|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() Sendt: 16-Marts-2008 kl. 10:10 |
Jeg har ikke haft nogen problemer med TVGG indtil for to dage siden, hvor den viser en dag for langsomt, så fodbold der blev sendt igår bliver vist som idag i DVBviewer. Kan ikke lige se, hvad der går galt.
Min XML fil synes jeg ser fint ud, så tror næsten det må være i DVBViewer der er en fejl. Nogen forslag? |
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Bruger du www.a123.dk ? Jeg bruger DVBViewer 3.9.1 pga. rapporterede problemer med undertekster i 3.9.2 DVBViewer bør jo selv slette EPG, der er blevet for gammel! Nylige ændringer i www.a123.dk i forhold til TVGG (ser dog ikke ud til at være dit problem):
Jeg har i den sidste version bla. lagt en pause ind på 3 sek. før grabbet begynder. Ser ud til, at det løste et problem med at jeg ikke fik EPG for samme dag på DR1 ved vækning fra standby. Har du under options valgt "Delete Old EPG" og "Allow to Close DVBViewer" (læs hjælpefilen til dette) Der kan komme kludder i EPG'en hvis der er TV programændringer.
|
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Ja, mener det er 3.9.1, men det sjove ved det er, hvis jeg har sat opgaven til at køre kl. 03 om natten går det galt, hvor den viser en dag forkert, men hvis jeg så efterfølgende kører opgaven manuelt på formiddagen er den korrekt
![]() PS. et tillægsspørgsmål. Da jeg kører trådløst, har jeg haft problemer med, når jeg vågner computeren op, fanger den ikke det trådløse signal, og TVGG står og kører i en uendelighed, selv hvis jeg trykker standby, overruler den det, og jeg kan først få den sat i standby, hvis jeg lukker TVGG fra processer. Det er knap så heldigt, hvis man er væk et par dage, at den så ikke kan hoppe tilbage til standby. Findes der en løsning på det? Ellers supergodt program. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Til info DVBViewer 3.9.3.10Beta er på sitet. DVB-Subs virker fint nu |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Midt om natten er så vidt jeg har erfaret ikke så godt, da DR her redigerer deres hjemmeside. Prøv med fx kl 7.00 om morgenen. En anden ting: windows forslag til hvornår windows opdateringerer skal foretages er netop kl 3.00 om natten (default). Jeg foreslår generelt at dette ikke skal kollidere, da en windows opdatering kan medføre en genstart. se evt: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36698& PN=2
|
|
![]() |
|
![]() |
Det vil jeg prøve for fremtiden, men Windows Update har jeg slået fra. Har du evt. et forslag på spørgsmål 2?
Redigeret af Bjur - 19-Marts-2008 kl. 07:49 |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
>MCenterFreak - DVBViewer 3.9.3.10Beta kan jeg ikke lige se, men måske er den taget af sitet igen. Sorry den lå i Betasektionen.
Redigeret af Benu - 19-Marts-2008 kl. 09:49 |
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
![]() |
Kun et gæt: Lav en planlagt opgave fx kl 6:50 eller 6:55 som vækker computeren og derefter rebooter den. Se den anden tråd. Man kunne så håbe, at den hopper på det trådløse netværk efter rebooten. Lav så også planlagt opgave med Auto Import XMLTV kl 7:00 (kalder TVGG, importerer EPG'en i DVBViewer og sætter tilbage til standby). Held og lykke. Redigeret af Delphi - 19-Marts-2008 kl. 16:35 |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm det ser ud til ved at genstarte, at den kun grabber ca. 300 kb, hvorimod den rigtige størrelse er omkring 2 mb. I stedet for reboot har jeg lavet en bat fil, som jeg viser nedenfor. Jeg vil gerne have den til at vente 20 sekunder efter den starter pcen op, kører kommando venter 10 sek og kører sidste kommando bagefter. Jeg kan bare ikke finde den rette kommando for pause. Har bl.a. prøvet wait 20, timeout 20. Hvad er den rigtige syntaks. ECHO OFF #skal starte med at vente 20 sek. (mangler rigtig kommando)
#Herefter ventes 10 sek. (Mangler rigtig kommando)
PS. Et tillægsspørgsmål. I importxmltv er der mulighed for hibernate eller standby. Når jeg går i luk computer er der kun standby. Hvad er mest strømbesparende. Min HTPC plejer at gå i S3 mode. da den er sat i BIOS, og da det kun er ram der får strøm, kan jeg ikke lige se, hvordan hypernate er mere strømbesparende?
Tak for hjælpen. C:\WINDOWS\system32\ipconfig.exe /renew
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
For at indsætte delay kan du bruge Choice eks.: choice /T 10 /D N Her ventes der 10 sekunder For at få syntaksen kan du bruge choice /? Kan ikke huske om choice også findes under XP, det virker i hvertfald under Vista For at få Hibernate (som er det mest strømsparende) skal det enables i Strømstyring under kontrolpanel (vist nok kun hvis det er XP) Der er forøvrigt meget lidt forskel på strømforbruget på Standby og Hibernate hvis det det er en af de nyere laptop CPUer. Såvidt jeg husker er der kun 5-10 watt i forskel. Standby er langt mere praktisk, da maskinen er klar få sekunder efter man har vækket den, hvorimod det tager noget tid at få startet den efter Hibernate |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
![]() |
Virker ikke i XP
|
|
![]() |
|
![]() |
Så er der kun den rå vej:
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |