recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intet signal gennem s-video kabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIntet signal gennem s-video kabel?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bo 1977 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Intet signal gennem s-video kabel?
    Sendt: 07-Januar-2008 kl. 13:38

Hej

Jeg forsøger at gøre brug af mit MCE via CRT fjernsyn i stuen. PC er placeret på 1. salen og forbundet via et phono kabel (som sættes ind i mit surround anlæg - intet problem der) og et s-video kabel på 10 m.

Mit problem er, at jeg ikke kan få billede på mit tv... har i første omgang forsøgt med et kortere s-video kabel som endte i et scartstik. Det gav dog kun s/h billede og det ønsker jeg ikke. Købte derfor et kabel med s-video i begge ender (4 pin) og en scart converter med en knap til in/out og s-video og audio (l/r) indgang. Men mit signal kommer ikke igennem overhovedet nu. Mit (gamle) Panasonic 32" CRT har s-video indgang på fronten og har også forsøgt den men det virker heller ikke...

Hvad gør jeg forkert? Har ikke fået grønt lys til at købe den nye Linksys DMA2200 så må desværre nøjes med kabler...

Nogen som kan vejlede i hvordan jeg skal gøre?? Er ved at få grå hår og en sur kone som synes jeg roder med det alt for længe... har jo allerede sagt hvor smart det bliver når hun i stuen kan vise vores billeder af prinsessen og høre alt vores musik...

Bo - Odense SV

Til top
Sfinksen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2008 kl. 15:45
Og det bliver smart, når det hele kører!

Jeg kører også med S-Video, da finanserne ikke lige har været til fladskærms-TVet endnu.

Mine erfaringer med S-Video er som følger:

Fjernsynet skal kunne modtage et S-Video signal. På mit fjernsyn nr. 1 kan AV-kanalen f.eks. indstilles til et sådant signal. Er der flere scartstik, så prøv dem alle.

Hvis ikke fjernsynet kan modtage S-Video-signalet, så vil billedet være sort/hvidt. Det kræver så en colorfix-dims sammen med scart converteren eller en converter med colorfix. Voila, så har man samme signal, bare i farver. Jeg har købt den her til fjernsyn nr. 2:
AV-Connection

Hvorfor du er endt med slet ikke at have noget billede kan jeg ikke forklare...

Hvis ikke ovennævnte tips hjælper dig, så prøv at skrive lidt mere specifikt hvad det er for noget udstyr du har, navnligt grafikkortet. Måske nogen her har et lige sådan.
Til top
Bo 1977 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2008 kl. 11:03

Kan det være kablet jeg har købt i elgiganten som er defekt??

Jeg har et ATI Radeon HD 2400 grafikkort.

Har forsøgt begge scartstik på bagsiden og s-video indgang på forsiden. Ingen af dem giver mig et billede. Har også forsøgt med forskellige opløsninger for skærm 2 (TV) men intet hjælper.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2008 kl. 12:16

Har du sat det rigtigt op i indstillingerne for grafikkortet (skærm) på PCen? Det virker jo ikke automatisk blot man sætter stikket i.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu