recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er HDMI CEC = HDMI 1.3 = Viera Link?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr HDMI CEC = HDMI 1.3 = Viera Link?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Emne: Er HDMI CEC = HDMI 1.3 = Viera Link?
    Sendt: 04-Januar-2008 kl. 23:22

Så er novicen der igen....

Når jeg nu - i løbet af vinteren - får mit Pana med Viera Link kan jeg så styre min Denon 1508 via det system? Det skulle jo kunne styre min Pana HDD (EX-77).

Denon 1508 har HDMI 1.3a, men dog kun som switch.

Jeg er totalt blank på det der HDMI-halløj, meen jeg er også sikker på at eksperten sidder klar.

Samsung 7505 55"
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 01:31
Oprindeligt skrevet af Zappy Zappy skrev:

Så er novicen der igen....

Når jeg nu - i løbet af vinteren - får mit Pana med Viera Link kan jeg så styre min Denon 1508 via det system? Det skulle jo kunne styre min Pana HDD (EX-77).

Denon 1508 har HDMI 1.3a, men dog kun som switch.

Jeg er totalt blank på det der HDMI-halløj, meen jeg er også sikker på at eksperten sidder klar.

Jeg forstår godt at du er "blank", for HDMI er noget forfærdeligt indviklet noget... Jeg kender ikke Denon 1508, men hvis det som du siger kun er en switch, så kan du ikke betjene den via HDMI, selv om den understøtter HDMI 1.3a. Forklaringen er at langt de fleste HDMI features er optional, det gælder også HDMI CEC. HDMI CEC blev indført som en _option_ i HDMI 1.2a (og kræver således principielt ikke HDMI 1.3). Men da det stadig kun er en option, så kan du sagtens have HDMI 1.3 apparater der ikke har HDMI CEC. Som om det ikke er nok, så er der såvidt jeg kan overskue endda mulighed for at implementere visse dele af HDMI CEC, uden at benytte det hele... Men bortset fra det, så ER Viera link lig med HDMI CEC.

Jeg kan iøvrigt anbefale dig at læse min blog om emnet her.

Til top
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Marts-2006
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 11:12

Hej Otto og tak for dit svar.

Der står intet i Denons manual om CEC så det er nok ikke en mulighed, men mon ikke jeg overlever.

Dit blog sætter en masse ting på plads - jeg føler mig helt klog nu.

Samsung 7505 55"
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu