recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er folk ligeglade med ISF?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr folk ligeglade med ISF?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6261
Direkte link til dette indlæg Emne: Er folk ligeglade med ISF?
    Sendt: 05-Januar-2008 kl. 13:08

Hej

Jeg har fået det indtryk på det seneste, at de fleste er ligeglade med/uvidende om ISF-kalibrering

Min kalibrerede projektor har nu været til salg et stykke tid, men potentielle købere springer når de hører at prisen (åbenbart for høj) inkludererer en ISF-kalibrering hos dem selv

De vil ikke betale for "sådan noget", eller også har de DVE

Hvad er jeres erfaringer med den almene brugers holdning til professionel kalibrering?

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 13:15

Mange mener vel ikke det virker.. eller er glade for det billede de selv har fundet frem til....

Du kunne jo altid prøve qxl.dk med en fast pris.. så koster det kun noget hvis den bliver solgt..

Folk der inde har det med at betale overpris for elektronik :P

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 13:38

Nej for Sørensen, vi/jeg er bestemt ikke ligeglade med ISF.

Men jeg er enig med Nitrog i, at man nemt kan være tilfreds med det billede som man selv på den ene eller den anden måde har opnået.

Problemet er så bare, at man ikke har et korrekt billede. Det betyder jo ikke nødvendigvis, at man selv synes at det er et dårligt billede - men korrekt er det ikke.

Når jeg selv ikke har fået mit Pio428XD kalibreret er der flere årsager til det, bl.a. at jeg med lidt held skifter tv inden længe. Og i den forbindelse vil jeg nu nok lade det nye tv kalibrere.

En anden årsag er, at jeg har set kalibrerede Pio G8 paneler, som efter min aller bedste vurdering ikke havde et mere deltajeret billede, bedre (korrekte) farver osv., end mit Pio.

Lad det lige være sagt med det samme, de kalibrerede TV som jeg har set ikke var Otto´s værk, altså med mindre han har udvidet forretningen til også at omfatte Luxembourg og England

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hej

Jeg har fået det indtryk på det seneste, at de fleste er ligeglade med/uvidende om ISF-kalibrering

Min kalibrerede projektor har nu været til salg et stykke tid, men potentielle købere springer når de hører at prisen (åbenbart for høj) inkludererer en ISF-kalibrering hos dem selv

De vil ikke betale for "sådan noget", eller også har de DVE

Hvad er jeres erfaringer med den almene brugers holdning til professionel kalibrering?

Den almene bruger aner ikke hvad det er. Derudover, så er folk der søger efter projektor i brugt-markedet generelt fokuseret på at få så meget som muligt for så få penge som muligt, og det går ikke rigtigt i spænd med at betale for en kalibrering - der er en stor sammenhæng mellem "vil-sæl' mentalitet" og brugt-købere.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu