recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FireDTV Viewer opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFireDTV Viewer opsætning

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fcdong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: FireDTV Viewer opsætning
    Sendt: 20-Februar-2008 kl. 09:45

Jeg har lidt problemer med at sætte min FireDTV op.

Jeg har sat det hel op i Vista MediaCenter, hvor det virker som det skal. Problemet er de såkaldte HD kanaler, hvor Vista ikke understøtter MPEG4.

Jeg har forsøgt at sætte min FireDTV op, men jeg kan slet ikke få det til at virke. Når jeg starter programmet op, spørg den om hvilken Transponder jeg vil vælge...her vælger jeg den nederste (TDC) og så tjekker jeg at programmet har opdaget min FireDTV, det har den også. Efter det har jeg høre klikket i det sorte felt og valgt View - scan. Det er her jeg ikke kan gøre særlig meget. Jeg vælger type (Cable) og skal så vælge transponder.....feltet er blankt når jeg har valgt cable. Hvis jeg vælger Terrestrial i type, så får jeg lige pludselig mulighed for at vælge FireDTV (MCE) i transponder. Problemet er bare at den slet ikke finder nogen kanaler?

Er der en venlig sjæl der kan skære det ud i pap for mig, så jeg kan få mulighed for at se HD kanaler igennem mit FireDTV hos yousee

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 10:09

Beskriver udfra DVBviewer, som regner må være det samme her...

Under indstillinger/hardware skal TV-kortet være kendt, evt. scan for hardware...

Scanning af kanaler.
Vælg cable og som transponder qam 64, symbolrate 6875.
Tryk derefter scan og hele frekvensbåndet løbes igennem for kanaler...

Hvis der ikke kan vælges noget under transponder, er der rod med de underliggende *.ini filer som beskriver de enkelte satelliter/kabel-net...

se under c:\programmer\dvbviewer\transponders

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
fcdong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 10:23

Jeg kan godt se mit FireDTV under hardware.

Når man sætter det hele op i Vista MCE, hvad sker der så med ens transponder?
Der findes også en transoponder update......vil det være klogt at bruge den.
Du skriver at jeg skal vælge qam 64....vil det sige at man ikke skal bruge den transponder der hedder Denmark TDC.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 10:55

TDC's net anvender qam64 og en symbol-rate på 6875.

Jeg vil ikke udlukke, at der er flere valgmuligheder, der kan bruges...

Hvis den rette *.ini findes i forvejen, så må en evt. transponder update være uden betydning, nem næppe skadelig. 

Vista MCE og fireDTV skal fungere fuldstændig uafhængig af hinanden.. 

Går ud fra at den samme driver til TV-kortet kan anvendes, men ellers kræver DVBviewer en BDA-driver... 

Redigeret af avh - 20-Februar-2008 kl. 10:59
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
fcdong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 11:13

Ifølge http://www.digital-everywhere.com er disse driver med i FireDTV software.
Det virker bare underligt at man ikke kan vælge transponder TDC. Men at man skal vælge den som kører på symborate 6875. Brugte 3 timer på at prøve alt muligt, uden at jeg fandt en eneste kanal med FireDTV Viewer. Det er mærkeligt....især når jeg kunne få det hele til at virke med Vista MCE uden nogen problemer.
Er der noget man skal kigge efter, når man skla tjekke om ens transponder er sat rigtig op

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 11:24

Prøv at sikre at du scanner med de rigtige parametre (qam64 og symbolrate 6875), de fremgår af scanningsbilledet...

Channel scan kan virke også en enkelt frekvens (indskrænk fra/til område)..

Prøv at scanne en specifik frekvens, hvor du ved der skal ligge kanaler.
Det er også muligt at se om der er ordentlig signal på den pågældende frekvens..

*.ini-filen er en almindelig tekst-fil, som man kan se specifaktioner i med notePad.

Redigeret af avh - 20-Februar-2008 kl. 12:02
Til top
fcdong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 11:53

Jeg vil forsøge at gøre det du har skrevet, når jeg kommer hjem fra arbejdet i dag :-)

Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 14:01

Hejsa,

Hvis du har installeret mce driverne, som du jo nok har siden det virker i vista skal du vælge terrestial og ikke cable i firedtv som source. Grunden til dette er at mce driverne er lavet sådan at de snyder MCE til tror at dit dvb-c kort er et dvb-t kort. Derfor skal du også vælge terrestial i firedtv. Når du så har valgt det både under options og når du vil scanne efter kanalerne kan du under transponder vælge mce.

Kan ikke huske hvad de nøjagtige ting hedder (er på arbejde lige nu) men essensen i det er i hvert fald at du i firedtv skal vælge terrestial.

Håber det hjælper dig

Jacob

Til top
fcdong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 10:05

Nu fik jeg prøvet det som der blev beskrevet i går. Det lykkes mig at få sat det rigtigt op, men programmet kørte rigtig dårligt, så den model har jeg droppet nu.

Nu har jeg sat mine kanaler op i Vista MCE hvor billedet kører perfekt. Der er kun lige en lille ting som ikke rigtig vil virke efter hensigten. EPG virker kun på nogen få kanaler. Da jeg satte mit tvsignal op i MCE bad jeg om automatisk opsætning af EPG....er det forkert gjort? Har hørt noget om, at Vista MCE ikke understøtter dvb-c kort sammen med epg. Vil det hjælpe hvis man siger nej til automatisk opsætning af epg...

Mener også at jeg har læst noget om, at man kan ændre i reg.databasen og få epg til at tro at man har et dvb-t kort, selv om det faktisk er et dvb-c kort man har monteret

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af fcdong fcdong skrev:

Nu har jeg sat mine kanaler op i Vista MCE hvor billedet kører perfekt. Der er kun lige en lille ting som ikke rigtig vil virke efter hensigten. EPG virker kun på nogen få kanaler. Da jeg satte mit tvsignal op i MCE bad jeg om automatisk opsætning af EPG....er det forkert gjort? Har hørt noget om, at Vista MCE ikke understøtter dvb-c kort sammen med epg. Vil det hjælpe hvis man siger nej til automatisk opsætning af epg...

Jeg tror ikke du har gjort noget forkert, men du skal ind og parre de fundne kanaler med det EPG-data der bliver hentet. Jeg kan ikke præcist huske hvad menuen hedder, men prøv om du ikke kan finde det.

Mener også at jeg har læst noget om, at man kan ændre i reg.databasen og få epg til at tro at man har et dvb-t kort, selv om det faktisk er et dvb-c kort man har monteret

SVJV er det lige præcist det DTV MCE driveren gør, så det er ikke noget du selv skal rode med.

/Peter

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top
fcdong Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 10:31

Jeg har prøvet at parre mine kanaler med EPG, uden at det er lykkes mig at få flere kanaler med i min EPG.

Til top
prinder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 10:39

Jeg har prøvet at parre mine kanaler med EPG, uden at det er lykkes mig at få flere kanaler med i min EPG.

Mener du at hvis du går ind i Guide/Programguide viser den ikke ret mange kanaler?
Eller viser den alle de kanaler den burde, men bare uden EPG data?

Det jeg beskrev før kan afhjælpe sidstnævnte. Hvis det derimod er fordi du ikke kan se alle dine kanaler i programguiden, skal du ind i et andet menupunkt der hedder noget med kanalliste el.lign.
Der skal du sætte flueben i de kanaler du vil have med i din guide.

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu