recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er recordere.dk redaktionen uafhængig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEr recordere.dk redaktionen uafhængig?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Heintze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Emne: Er recordere.dk redaktionen uafhængig?
    Sendt: 01-Marts-2008 kl. 12:15

Hvad sker der med nyhedsindlæggene herpå www.recordere.dk?

En gang kunne man forvente lidt nuanceret stof, men efterhånden er det ændret til Sony's egen nyhedsportal.

Det kunne klæde sitet med en større sortering i info. Der findes masser af relevant stof ude på nettet i kunne hente ind. Så prøv nu at kigge ud over jeres Sony kasketter, det klæder jer ikke og i mister en masse læsere, som allerede har læst om Sony nyhederne på deres eget site.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2008 kl. 13:53

Hej Heintze

Der er godt nok en del Sony nyheder for tiden. De er ved at lade op til forårets produktnyheder, og så kommer der en del nyheder fra den kant.

Men der er da også mange andre nyheder. Pioneer, Panasonic, Samsung, Hitachi, LG, JVC, Hifi-Klubben mfl. leverer eksempelvis også produktnyheder direkte hertil. For slet ikke at snakke om alle de øvrige nyheder der er på Blu-ray, HD DVD, udstillinger, udvikling, TV kanaler, TV-stationer og trends.

Men Sony er jo meget i vælten lige nu i det hele taget.

Og vi henter skam nyhederne bredt fra hele verden, ihvertfald dem vi finder interessant for læserne.

Kritikken med at man bare kan læse nyheder inde på producenternes egen side kan vi dog ikke bruge til noget. Så kunne vi ligeså godt lukke recordere.dk, for hvorfor så overhovedet skrive om dem og debatere det?

Vi viderebringer alle relevante produktnyheder vi får ind. Og det skal ikke lægge Sony til last, at de faktisk er gode til at skrive om deres egne produkter. Det må istedet være op til de øvrige på markedet at gøre det ligeså godt.

Men hvis du ser bort fra de seneste Sony nyheder på forsiden og istedet bladrer nyhedsarkivet igennem, vil du se at vi faktisk gør meget for at bringe et bredt og varieret nyhedsudbud.

/Lars

Redigeret af Lars - 13-Marts-2008 kl. 16:42
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2005
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2008 kl. 19:14

Oprindeligt skrevet af Heintze Heintze skrev:

... men efterhånden er det ændret til Sony's egen nyhedsportal.

Jeg synes det er helt fair du spørg'. Jeg har tidligere lavet et indlæg med samme undren, på et tidspunkt hvor Sony også "fyldte nyhedsforsiden".

Engang imellem undrer jeg mig over hvor Philips-nyheder blir af. Deres store produktsortiment (og mange løbende nyheder) taget i betragtning, burde de da ha' lige så meget omtale som Sony.

Er det Philips Danmark ('s marketingsafdeling) der ikke er ret meget fremme i skoene, Lars?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af janelne janelne skrev:

Jeg synes det er helt fair du spørg'. Jeg har tidligere lavet et indlæg med samme undren, på et tidspunkt hvor Sony også "fyldte nyhedsforsiden".

Engang imellem undrer jeg mig over hvor Philips-nyheder blir af. Deres store produktsortiment (og mange løbende nyheder) taget i betragtning, burde de da ha' lige så meget omtale som Sony.

Er det Philips Danmark ('s marketingsafdeling) der ikke er ret meget fremme i skoene, Lars?

Det tror jeg roligt du kan regne med. Jeg har oplevelsen af at Recordere.dk er ret meget fremme i skoene mht. at hive nyheder hjem rundt omkring fra, og derudover bringer man så de nyheder som forskellige producenter/importører/forhandlere sender ind. Sony sender tydeligvis rigtigt mange nyheder til Recordere.dk, som så bringes. Jeg er 100% sikker på at Recordere.dk ikke tilbageholder nogen som helst relevante nyheder som de måtte modtage, og faktisk GERNE så Philips og de andre importører levere så mange nyheder som muligt til siden. Der er alt andet lige mindre arbejde for Recordere.dk i at viderebringe en allerede formuleret nyhed (evt. med modifikationer), end i at skulle finde og evt. oversætte nyheder fundet rundt omkring på producenternes egne sider.

Dét man skal huske på, er at der meget hurtigt bliver noget "selektiv hukommelse" over det. Hvis der i en given periode er 50 generelle nyheder og 20 Sony nyheder, så er man ikke ringere stillet end hvis der havde været 50 generelle nyheder og 2 Sony nyheder, selv om det rent psykologisk føles som om man ikke læser om andet end Sony. Sony har tydeligvis fundet ud af at Recordere.dk er et godt sted at få sine nyheder bragt, så de bruger det meget. Det synes jeg man skal se positivt på, i stedet for at brokke sig over at der er for mange nyheder.

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 11:14

Hmmm, der var også meget fra f.eks. Samsung på et tidspunkt!

Man kan jo ikke styre hvilke pressemeddelelser der strømmer ind. Man kan naturligvis sortere i dem og kun bringe de relevante.

Det mener jeg absolut også at recordere.dk gør.

Man slipper således for at søge på diverse producenters hjemmesider, og bliver måske opmæksom på interessante produkter!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af janelne janelne skrev:

recordere.dk ville elske også at bringe Philips nyheder, men desværre boycotter Philips recordere.dk. (se vedlagte brev)

Det drejer sig om en sag der ligger 1 år tilbage, hvor mange kunder blev ramt af en standard fejl på et Philips TV. En stor del af de kunder var også brugere på recordere.dk forum. Det blev til en stor og lang debat, ligesom vi skrev en del om den sag under nyhederne. Og sagen voksede og voksede, ikke mindst fordi Philips var længe om at erkende at der var en standard fejl. Se evt. temaet fra dengang (link)

recordere.dk er en uafhængig redaktion, og vores frie debat forum må ikke regnes som en del af den redaktion.

Vi hverken kan eller vil bøje os for leverandørpres. Det er frit for forummets brugere at debatere fejl på apparater samt politik om fejlrettelse mv. Vi vil ikke påvirke de debat indlæg der kører i forummet, men vil følge og moderere dem som alle andre emner, da vi ikke accepterer personlig hetz brugerne imellem.

Vi vil frit kunne skrive de nyheder som vi finder interessante for de besøgende på hjemmesiden.

Vi følger dog med i de danske nyheder som postes i Philips pressecenter (link). Vi bruger helst kun de skandinaviske kilder til egentlige produktnyheder, så vi ved at de produkter som omtales rent faktisk også kan købes herhjemme, samt så vi får den danske vinkel med priser og leveringstidspunkter med ind.

Men som du kan se, så postes der meget få nyheder indenfor Philips forbrugerelektronik dér. Og da vi samtidig heller ikke inviteres med til pressemøder mere, så ved vi reelt ikke så meget om hvilke produktnyheder der er på vej til Philips Danmark, hvornår de kommer på markedet og til hvilke priser. Og at skrive om produkterne længe efter at de er kommet ud i butikkerne passer ikke rigtigt til vores nyhedsflow. Vil vil gerne bringe nyhederne - men mens de er nyheder.

Så derfor er der færre Philips produktnyheder for tiden.

/Lars  (Ansvarshavende redaktør)

Oprindeligt skrevet af Philips Danmark Philips Danmark skrev:

Hej Lars

Tak for henvendelsen om at teste vore produkter. Imidlertid har vi valgt at se bort fra jer indtil videre m.h.t. test etc.

Årsagen er, at vi ikke længere synes seriøsiteten er i højsædet på www.recordere.dk - jeg er naturligvis klar over, at det kan opfattes som om vi ikke kan tåle kritik efter februars stor debat om ét af vore tv. Jeg er også klar over at I ikke kan stå inde for hvert eneste af de fejlbehæftede indlæg, men som ansvarlig for et website skal man bl.a. sikre at dansk lovgivning overholdes.

1. Under debatten var der flere injurierende og ærekrænkende bemærkninger om min person. Det er webmasters opgave at sirke dansk lovgivning overholdes og stoppe den slags. Det skete ikke.

2. Undervejs skrev du en opsummerende, men fejlbehæftet artikel, som måtte rettes. Det forvirrede og forværrede situationen.

3. Senere skrev du en artikel om Philips nye tv, hvor der dels var faktuelle fejl, dels en forkert konklusion i.f.m. fejlene i februar. Det er ikke smart at undlade at tjekke fakta hos Philips før offentliggørelse.

4. Jeg bemærkede senere, at en af jeres medlemmer med profilnavnet Bibilotte (eller noget i den retning) optrådte med et foto af mig og billedteksten Lille Erling. Så vidt jeg kunne se var billedet taget på et pressemøde, du deltog i i Philips Huset. Den slags brug af personbilleder er også i strid med lovgivningen, hvorfor webmasteren skulle have stoppet det.

5. Generelt synes jeg, at et debatforum, hvor hovedparten optræder under psedonymer - med alt hvad det giver af mulighed for at slynge ukorrekte påstande ud anonymt - er en skidt ting for debatniveauet.

Det er summen af disse ting, som giver sitet et useriøst, studentikost præg, og jeg synes ikke du som webmaster har levet op til lovens krav - men jeg vil naturligvis følge jeres relancering med udvidelse af stofomådet m.h.b. på at ændre vores beslutning på et senere tidspunkt.

Venlig hilsen

Erling Madsen
informationschef
Philips Danmark A/S
Frederikskaj 6
1780 København V

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 12:35
Jeg tror, at vi er nogle stykker, der er glade for, at det er Philips og ikke Panasonic, der er "ballade" med.
Til top
Mylle37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2007
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 12:56

Jeg kan ikke finde nogen grund til at betvivle hjemmesidens uafhængighed. Det er jo svært at sige, om der er en overvægt til fordel for nogen. Men hvad er alternativet? Skal de kun offentliggøre lige meget for hver producent?

Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-December-2006
Point: 751
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 13:08

HOLD da kæft en "tude-prins" ham Erling-drengen.

Jeg synes det er et super godt forum - bruger det rigtig meget.

Fortsæt med jeres store stykke arbejde drenge

Morten

Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 13:43

hej

er glad for jeg er hoppet fra philips,når de har personer af den kaliber ansat.

hilsen agger

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 14:03
Nu må jeg lige sige noget....

Jeg syntes bestemt det er uheldigt at Philips er hoppet fra, og især at de er hoppet fra fordi der har været "faktuelle" fejl, imidlertid kan man ikke brokke sig over at der er fejl i artikler, når man er umådeligt langsom med at komme med oplysninger...

Jeg mener at Philips grundlæggende bør være glade for at der er folk der overhovedet gider at brokke sig over deres produkter... kigger man på Sony og Panasonic har der da absolut også været brok over deres produkter, det syns jeg man bør bruge positivt fremadrettet istedet for at sætte sig og surmule i et hjørne... Philips burde efter min mening have taget debatten ind og brugt det til at forbedre deres behandling af en lignende sag (7-9-13) hvis det nogensinde skulle ske igen, det kan vi kun håbe på at de gør, og vender tilbage til stalden... og giver os et endnu mere nuanceret billede af audio og video i danmark

Efter alt det... mener jeg også at det er vigtigt at bemærke at det ALDRIG er iorden at hænge nogen eller vise billeder af andre med nedgørende kommentarer, uanset hvor sur man er over at man har været uheldig...
Det bør ikke ske, og der er aldrig nogen grund til at blive personlig i en debat, "jeg har ret for din far er skaldet"... Men Kære Erling, kom nu tilbage til os

P.s. Studentikost er da et helt fantastisk ord
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2008 kl. 14:44

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Efter alt det... mener jeg også at det er vigtigt at bemærke at det ALDRIG er iorden at hænge nogen eller vise billeder af andre med nedgørende kommentarer, uanset hvor sur man er over at man har været uheldig...

Lige den del er en fejlbedømmelse fra vores side. Altså at vi ikke greb ind.

Den var dog med omvendt fortegn. Det var ikke "hån" men "kærlighed" i en variant.

Det var en bruger, der godt nok var ramt af fejlen også, men elskede sine Philips produkter så højt, at de andre til sidst gav ham kælenavnet "Lille Erling".

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu