|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
xcanner ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Oktober-2005 Status: Offline Point: 50 |
![]() Sendt: 26-December-2007 kl. 02:48 |
Jeg vil ombygge dele af min gamle HTPC til en filserver, derfor er jeg gået i gang med et nyt HTPC projekt: Kabinet: Jeg har ikke helt besluttet mig for "mini" eller "classic" modellen. Jeg kan bedste lide "mini", men jeg er ikke så lun på slot-in drevet. Jeg overvejer også helt at droppe et DVD drev, da jeg snildt kan ligge min DVD samling ned på filserveren. 2 GB passende DDR2 ram Det største problem er bundkortet, og jeg er bestemt ikke sikker på om det skal være det bundkort, jeg heller dog meget til Asus bundkort fortiden :-) Forslag om anden model eller mærke er meget velkommen!
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Engang imellem synes jeg altså, at i gør tingene meget mere besværlige end de behøver at være. Det er alt for ofte at folk går kolde på bundkortet, synes jeg. 1. Find et bundkort du har tiltro til er stabilt nok. Dit eget forslag er fint nok. Jeg bruger sådan et bundkort i min arbejdsstation. I mit Media Center har jeg et MSI P965 Platinum kort. Det funger glimragende, bortset fra at det ikke er lykkedes mig at installer netkortet endnu, og MSI er elendige til support! Jeg tror desværre at bundkortet er defekt. Men ellers er det et meget rost bundkort. Det er faktisk ikke så svært, uanset om bundkortet hedder det ene eller det andet, så er det andre ting der er afgørende end lige navnet!
|
|
![]() |
|
xcanner ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Oktober-2005 Status: Offline Point: 50 |
![]() |
Nu er bundkortet jo også lige det som evt. rummer mange funktioner :-) Jeg har valgt mig et setup: ASUS P5E, X38, GLAN/RAID Nu er jeg bare i tvivl om det bliver for varmt |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Medmindre et bundkort skal bruges til en decideret overclocket gamer maskine, så er der faktisk ikke så store bekymringer ved det. De fleste bundkort opfylder kravene for at kunne køre som et rimeligt Media Center. Ang. dit spørgsmål om for varmt, så skrev du jo i første indlæg, at du regnede med det skulle være HFX kabinet samt heatpipes til CPU. HFX kabinettet kan, såvidt jeg husker, købes med en køler til, som først slår til, når temperaturen er meget varm inde i kabinettet. Det kunne du måske overveje. På HFX´s hjemmeside mener jeg du kan læse, hvilke CPU du kan køle med heatpipes (altså op til hvilken max. hastighed). Dit kabinet vil blive varmt, og specielt hvis du fylder den op med max. antal mulige harddiske. Disse bliver nemlig temmelig varme.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |