recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med forsinket programmer !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med forsinket programmer !

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mr.NiceGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med forsinket programmer !
    Sendt: 19-Februar-2008 kl. 18:34

Er jeg den eneste der i MCE oplever problemmer med forsinkelse på programmerne, og hvorledes løses dette ?

Jeg anvender som regel programguiden til optagelse af programmer. Problemet er blot at både DR og TV2 næsten konsekvent er 5 minutter forsinket, og da jeg max kan indstille mediacenteret til at optage 4 minutter OVER tiden, så glipper jeg ofte slutningen af mine optagelser - Og det er jo knap så sjovt.

Hvordan løser andre dette problem? Er der en nem løsning på dette, som jeg blot har overset eller hvad? Og hvad er formålet med kun at tillade 4 minutters overtid på optagelsen?

Håber der er en venlig sjæl eller to der gider (og kan) hjælpe. I modsat fald syntes jeg næsten at MCE er værdiløst at bruge hertil (det er da også sk*** irreterende at TV-kanalerne ikke overholder deres egne sendetider).

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 23:15
Sjovt jeg oplever stort set aldrig den slags problemer. Går dit ur rigtigt?

Ellers kunne du jo lege lidt med tiden i stedet.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2008 kl. 23:52
Kun TV2, de er altid forsinkede på grund af deres varierende reklamemængde. Jeg gider simpelthen ikke se deres lort mere. De kan tage deres Lort På Is etc. og rejse til Sibirien
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 01:32

det er et problem nogen gange, men dog sjældent.. men stil uret 1-2 min bagud, så er der lidt mere at give af.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 17:11

Hmmm.... Har foreløbligt stillet uret et enkelt minut bagud, men nu giver det jo så problem såfremt programmerne rent faktisk starter rettidigt :-)

Det er sgu' da også åndsvagt at Microsoft har valgt at begrænse optagelser til højest 4 minutters overtid .... HVORFOR DET kære Microsoft? Hvorfor ikke 10 minutter f.eks. ???

I det hele taget, så syntes jeg at MCE største minus netop er de mange begrænsninger - Synd, ellers en god ide :-(

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 17:17

Prøv eventuelt dette

Jeg mener at kunne huske det kan bruges til at angive hvor meget før og hvor meget efter. Ved ikke om det virker under Vista (jeg bruger ikke MCE mere, Bruger kund DVBViewer)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 17:55
du kan stille den til at starte 2 min før og 4 min efter, stil den til begge og juster så uret 2 min frem.. det er sjældent udsendelser starter før tiden..
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 00:13

Nu her f.eks. i går (torsdag d. 21/2) skulle jeg optage seinfeld på DR1 kl. 23:40 - Det var hele 7 minutter forsinket. Så kom ikke og sig at det kun er TV2 som er forsinket. DR1 er det også, men mest på de sene programmer.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu