|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Kane ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() Sendt: 20-Februar-2008 kl. 20:27 |
|
Hej.
![]() Beklager hvis der er blevet spurgt om dette før, men da jeg gerne vil være sikker på det passer til mit udstyr, tillader jeg mig lige at spørge om lidt hjælp. Jeg har lige købt en ps3. Jeg har et panasonic px70 50", en yamaha receiver, og et monitor audio surround system med 2 front, 1 center og 2 baghøjtalere. Min ps3 skal både bruges til spil og afspilning af dvd/blueray. Mit spørgsmål går på, hvad skal jeg bruge af kabler? Surround systemet er opsat med kabler, men mangler bare at tilslutte min PS3 til tv'et og surround systemet og tilslutte surround systemet til tv'et. Jeg har lært herinde at HDMI er bedst, men hvor mange HDMI kabler skal jeg bruge og skal jeg bruge andet? På forhånd mange tak. |
||
![]() |
||
Queenyard ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 121 |
![]() |
|
Hej Du skal bruge et HDMI kabel og et optisk digital kabel til lyden ... Det købte jeg og alt mit fungerer God fornøjelse |
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
Hvis du har hdmi ind og ud på din receiver skal du bruge hdmi fra ps3 til receiver og hdmi fra receiver til tv. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35686& KW=SVP03 |
||
SVP03
|
||
![]() |
||
OleA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 666 |
![]() |
|
og endvidere:
hvis du kører lyden via optisk kabel fra PS3 til receiver skal det sendes som Bitstream. Hvis du sender lyden via HDMI til din receiver kan du med fordel vælge LPCM. |
||
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
||
![]() |
||
Kane ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() |
|
Jeg takker for de gode svar.
mvh Kane |
||
![]() |
||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
|
Undskyld jeg lige lånet tråden. Men jeg kører kun med HDMI, giver det dårliger lyd end hvis jeg have et optisk kabel sat til også?
|
||
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000 |
||
![]() |
||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
|
|
||
SVP03
|
||
![]() |
||
Jimmbo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
![]() |
|
Ok, tak for hjælpen ![]() |
||
Medier center: Popcorn Hour A-200 BD: Playstation 3 slim 320 GB Forstærker: Marantz SR6005 F-højtaler: DLS R66 C-højtaler: DLS RC55 B-højtaler: KEF 2005 SUB: KEF PSW2000 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så har jeg fået købt hdmi kabel og digital optisk. Min surround reciever har ikke hdmi. Jeg gik ind i lydindstillinger, men kan ikke finde Bitstream? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok nu fandt jeg endelig bitstream. Der er dog et par andre problemer. Når jeg er i menuen på min ps3 er den på 1080p, men når jeg sætter en almindelig dvd på, så skifter den til 580p og billedet er derfor ikke så skarpt?
Nogen forslag hvordan man får den til 1080p? Jeg får ingen lyd via mit surround system. Jeg har tilstuttet dette via optisk digital til min ps3, som er tilsluttet med hdmi til tv'et. Nogen bud på hvordan jeg får lyden til min surround opsæt? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Du skal gå ind i din opsætning og bede din PS3 om at smide lyden ud gennem optisk, eller tror den at den skal gøre det over hdmi.
Og jeg mener også du skal bede din PS3 om at opskalerer. |
||
||
![]() |
||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
|
yep mener det er under Dvd Bd , og du skal sætte indstillingen dvd til pan and scan og dvd til full screen.
|
||
+100HD Film
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |