BD50 vs. PS3
Jeg har længe gået og tænkt over hviken Bluray afspiller jeg skal have og pga. det kommende fælleskøb på DB50’eren så blev jeg nød til at finde ud af om jeg skulle investere i en BD50 eller en PS3. Da afspillernes kvaliet er næsten ens med Bluray så bliver det features og intgration i mit setup der afgør min beslutning.
BD50:
Minuserne er at BD50'eren er en dedikeret Bluray/DVD afspiller og har derfor ingen spil og mediacenter muligheder som PS3’en tilbyder. Så er den Bluray regions kodet.
Plus'erne er medfølgende IR fjernbetjening, CEC understøttelse, DVD regions kodefri, bitstream af HD lyd og lavt strømforbrug.
Så har jeg læst at BD30'eren kan bruges til at opdatere Onkyo forstærkere og da jeg ikke har en CD afspiller til at gøre dette er det jo fedt hvis jeg kan bruge BD50'eren til det.
Jeg også udfra at BD50'ern er mere lydløs at have stående end en PS3.
PS3:
PS3’ens største minusser er at den at kun har bluetooth kontrol, så man enten skal investere i ekstra fjernbetjening eller noget i stil med IR2BT for at få en universal fjernbetjening til at virke. Udover det understøtter den ikke CEC, kan ikke bitstreame HD lyd og er regions kodet på både Bluray og DVD.
De store plusser ved den er selvfølgelig at den også kan spille spil og at den har mediacenter muligheder.
Men hvis vi ser nærmere på mediacenteret så er det ikke velegnet til at optage TV og det understøtter ikke mkv filer endnu. Så da PS3’en ikke kan erstatte min HTPC er dette ikke noget plus.
Spildelen er et plus men jeg skal have en 360’er senere og der er kun et par PS3 eksklusiv titler der tiltaler mig.
Valget:
Hvis i har læst overstående så er det næppe overraskende mit valg er BD50. Suppleret med en HTPC og 360 mister PS3’en de største ting der taler for den også står en dedikeret afspiller tilbage med mange små fordele som jeg heller vil have fremfor et par eksklusiv spiltitler.
Efter fælleskøbet kommer der selvfølgelig nye billeder og samtidig tager jeg mig også sammen og udskifter den sidste kasse med noget som ikke buer så meget ind mod midten