recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Twonky installation på Synology 107+ ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTwonky installation på Synology 107+ ??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hebsbebs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Twonky installation på Synology 107+ ??
    Sendt: 23-Januar-2008 kl. 15:32

Jeg er ny indenfor server området (kan godt samle pc osv)

Jeg har en Synology 107+ og en Piannacle Showcenter 250 i stuen som skal streame mine film og musik.

Jeg har konverteret mine dvdfilm til Vob filer med AC3 og Tekster til min Synology.

1. Kan Twonky afspille Vob filer ?

2. Kan jeg høre Netradio over Twonky ? og hvordan ?

3. Hvis jeg fortryder at bruge Twonky - hvordan får jeg så Nas`s software tilbage ??

4. Hvor og Hvordan installeres Twonky præcis på min Nas 107+ (gerne detaljeret) ?

Redigeret af hebsbebs - 23-Januar-2008 kl. 15:40
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2005
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 14:46

1) Det kan jeg ikke umiddlebart svare på da jeg ikke benytter min Twonky til Video, men jeg tror det kan lade sig gøre hvis din film er i en enkelt vob fil. Du vil nok opleve problemer hvis der er flere filer, som på en 1:1 rippet dvd.

2)  Hvis din afspiller understøtter netradio, så virker det måske, men hvis den ikke gør så har en NAS ikke cpu power nok til at transcode radioen til mp3.  På PC versionen af twonky virker det vist.

3)  Twonky erstatter ikke din NAS software den installeres oven på, du kan bare afinstallere den igen. Men du kan også bruge din NAS som almindelig NAS men twonky kører.

4) 

Du skal først enable telnet adgang på din NAS. Der er masser af vejledninger på synology's forum i hvordan det gøres.

Derefter downloader du installationspakken til din NAS og pakker den ud på din PC. 

Så skal du sørge for at du har mapper  public folderen på din nas til et drev på din pc.

Så starter du installationsprogrammet på din PC (det er et windows program). Her indtaster du ipadressen på din nas, userid og password til telnet adgang og trykker på install.

Resten sker så automatisk. du kan også bruge installationsprogrammet til at fjerne twonky igen.

ildoc

Redigeret af ildocteur - 24-Januar-2008 kl. 14:48
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 23:11
ildoc, er du sikker på, at tuneren i Twonky er dårlig?
Jeg kunne faktisk ikke forestille mig det...
Der er både vTuner og Shoutcast, og der er intet, som får mig til at tro, at der er problemer! Jeg kan dog blive klogere, for jeg har ikke prøvet det Jeg kunne dog kun forestille mig, at det er lige så fint som resten af Twonky

Til bebsen er der lige et dump af konfigurationssiden i Twonky af tuneren:

hebsbebs, hent installationsfilen til din box her: http://twonkyvision.de/Download/TwonkyMedia/TM4Technicians.h tml

Husk, at der skal betales efter 30 dage, og at der ikke er support på! Det kan du få på deres forum, hos Hi-Jacks eller hos Synology

Vedr. Telnet kan du hente en fil her: http://oinkzwurgl.org/dl.php?file=syno-telnet-r4.zip
Du skal bare bruge den rette 'pat'-fil til opdatering: enable-telnet.pat fra zip-filen, jeg linker til.
Derefter skal du bare følge ildocteurs anvisning

Venligst
Søren

Redigeret af Breddam - 26-Januar-2008 kl. 17:46
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2005
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 10:05

Bredam

Jeg emner ikke at tuneren i Twonky er dårlig, det jeg mente var at hvis din afspiller ikke kan afspillet den pågældende radiotype (shoutcast eller vtuner), så kan Twonky på PC transcode den i realtime, så det fra afspilleren ser ud til at være en almindelig mp3 fil.  Men når Twonky afvikles på en NAS, så er CPU i NAS'en ikke hurtig nok til at transcode datastrømmen.

Jeg er ikke 100% sikker på ovenstående, men efter kort tids afprøvning med forskellige indstillinger opgav jeg at få min Søns Philips WAS7000 afspiller til at spille radio via Twonky.

ildoc
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2008 kl. 01:41
OK, jeg har lige prøvet vTuner og Shoutcast med Noxon 2 audio via Twonky. Den kan ikke spille vTuner, fordi den tilsyneladende kræver et abonnement, men den spiller Shoutcast lige så godt som den almindelige tuner - og det er godt

Så altså ingen fejl eller tekniske problemer ved benyttelse af Twonkys internetradio, så længe, det er Shoutcast. Her er der mange stationer at vælge imellem.
Mht vTuner har jeg ikke gjort mere ud af det, fordi jeg har mange almindelige kanaler via min Noxon, men det skulle vel være muligt - ellers ville man vel ikke bruge servicen, vel?

Venligst
Søren
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu