Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hekon
Junior bruger
Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
|
Emne: Returnering af TV - Wupti Sendt: 23-Januar-2008 kl. 16:23 |
Hejsa,
Jeg har et lille spørgsmål angående returnering af varer købt på wupti.com, som jeg håber at kunne få lidt gode råd til.
Min svigermor har købt en samsung f86 på wupti.com og var ikke lige opmærksom på at det var parallelimport. Derfor ville hun returne tv'et og købe et med samsung's ekstra garanti.
Problemet er at wupti ikke vil sende en returseddel til postdanmark, da postdanmark ikke kan tage imod pakker over 20 kilo - Når der er altså tale om en privatperson. Derfor vil de ikke tage i mod en returpakke. Svaret fra wupti var så at hun selv måtte sørge for en vognmand der skulle returnere Tv'et. Det virker i mine øjne som fuldstændig godnat - da det jo gør den 14 dages returret ubrugelig eftersom man skal have uforholdsmæssige omkostinger ved at sende det retur.
Andre der har oplevet lignende og har i nogle gode råd til hvordan man takler den her?
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 16:39 |
Kan nok ikke regne med andet, da Wupti ikke er forpligtet til noget som helst, da apparatet intet fejler. Returnering vil under alle omstændigheder være for egen regning.
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15693
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 16:43 |
Hej hekon
Den er god nok, Wupti har ret. Reglerne er i dag, at ved fortrydelse skal man selv sørge for forsendelsen og betale fragten.
Hvem betaler forsendelsen? Du skal selv betale for returforsendelsen, når du fortryder. Det er det eneste, sælgeren kan kræve, at du betaler, når du fortryder.
Link til forbrug.dk
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
Kief
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2323
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 19:08 |
Kender I ikke nogen i familien som ejer et firma eller lign? Hvis det er et firma kan du godt sende pakker over 20 kg, så burde der ikke være nogen problemer...
|
Mvh.
Casper
|
|
NOEL.dk
Bruger
Oprettet: 06-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
|
Sendt: 23-Januar-2008 kl. 21:45 |
Som alle andre nævner, så skal man naturligvis selv betale. Godt nok har Wupti.com en stor pengetank at trække på, men hvorfor i alverden skulle de dog betale fordi hr & fru danmark bestiller noget de fortryder? Det ville da være helt groteskt.
Dog ville jeg foreslå Wupti.com om de ikke kan sende en rigtig "returseddel" (Udskrevet af dem som firma) som i kunne benytte til returnering, fragtomkostningerne kunne de så fratrække ved kreditering.
|
Med venlig hilsen,
Noel Christensen http://www.noelchristensen.dk | http://www.eReviews.dk
|
|
Hekon
Junior bruger
Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
|
Sendt: 24-Januar-2008 kl. 10:51 |
NOEL.dk skrev:
Som alle andre nævner, så skal man naturligvis selv betale. Godt nok har Wupti.com en stor pengetank at trække på, men hvorfor i alverden skulle de dog betale fordi hr & fru danmark bestiller noget de fortryder? Det ville da være helt groteskt.
Dog ville jeg foreslå Wupti.com om de ikke kan sende en rigtig "returseddel" (Udskrevet af dem som firma) som i kunne benytte til returnering, fragtomkostningerne kunne de så fratrække ved kreditering.
|
Nu er det nok mig der ikke fik udtryk mig klart nok, da jeg udemærket er klar over at man selv skal betale for returfragten (beklager hvis det ikke fremgik helt klart :)
Min pointe var, som du også skriver her, at man skal bruge et firma for at kunne sende den retur med posten (da det er over 20 kilo) eller med en alm. fragtmand. (At jeg så ikke lige kan forstå postdanmark her, er så en anden sag)
Da Wupti ikke vil sende en returseddel (selvom hun naturligvis selv skal betale fragten) er det eneste mulighed at få eks. 3x34 til at køre over med det, hvilket for hendes vedkommende vil sige 3-4000 - og så mener jeg at det er uforholdsmæssige omkostninger ved at udnytte sin returret. Dermed mener jeg også at Wupti inddirekte forsøger at undgå returretten! (dog klar over at det er gråzone, da det ligeledes skyldes PostDanmark)
|
|
Axlon
Guld medlem
Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1401
|
Sendt: 24-Januar-2008 kl. 11:44 |
En anden og billig løsning, var da at beholde TV'et. Nu ved jeg ikke hvad samsung's ekstra garanti går ud på, men regner med at det er en af de der tåbelige dyre ekstra forsikringer, som man ikke rigtigt har brug for.
|
Mvh Jesper
|
|
Hekon
Junior bruger
Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
|
Sendt: 24-Januar-2008 kl. 12:57 |
Axlon skrev:
En anden og billig løsning, var da at beholde TV'et. Nu ved jeg ikke hvad samsung's ekstra garanti går ud på, men regner med at det er en af de der tåbelige dyre ekstra forsikringer, som man ikke rigtigt har brug for. |
Det er det ikke - Den er udvidet garanti som de giver fra producentens side af, men som man mister ved parallelimport. Nu har de besluttet at returnere Tv'et, så det er ikke rigtig et alternativ
|
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
|
Sendt: 24-Januar-2008 kl. 15:16 |
Hekon skrev:
[QUOTE=NOEL.dk]
Wupti inddirekte forsøger at undgå returretten! (dog klar over at det er gråzone, da det ligeledes skyldes PostDanmark)
|
Wupti har ingen som helst indflydelse på, hvad Postdanmark vil/ikke vil transporter for private kunder. Så på den led kan jeg ikke forstå din bemærkning.
Det er dog korrekt (og jeg er dermed enig i dilemmaet), at Wupti eller andre firmaer kan nyde godt af denne tåblighed fra Postdanmark, fordi de har nemmere ved at sende pakker den ene vej (uanset vægten), mens det er sværrer at returner dem igen. Men det er altså en af hagerne ved at handle på den her måde, online, hvor man kan benytte sig af en 14 dages "prøve periode". Og dermed en ting man som forbruger skal tænke over, hvis man skal returner et produkt.
Jeg vil dog aldrig gå såvidt som til at klandre firmaerne for det. Det vil højst være forbrugeren selv, jeg vil klandre, eller måske i virkeligheden transportfirmet (i dette tilfælde Postdanmark), som efter min mening ikke ønsker at tjene penge, (af gud ved hvilken grund).
|
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
|
Sendt: 24-Januar-2008 kl. 20:59 |
hvorfor snakker du ikke bare med wupti. hvor i sender pengene til dem, hvor efter de sender returseddel.
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24763
|
Sendt: 24-Januar-2008 kl. 21:09 |
Sigida skrev:
hvorfor snakker du ikke bare med wupti. hvor i sender pengene til dem, hvor efter de sender returseddel.
|
det skulle da heller ikke være et problem for wupti at sende en returseddel, og så bare trække beløbet fra de penge, som kunden skal have tilbage for skærmen.
|
|
mufcdk1974
Guld medlem
Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
|
Sendt: 24-Januar-2008 kl. 21:21 |
Hekon skrev:
NOEL.dk skrev:
Som alle andre nævner, så skal man naturligvis selv betale. Godt nok har Wupti.com en stor pengetank at trække på, men hvorfor i alverden skulle de dog betale fordi hr & fru danmark bestiller noget de fortryder? Det ville da være helt groteskt.
Dog ville jeg foreslå Wupti.com om de ikke kan sende en rigtig "returseddel" (Udskrevet af dem som firma) som i kunne benytte til returnering, fragtomkostningerne kunne de så fratrække ved kreditering.
|
Da Wupti ikke vil sende en returseddel (selvom hun naturligvis selv skal betale fragten) er det eneste mulighed at få eks. 3x34 til at køre over med det, hvilket for hendes vedkommende vil sige 3-4000 - og så mener jeg at det er uforholdsmæssige omkostninger ved at udnytte sin returret. Dermed mener jeg også at Wupti inddirekte forsøger at undgå returretten! (dog klar over at det er gråzone, da det ligeledes skyldes PostDanmark) |
Har du ikke fået et 0 for meget i det beløb?
Da jeg for et par siden måtte sende en PC skulle jeg betale 400 med Danske Fragtmænd.
|
|