|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Zixer ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-December-2006 Status: Offline Point: 28 |
![]() Sendt: 11-Januar-2008 kl. 02:02 |
Hey. Jeg får et HDA X-plosion 7.1 DTS connect lydkort (http://www.xs-sound.dk/data/products/xplosion/info.asp) inden for de nærmeste dage. Når jeg så sætter det i min computer, forbinder det via optisk kabel til mit Z-5500 og så afspiller en film på min computer (forbundet til tv via HDMI) med DTS lyd så burde den afspille ægte DTS lyd ikke ?. Spørgsmål nummer 2. Når jeg spiller på min playstation 3 (den er også forbundet med optisk kabel til Z-5500) så står der "(dolby logo) digital" på mit z-5500 kontrolcenter. Hvis jeg så afspiller en film på computer med dts eller dolby digital lyd burde der så ikke også stå DTS eller Dolby Digital på mit kontrolcenter?
Mvh. Zixer |
|
![]() |
|
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
Det du snakker om er SPDIF passthrough, altså hvor computeren ikke går ind og beabejder/decoder signalet, blot sender det videre til recieveren (Z-5500) i sin originale form på filmen.
Jeg har det der lydkort i min computer der kører vista. Det er IKKE lykkedes mig at få det til at køre SPDIF passthrough i vista endnu... Det virkede fint da jeg havde windows XP, men kan altså ikke få det til at virke med Vista. Så det er et software problem (eller fejl 40 fra min side), ikke lydkortet som ikke kan det. Hvis du har vista og får det til at køre SPDIF passthrough er jeg meget interesseret i at høre hvordan. Den måde jeg kører det på, nu hvor jeg ikke kan få SPDIF passthrough til at virke, er lydkortet sat til DTS, så encoder den alt signal til DTS og sender det til recieveren i 5.1. man kan også vælge ren PCM eller Dolby. men da min reciever ikke understøtter 5.1 PCM har jeg valgt DTS. Det er iøvrigt et super lydkort, virkerlig en klar og lækker lyd. EDIT: En lille side note, husk når du skal hente drivere skal det gøres herfra: http://www.auzentech.com/site/download/updates.php jeg kan ikke lige huske om det er fordi Auzentech har overtaget HDA eller hvorfor, men går udfra det er noget i den retning... Redigeret af hyldig87 - 11-Januar-2008 kl. 02:34 |
|
![]() |
|
Zixer ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-December-2006 Status: Offline Point: 28 |
![]() |
Hvad er PCM ? Men da du så kørte med XP og SPDIF hvad stod der så ovre på dit z-5500 kontrolcenter hvis du afspillede en film med Dolby Digital 5.1 eller DTS 5.1. For når man spiller PS3 for eksempel så står der dolby digital derovre i forhold til Pro Logig 2 movie osv. for selvom alt blive decodet om til dts 5.1 eller dolby 5.1 så stoler jeg først på det er ægte dolby og ægte dts når det står ovre på kontrolcenteret som når man for eksempel spiller ps3. P.S. Hvad er bedst og hvorfor? DTS eller Dolby
Mange tak. |
|
![]() |
|
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
Hey hey... ville lige hive dette emne frem igen, da ENDELIG jeg har fået SPDIF passthrough (aka den sender DTS/dolby 5.1 korrekt videre til reciever) til at virke..
Jeg installere ffdshow codecs samt Media Player classic (denne hvis man benytter 64bit windows), og benytter denne som afspiller. Det spiller bare 100%! Jeg skulle ikke engang konfigure noget, ved dog ikke endnu hvorfor jeg ik kan få det til at virke i andre afspillere |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |