recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Coraxs hjemmebio - Black, green & Blu
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCoraxs hjemmebio - Black, green & Blu

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Emne: Coraxs hjemmebio - Black, green & Blu
    Sendt: 24-Februar-2008 kl. 13:15
UPDATE: Opdateret setup og nye billeder længere nede på siden.

Nu hvor jeg har fået noget ordentligt lyd så ville jeg lige vise min hjemmebio frem.
Som i kan se så er det dog stadig et work in progress

Tegning over mit setup:

Bio'en og DVD samlingen:

Sofaen, sofabord og den ene af baghøjtalerne:

Onkyo TX-SR605 og KEF 3005 center:

HTPC'en er lavet af dele jeg havde tilovers fra min sidste opgradering og dele fra min server. Jeg skal have sat et UVD/PureVideo grafikkort i den, men det kræver at jeg udskifter bundkortet og dermed også RAM og CPU så det må vente.

Jeg er ved at teste Meedio og Media Portal på min HTPC fordi jeg ikke er helt tilfreds med Microsofts mediacenter.
Meedio er nok min farvorit, den er lidt langsom engang imellem og den sværeste af de tre at sætte op. Tilgengæld kan den stortset alt pga. mængden af plugins og kan sættes op næsten ligesom man vil have den.

Fremtidige indkøb:
- Ekstra DVD skab
- HTPC kabinet + HW opgradering
- Xbox 360 Pro HDMI/Elite
- Logitech DiNovo Mini
- Logitech Harmony One
- Logitech Squeezebox Duet

UPDATE: Nyt TV/Hifi møbel

Så fik jeg købt et Hifi møbel. Fordi jeg ikke kunne finde et der ikke var for langt men stadig dybt nok til min receiver kunne være der så endte det med jeg købte dette i Ikea og lod vær med at sætte bagpladen på. Jeg køber nogle låger til den senere. Så skal HTPC'en bare gøres lille nok til at komme derind

Redigeret af Corax - 28-Juni-2008 kl. 23:54
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 13:23

Oprindeligt skrevet af Corax Corax skrev:

Fremtidige indkøb:
- TV møbel
- Sofabord

Hvorfor dog det? Dem du har nu er da både i samme stil og farve

Det ser godt ud, men du bør nok lige få gemt alle de kabler væk.

Redigeret af Sandal - 24-Februar-2008 kl. 18:56
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2008 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Hvorfor dog det? Dem du har nogle er da både i samme stil og farve

Det ser godt ud, men du bør nok lige få gemt alle de kabler væk.

De har heller ikke været helt billige!
Men jeg vil ikke gøre meget mere med kablerne før jeg får købt et nyt TV møbel. Dog måske lige gemme kablerne til front HT'erne bag TV'et.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2008 kl. 11:03
Jeg kan altså bedst li dit tv møbel og dit sofabord. Det er et helt unikt design, som man nok ikke ser ret mange steder
Til top
nsane206 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juni-2007
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 14:38

Hej,

Hvor har du købt dine DVD reoler?

/Hans

Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af nsane206 nsane206 skrev:

Hej,

Hvor har du købt dine DVD reoler?

/Hans

Det er to Bertby fra Ikea: Link
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 15:16
BD50 vs. PS3
Jeg har længe gået og tænkt over hviken Bluray afspiller jeg skal have og pga. det kommende fælleskøb på DB50’eren så blev jeg nød til at finde ud af om jeg skulle investere i en BD50 eller en PS3. Da afspillernes kvaliet er næsten ens med Bluray så bliver det features og intgration i mit setup der afgør min beslutning.

BD50:
Minuserne er at BD50'eren er en dedikeret Bluray/DVD afspiller og har derfor ingen spil og mediacenter muligheder som PS3’en tilbyder. Så er den Bluray regions kodet.
Plus'erne er medfølgende IR fjernbetjening, CEC understøttelse, DVD regions kodefri, bitstream af HD lyd og lavt strømforbrug.
Så har jeg læst at BD30'eren kan bruges til at opdatere Onkyo forstærkere og da jeg ikke har en CD afspiller til at gøre dette er det jo fedt hvis jeg kan bruge BD50'eren til det.
Jeg også udfra at BD50'ern er mere lydløs at have stående end en PS3.

PS3:
PS3’ens største minusser er at den at kun har bluetooth kontrol, så man enten skal investere i ekstra fjernbetjening eller noget i stil med IR2BT for at få en universal fjernbetjening til at virke. Udover det understøtter den ikke CEC, kan ikke bitstreame HD lyd og er regions kodet på både Bluray og DVD.
De store plusser ved den er selvfølgelig at den også kan spille spil og at den har mediacenter muligheder.
Men hvis vi ser nærmere på mediacenteret så er det ikke velegnet til at optage TV og det understøtter ikke mkv filer endnu. Så da PS3’en ikke kan erstatte min HTPC er dette ikke noget plus.
Spildelen er et plus men jeg skal have en 360’er senere og der er kun et par PS3 eksklusiv titler der tiltaler mig.

Valget:
Hvis i har læst overstående så er det næppe overraskende mit valg er BD50. Suppleret med en HTPC og 360 mister PS3’en de største ting der taler for den også står en dedikeret afspiller tilbage med mange små fordele som jeg heller vil have fremfor et par eksklusiv spiltitler.

Efter fælleskøbet kommer der selvfølgelig nye billeder og samtidig tager jeg mig også sammen og udskifter den sidste kasse med noget som ikke buer så meget ind mod midten
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 21:51
Hvis du er bekymret over hvad der larmer mest, så burde du nok holde dig fra 360
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hvis du er bekymret over hvad der larmer mest, så burde du nok holde dig fra 360

Det gør ikke så meget når det er en konsol, det er ikke mange stille øjeblikke med sådan en
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 21:27
Hej Corax.

Har selv lige modtaget et KEF 3005.2 + Onkyo 606 fra samme firma og højtalerne fejler intet - var som helt nye.
Da dette er mit første anlæg vil jeg bare lige høre, hvordan du sat dine højtaler op.
Brugte audyssey eller kalibrerede du dem manuelt og med hvilke HZ.
Ellers  er det  et kanont fedt anlæg
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 23:08
Hej A_Nielsen og tillykke med det nye anlæg

Mit anlæg er også det første så jeg er også ny med hensyn til opsætningen men jeg vil da gerne dele mine erfaringer.
Jeg startede med at bruge mikrofonen til at autokalibrere sættet, efter det har jeg dog været inde og ændre lidt i indstillingerne efterhånden som fik jeg set nogle film.

Jeg kan ikke huske om kalibreringen satte mine højtalere til 80Hz og subwoofer til 100Hz men det er det ihverfald sat til nu.

Subwooferen er lidt for stor til min stue så jeg har slukket for boosten i bunden af subben og skuet ned for den på recieveren (måske en smule for meget men jeg har også naboer ).
Så har jeg skuet lidt op for baghøjtalerne fordi jeg ikke synes man kunne hører dem godt nok, især baggrunds "støj" i filmene til at sætte stemning var svært at hører. Som f.eks. knirken fra skibet i Master & Commander.
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 23:24
Tak for svaret - lige hvad jeg havde brug for
Til top

Besvar Besvar Side  12>