recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefalinger til valg af lærred/projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnbefalinger til valg af lærred/projektor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ugh Togoth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefalinger til valg af lærred/projektor
    Sendt: 15-Marts-2008 kl. 18:40
Da jeg har købt hus, med en dejlig stor væg, der ikke kan andet end at lægge væg til et monster lærred, er jeg begyndt at kigge seriøst på projektormarkedet. Jeg har ikke tidligere haft det store kendskab til dette, men læser for tiden som en gal.
Fladskærme er jo fine nok, og skal da nok også have en 50 tommers om et års tid, når priserne sandsynligvis er halveret, men folk der har set en god projektor på et stort lærred kan jo næsten ikke andet end at synes, at 50 tommer bare ikke er nok.
I starten havde jeg egentligt tænkt mig bare at købe en billig projektor, men efter at have gransket markedet, har je fået øjnene op for HD-projektorerne og er rimeligt solgt. Ved dog ikke lige helt, om jeg har og vil bruge pengene på det, da jeg nok skal op og bruge 35.000 for det hele, da jeg også skal have et anlæg, højtalere og en Playstation 3.

Jeg har fundet følgende projektor, der er for lækker og kan efter sigende fås for 22.000
http://www.pipro.de/product_info.php?products_id=173

Men efter, at jeg har kigget lidt, så er det denne Panasonic, som jeg er mest til, da prisen er mere fornuftig. Regner med at kunne få den for en 13.000, hvis jeg køber stort ind samme sted:

Dertil havde jeg tænkt mig følgende lærred, så man kan få en 120 tommer.

Min stue er 5 meter i bredden, så throw distance bliver nok godt 4,5m, og man kommer nok til at sidde 3,5 meter fra lærredet, så jeg vil ikke tro, at det er et problem?
Havde først tiltænkt et lærred nummeret større på over 3 meter, men måske det er lige i overkanten?
Vi har kæmpe vinduer i stuen, så jeg skal ud og investere i nogle seriøse mørklægningsrullegardiner. Jeg så nogen herinde, der anbefalede at købe herfra:

Håber der er nogen herinde, der har nogle kommentarer til valg af projektoren, og der ved om det er et fornuftigt lærred til prisen.

På forhånd tak.

Redigeret af Ugh Togoth - 15-Marts-2008 kl. 18:44
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2008 kl. 22:22
Du må forbi en forhandler og se det live.
Største delen af mine kunder bliver temmelig overrasket over billedkvaliteten på lærreds dugen.
Køb ALDRIG et lærred før du har testet med den projektor du har besluttet dig for.
Tro ikke kun på os her inde, tag ud og se tingene live det er meget bedre
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Ugh Togoth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Marts-2008
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2008 kl. 02:02

Hej Christian

Mange tak for tippet. Jeg vil selvfølgelig lige tage ud og få nogle præsentationer, før jeg foretager mit endelige valg.

Har du/I nogle gode anbfalinger til en forhandler med et stort udvalg og god service i Københavnsområdet?

Dertil vil jeg oså meget gerne høre anbealinger fra folk herinde om deres præferencer og kommentarer til mit valg, men jeg skal nok lade være med at basere mit valg udelukkende på dette.

Ved dog ikke, om der er nogen danske forhandlere, der har det lærred, jeg inker til.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu