgang på. Inde på kortet er er der så tilslutning af lyd (Nvidia), mens nogle af AIT kortene har deres egen lydprocessor (eks HD2600). Jeg bruger Zotac 8600 GT, der understøtter HDMI, men valget afhænger af om du skal bruge din comp til andet end billede og lyd. |
|||
HTPC m. fireDTV
Onkyo TX-DS787 Jamo Concert 8 x 4, Dali SWA-12 Dell W3706MC Sanyo Z3 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg takker, Jeg så jo gerne et PCM output til receiver som den så kan behandle til DTS osv. Da jeg påtænker at benytte et GFX der kun har DVI, betyder det at jeg så skal bruge TosLink. Jeg må vel i gang med at nærlæse specifikationerne på de enkelte bundkort og deres onboard lydkort løsninger. Er der iøvrigt nogen der ved om 3870 kommer i en passiv kølet version? Mvh Gormack |
|||
![]() |
|||
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
||
Det tror jeg ikke. Jeg køre selv med 3850, da det udvikler lidt mindre varme og støj. |
|||
![]() |
|||
ElGurappo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() |
||
Jeg har netop investeret i et Audiotrak PRODIGY 7.1 HIFI til min HTPC. Jeg gik fra det der sat onboard på mit asus bundkort. Jeg vil sige det er noget af det bedste jeg har gjort. Det er helt vild så meget det har gjort for lyden....Helt vildt. Desuden er dit grej bedre adskilt via optiksk kabel og du oplever derfor ikke fase forskel på din PC/Reciver. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nu ved jeg ikke hvilket lydkort du gik fra. Men gennerelt bør du ikke vinde noget. Bahandlingen af lyden sker på software niveau, f.eks. i PowerDVD. Langt de fleste nyere on-board lydkort har desuden fiber t/slink også. |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Ehh, nej da.. Hvor hulen har du det fra?? Det som eksempelvis powerdvd gør, det er at behandle dataerne i lydfilen og sende det videre til lydkortet. Powerdvd har intet at gøre med at få disse data (bits) omformeret til lyd. Det er ene og alene lydkortets opgave. Og det er specielt her du kan vinde rigtig meget med et godt lydkort. Der er faktisk uhyre mange faktore der spiller ind i et lydkort, der er afgørende for dets evne til at gengive dataerne så korrekt så muligt. Det som du siger, det svare lidt til at mene, at der heller ikke er forskel på graffikkort. Det er jo også data som ryger igennem powerdvd.. Men det er altså i den grad graffikkortet som er afgørende for, hvordan resultatet ser ud på skærmen. Så jo, man kan få utrolig meget bedre lyd ud af en computer med et rigtig godt lydkort. Ellers var der jo ikke rigtig nogen grund til at lave dem
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg er helt enig, når vi snakker spil osv, som bruger alverdens af de features som nu er på kortet. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Læs evt zerocools gode forklaring i denne tråd: http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&t=3172 Budskabet er nettop, at du ingen dekodning (af lyden) har på hardwareniveau. Som f.eks. er tilfældet i et spil. Redigeret af ZackGem - 20-December-2007 kl. 11:35 |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
||
Vi bliver nødtil at skelne mellem lyd eller signalering. Det er korrekt, at ved sp/dif eller hdmi, der er lydkortets hovedformål blot at være interface i en signaleringsprocess, og derfor har lydkortets kvalitet mindre at skulle have sagt. Men snakker vi lyd via lydkortet, så er det suverænt det som bestemmer, hvad lyd der kommer ud.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |