recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - varer der ikke lever op til forventninger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketvarer der ikke lever op til forventninger

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mazak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Februar-2008
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: varer der ikke lever op til forventninger
    Sendt: 06-Februar-2008 kl. 20:32

Hej

Har købt et mediecenter ud fra de specifikationer der var tilgængelige på nettet, det er med Vista.

Da jeg får den hjem er  der en del ting der ikke er som jeg opfattede dem i beskrivelsen på nettet.

1. Når man timer en optagelse slukker den ikke men står og kører til man slukker den manuelt.

2. der er HDMI, optisk og coax digital udgang. Kan kun bruge den ene!!!

3. Den starter ikke altid op når man gerne vil have den til det, skal så prøve et par gange før det lykkes

4. Forstod ud fra beskrivelsen på nettet at den kan optage 2 programmer på en gang, men ikke digital og analog. det skal være enten digital eller analog.

5 Der er en del Vista fejl, svaret fra producenten var "sådan er Vista"

6 den støjer temmeligt meget af et mediecenter at være.

Vil i mene at jeg er berettiget til at returnere denne vare ud fra ovenstående fejl og mangler.

Jeg står i den dumme situation at jeg har købt den hos et firma der skaffede den hjem til mig og derfor ikke er int. i at tage den tilbage medmindre de kan returnere den til producenten.

På Forhånd tak.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 20:38

Ja, der er fælden klappet, det er en vare der er hjemtaget på bestilling, og ikke en hyldevare, så returret er der normalt ikke på sådanne specialvarer.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mazak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 20:43

Ja problemet er jo at det er taget hjem på bestilling, men har producenten ikke en forpligtigelse til at info på siden passer med virkeligheden?

Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 20:47
Har han lovet noget som ikke holder - skrev han den var støjsvag, at lydudgangene kunne bruges begge på en gang etc.

Ud fra det du har skrevet had du jo fået det som du bad om, at det så ikke lever op til dine forventninger er jo som sådan ikke sælgers problem.

Og med hensyn til Vista, så er der vist ikke så meget mere at sige end at sådan er Vista. En sælger kan jo ikke ligefrem ændre grundlæggende i de problemer som Vista har. Så må du hellere tage fat i MS.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2008 kl. 20:50

Den kan jo timer optage. Den har jo de nævnte udgange. Den kan optage 2 udsendelse på samme tid. Vista har fejl, det er velkendt. Støj, det er smag og behag, så der er jo ikke sagt noget der ikke passer. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu