|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
TeamNissan ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 09-Marts-2008 kl. 12:45 |
Pænt goddag,
Jeg arbejder til daglig som system konsulent, så jeg har styr på de fleste termer, men jeg roder sgu noget rundt i hvad jeg skal bruge af DVB-T, S, C, TT, CI, lyd, bla bla, osv. Jeg har taget udgangspkt i denne tråd http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&p=55735#55735 og stykket følgende sammen so far. Har følgende: HDD, Brænder drev, Harmony, Keyboard, Vista Ultimate, PS3, SONY STR-D5300ES, SONY BDP-S500, SONY KDL-46X3000, SONY RDR-HXD970, 2TB Synology NAS box. Mangler flere dimser og gadgets:
og så er det jeg mangler input om hvad for nogen kort jeg skal købe og bruge. Jeg er relativt ligeglad med prisen, bare det kan de rigtige ting. og så skal det selvf køre lyden ud via forstærkeren (Forstærkeren har HDMI indgange) Jeg er med i noget fællesantenne halløj, der kan modtage 4 digitale kanaler (DR1, DR2, TV2 og DR-Update) som vidst nok alle er luftbårne DVB-T signaler, men der er tale om at alt bliver skiftet ud til digitalt indenfor kort tid, de skriver noget om DVB-S, vi er i hvert fald steget i kontingent pga det. Jeg skal ikke have parabol og kan ikke tilkøbe selector aftaler etc via min antenne forening. Det nærmest foreliggende er fibernet der kommer indenfor et års tid. Jeg har også en relativt kraftig server stående i et andet rum. Vil det kunne svare sig at bygge om på den og hvad skal der til Det sidste spg går på om jeg kan bruge min PS3 til evt at streame film fra min NAS box til mit fjernsyn!? - ved godt den ikke kan standard, menfindes der nogle nørdede løsninger/software til dette!? Budget ikke det store issue...... men det skal selvfølgelig ikke være astronomiske beløb, bare "best for the buck" Håber i har tid til at hjælpe.
MVH Redigeret af TeamNissan - 09-Marts-2008 kl. 21:40 |
|
MVH
Carsten SONY KDL-46X3000 FHD SONY STR-D5300ES SONY BDP-S500 SONY RDR-HXD970 SONY DVP-NS900V SONY PS3 B&W 604 S3 (Front) B&W LCR6 S2 (Center) Infinity Ref61 mk2 (Bag) B&W ASW-1000 (Sub) |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
okay lad os se på det. ang. dit hardware, jeg vill vælge det nye Gigabyte kort istedet for dit valgte. har læst n god test af det. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=433057 resten af hardware ser fint ud. husk at sørge for din cpu er en 65nm 65W udgave.. (der er mange af de 5200+ på edbpriser.dk) ang. tv tuner, du skriver i har ikke parabol, men skriver samtidig at alt bliver skiftet til DVB-S, som jo netop er signalet fra en parabol, også skriver du i får fibernet inden for et års tid.. må nok sige den er svær at svare på. Det er vigtigt jeg ved hvadfor et signal du har for at kunne rådgive om hvad du skal købe.. et det DVB-S eller DVB-T eller en kombination? ang. fibernet ved jeg ikke rigtig noget, så der kan jeg ikke svare.
men du kan starte med at forklare jeres antenne forhold, Hvor mange kanaler har i? hvordan modtager i de kanaler(direkte fra antennestik i væggen, eller har i en boks?) hvad for nogen kanaler er digitale, har i både digitale og analog? Du skriver i betale kontingent, hvad hedder det firma i betaler til, og hvad er det i betaler for? Når jeg ved nogen af de ting er det nok nemmere at komme med en løsning. |
|
![]() |
|
TeamNissan ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Mange tak for svaret :) Det er en fælles antenne forening vi har og vi har kun de 4 nævnte kanaler i digital. Men det brev vi lige har fået fra foreningen skriver de at det er vigtigt hvis man går ud og køber fjernsyn nu, at det understøtter både DVB-T og DVB-S. Det kan sagtens være de ikke har forstand på hvad de skriver og det ikke kan lade sig gøre, men det var i hvert fald hvad de skrev. Vi har bare et helt almindeligt antennekabel ind i huset fra en boks ude ved vejen, det er det eneste jeg ved, og der kommer i hvert fald ikke til at stå nogen parabol hos mig. - Vi har 21 kanaler incl de 4 digitale, så ja der er både digitale og analog kanaler. Foreningen hedder widstille, og er en meget lokal antenneforening for vores grundejerforening der selv har alt deres udstyr i et træskur nede ved cykelstien*G* så jeg tror ikke de lejer sig ind hos hverken TDC eller STOFA MVH |
|
MVH
Carsten SONY KDL-46X3000 FHD SONY STR-D5300ES SONY BDP-S500 SONY RDR-HXD970 SONY DVP-NS900V SONY PS3 B&W 604 S3 (Front) B&W LCR6 S2 (Center) Infinity Ref61 mk2 (Bag) B&W ASW-1000 (Sub) |
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Hmmm 21 kanaler hvor de 17 modtages analogt. eftersom man ikke kan fange 21 kanaler med en almindelig tagantenne, må det være enten parabol, eller analog kabeltv i får jeres kanaler fra.. og hvis du ikke kan se nogen paraboler nogen steder, kunne man tro at det er analog kabeltv.. men eftersom de selv skriver noget med DVB-S ja, så bliver jeg forvirret.. Det kræver et rent svar fra dem.. hvad sender de ud i fremtiden. fortsætter de med de analoge kanaler eller bliver det hele sendt i DVB-S.. Kan jo ikke rigtig sige noget hvis jeg ikke ved hvad de har tænkt sig.. ang. softwaren, Vista MCE understøtter ikke både analog tuner og digitale tuner, samtidig,det er enten det ene eller det andet.. der kan man så bruge medieportal eller DVBViewer istedet, jeg kender ikke ret meget til nogen af dem desværre. et kort som det her hauppauge HVR1300 understøtter både analog og digitale kanaler(stadig ikke med Vista MCE). så det kunne være en noget, Men hvis i senere modtager signaler i DVB-S, så kan du ikke se dem på det hauppauge kort, der skal en anden løsning til..
Redigeret af Pizzabager - 09-Marts-2008 kl. 22:47 |
|
![]() |
|
![]() |
Må indrømme jeg ikke lige ved hvad forskellen er på det øverste link i forhold til den her Den her er billigere, men hedder så også MCE, hvad det så en betyder.. Redigeret af Pizzabager - 09-Marts-2008 kl. 22:51 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |