recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MCE, HD kanaler og YouSee - løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMCE, HD kanaler og YouSee - løsning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henrikbp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-December-2007
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Emne: MCE, HD kanaler og YouSee - løsning
    Sendt: 09-Februar-2008 kl. 23:45

Hej

Som mange andre her i forummet har jeg også problemer med at de nye HDkanaler via YouSEE i mit MCE. Jeg bruger FireDTV.

Hvad er den bedste løsning?

Jeg synes at løsningen med feks. FireViewer lyder besværligt. Kan den bruges med fjernbetjeningen. Når jeg starter mit mediecenter op bruger jeg kun fjernbetjeningen, så jeg vil ikke til at rode med keyboard når jeg skal se andre kanaler.

Hvordan har I løst problemet?

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2008 kl. 22:34
Nej - synes i øvrigt ikke at FireViewer viser kanalerne ordentligt. Gode bud på alternativer er SageTV og DVBViewer.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 10:26

Tak for svaret.

Hvordan virker DVBViewer sammen med MCE. Kan de fungere sideløbende?

Jeg vil gerne kunne bruge MCE til det meste og så DVBViewer når jeg skal de se enkelte HD kanaler.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 12:12

Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Nej - synes i øvrigt ikke at FireViewer viser kanalerne ordentligt. Gode bud på alternativer er SageTV og DVBViewer.

Det forstår jeg ikke for Firedtv er bare en neddroslet version af DVBviewer

Jeg har begge og billedet er identisk uanset hvilken jeg bruger - der er blot forskel i funktionaliteten.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2008 kl. 12:41
My bad. Jeg snakker om forskellen mellem FireViewer og MCE 2005. Hvis jeg afspiller FireViewer mpeg4 optagelser (.ts filer) i MCE2005, ser det markant bedre ud end da jeg så det live. Men det har måske en logisk forklaring? Ikke begge tilfælde er det powerDVD HD codec (og GT 8600 grafikkort) der står for afkodningen.

henrikbp: Ved faktisk ikke om DVBviewer også kan bruge DVB-T driverne. Det må andre lige kommentere på.

Redigeret af NikolajC - 11-Februar-2008 kl. 12:43
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 23:15

Mener du med svaret at hvis DVBViewer ikke bruger samme emulering  som MCE DVB-T kan DVBViewer kun virker hvis MCE er lukket ned.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu