|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Rene_nissen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() Sendt: 23-December-2007 kl. 14:56 |
Hej. Min forbindelse fra PCen til mit CRT fjernsyn sker via S-VHS udgangen, efter at jeg har skiftet mit HP-350 ud med et HP-500 kort, det er noget af en slem skuffelse, kvaliteten er virkelig dårlig. Jeg har set på de to Grandtec konvertere fra av-connection: http://www.av-connection.dk/?PGr=846&ML1=1&ML2=69&am p;ML3=213 Er der nogen af jer som har erfaring med de to bokse? På forhånd tak. /René |
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
Et billede fra en computer til et CRT tv vil altid se dårligt ud. Grunden er at TV'et ikke er lavet til at vise de opløsninger en computer bruger.
Jeg tror det er ligemeget hvilken tilslutnings metode du bruger. Billedet vil aldrig blive rigtigt godt. En fladskærm er vejen frem hvis du vil tilslutte computeren til et tv og det skal se godt ud |
|
![]() |
|
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
![]() |
BeLLe: Det er nu ikke helt rigtigt. Du kan få et ligeså godt billede, der kan matche det du får fra f.eks. en DVD afspiller, hvis du bruger et VGA - Scart kabel. Man skal godt nok bruge et program som Powerstrip til at få frekvenserne og timings til de korrekte opløsninger, men når først det kører ser det godt ud. Selvfølgelig med en ekstern converter løsning vil man slippe for Powerstrip, men valgmulighederne mht. opløsninger bliver mere begrænset. Jeg bruger selv en VGA - Scart kabel løsning til et 32" CRT widescreen fjernsyn. |
|
I reject your reality and substitute my own!
Panasonic 42PX80 HTPC (Zotac GF9300-A-E, TerraTec H7) WDTV Live |
|
![]() |
|
Rene_nissen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Til Bluebucket o.a. Tak for dit fine svar, jeg vil ikke skifte til fladskærm endnu, så det er netop sådan en løsning jeg leder efter. Kan man bruge powerstrip til at justere opløsningen på sit CRT fjernsyn via S-VHS udgangen på grafik kortet? Kører alle CRT fjernsyn med samme opløsning? Eller hvordan finder man ud af hvilken opløsning man skal/kan bruge, som ny bruger lyder Powerstrip lidt "farlig" at bruge. Håber at få endnu flere tips Mvh. René
Redigeret af Rene_nissen - 25-December-2007 kl. 22:54 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40543 |
![]() |
Max opløsning på et CRT er 720x576 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Mollerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
Til mit gamle Grundig kørte jeg VGA - Scart 1024-576 16/9 opløsning og det så meget bedre ud end Svhs og det indbygget VGA kort(800*600).
|
|
![]() |
|
Mollerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
Hvis du har et ATI Radon grafikkort kan du bare købe et kabel i stedet for en adaptor.
|
|
![]() |
|
bluebucket ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 212 |
![]() |
Jeg tror godt, at du kan bruge dit Radeon 2900 kort. Grunden til, at det lige er Radeon kort, der er gode til VGA - Scart kabel løsninger er, at Radeon kort kan opdele sync signalerne til VGA porten, hvilket Scart indgangen i TV'et forventer. Nvidia kort opdeler ikke sync signalerne, så her kan kablet ikke direkte bruges. Der findes VGA - Scart kabler, hvor en sync splitter er indbygget og det kan derfor bruges til de fleste grafikkort.
Jeg bruger et VGA - Scart kabel sammen med et Radeon 1050 kort mod et Loewe Vitros 32" fjernsyn. Jeg bruger Powerstrip til at sende en 1024 x 576 50 hz opløsning (som medfører at fjernsynet accepterer det som en 16:9 opløsning). Jeg har ikke lige de specifikke timings her, men jeg googlede efter powerstrip og 1024x576 og fandt nogle forskellige. Disse kan kopieres direkte ind i Powerstrip, og jeg fandt så én som virkede for mit tv. Vær dog opmærksom på, at når man sidder og roder med disse timings, kan man pludselig sende en frekvens til sit tv, som det ikke forstår, og dermed kan man ikke se noget på skærmen. Et godt råd er derfor at have installeret et remote program som f.eks. Remote Desktop (hvis man har Vista Ultimate eller XP) eller VNC, hvis man har Vista Premium. Hvis man ikke længere kan se hvad der sker på tv'et, kan man lave en remote forbindelse til computeren og rette i Powerstrip der. |
|
|
![]() |
|
![]() |
En anden erfaring jeg har haft, er at VGA - Scart løsningen virker, men man lige skal være opmærksom på et par uhensigtmæssigheder.
Hos mig slår opløsningen til tv'et først igennem, når Powerstrip starter, så auto-login i Vista Premium er lidt påkrævet. Der er nogle gange nogle problemer med at lave en resume fra Sleep tilstand i Vista direkte ind i Media Center, hvor Windows ikke rigtig for skiftet tilbage til den korrekte opløsning. Her skal jeg via min fjernbetjening skifte fra fullscreen til window mode i Media Center og så tilbage til fullscreen igen for at det virker. Jeg vil ikke afvise, at det skyldes en manglende opsætning et sted i Windows eller Powerstrip, og hvis nogen kender til noget sådan, må I da gerne lige tippe mig ![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
tju hej hvor det går. ..... tak for svarene. Jeg har ikke fået bestilt VGA -scart kablet endnu, men har leget lidt med Powerstrip via S-video udgangen, og kan overhovedet ikke få det til at virke. Hver gang jeg ændre opløsningen i powerstrip går Tv'et helt kold. Jeg har fundet "sikre" opløsninger, som burde virke, men det gør de altså ikke!! Jeg har både VNC og en monitor og TV tilsluttet, så det betyder ikke så meget at skærmen går kold, jeg kan da altid resette den. Jeg ville meget gerne blive lidt mere dus med Powerstrip inden jeg køber VGA-scart kablet, for jeg overvejer at købe en converter i stedet. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kan ikke lige svare dig på s-video spørgsmålet, da jeg ikke ved det.
Så vidt jeg har forstået s-video, så er det primært en standard til specifikke standard resolution opløsninger pga. båndbredden, så det kan være, at det sætter nogle begrænsninger for hvad det accepterer fra Powerstrip? I mit setup har jeg kun VGA - Scart kablet i maskinen og det er derfor den primære skærm (og den fremstår ikke som en TV tilslutning). Jeg har ikke selv brugt Powerstrip i forbindelse med en sekundær extended skærm. |
|
|
![]() |
|
![]() |
Forresten, hvis du ikke har set følgende sider, så kig lidt på dem også:
http://ryoandr.free.fr/english.html http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/ |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |