|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kfkv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 191 |
![]() Sendt: 28-Marts-2008 kl. 17:04 |
...og det kan jo være både positiv og negativ Efter længere tids overvejelser, kaster jeg mig nu også ud i at komponere mit eget mediecenter. Mit udgangspunkt er: Kabinet: Antec VERIS Fusion 430-EC Bundkort: Gigabyte GA-MA78GM-S2H CPU: AMD Athlon 64 X2 4000+ 2.1 GHz Ram: Kingston ValueRAM 2 x 1GB TV-kort: Hauppauge WinTV HVR-1300 Harddisk: WD Caviar SE16 WD5000AAKS Jeg har et gammelt DVD-drev, som jeg smider i til en start. Desuden køber jeg Microsofts MCE tastatur Det skal ikke bruges til spil, kun HTPC med MediaPortal. Jeg regner med bla. at skulle afspille ISO-filer via kablet netværk fra NAS. Jeg har DVB-T antenne, men har valgt HVR-1300 pga. råd fra dette forum, samt fordi det har hardware encoder. Allerhelst havde jeg ønsket mig et kort med dobbelt DVB-T tuner, men har endnu ikke kunne finde et anbefalelsesværdigt (der bare virker). Ellers var mit oprindelige valg WIN TV NOVA T-500. Er der behov for en køler, ud over den der følger med cpu'en (for det gør der vel)? Jeg tænker især på, om den valgte kombination af bundkort og cpu er tilpas kraftig og strømbesparende til at undgå for megen køleraktivitet. Gode råd, fifs, tips og tricks modtages meget gerne. |
|
------
Mvh Kasper |
|
![]() |
|
centric ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Jeg har lige købt HTPC og valgte udstyr som er ligende dit. Dog sprang jeg over tv-kort i denne omgang.
I stedet for din Athlon 64 X2 4000+ valgte jeg en strømbesparende Athlon BE-2400 som også er en smugle kraftigere end din. Jeg har kun den medfølgende CPU køler og medfølgende PSU køler og selv efter mange times afspilning føles computeren koldere end rummet temperatur. (Hvilket den selvfølgelig ikke er, men kold det er den i hvert fald! :) Min ene RAM blok var desværre defekt, men alligevel er jeg i stand til at afspille flydende Blu-ray i 1080p fra både drev og ISO i Vista. Jeg bruger også MediaPortal og er glad for det. Det er næsten for mange muligheder og derfor har jeg endnu ikke fået Blu-ray afspilning ind i selve MediaPortal, men kører lige nu via 'normal' PowerDVD. Hvis du søger gode rås til MediaPortal kan deres forum anbefales. Jeg synes det var uoverskueligt i starten, men det virker fornuftigt efter lidt tid. Mht harddisk jeg har valgt Samsung Spinpoint som er meget anbefalesesværdig, både i 500 GB og i 750 GB versionen. Jeg håber du kan bruge min erfaring til noget. /centric |
|
![]() |
|
kfkv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: Fredericia Status: Offline Point: 191 |
![]() |
Tak for dit input centric. Jeg kan godt se, at BE-2400 bruger mindre strøm, men de kører da med ca. samme hastighed (eller hvad?). Jeg tror det bliver den. Nu er min eneste bekymring tv-kortet. Kan kvaliteten på dvb-t hamle op med en "almindelig" (i mit tilfælde Strong 5126) tuner? |
|
------
Mvh Kasper |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Citat: "Jeg har DVB-T antenne, men har valgt HVR-1300 pga. råd fra dette forum, samt fordi det har hardware encoder. Allerhelst havde jeg ønsket mig et kort med dobbelt DVB-T tuner" Hvorfor dobbelt TV tuner? Alt tilgængelig (dansk) TV kommer fra den samme transponder, så du kan se og optage alt hvad der findes fra den, samtidig Det ændrer sig nok når Boxer går i luften i 09, men så kan man jo bare kaste en tuner mere i. Citat: "Desuden køber jeg Microsofts MCE tastatur" Det er altså ikke verdens bedste tastatur, så medmindre du har tænkt dig at bruge det som Media Center Fjernbetjening, så køb hellere en MCE Fjernbetjening og et godt Blutoooth tastatur |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Hej McenterFreak: Dobbelt tuner mhp. at kunne se et og optage noget andet. Tastaturet er blot et supplement. Jeg regner med at bruge min Harmony 525 eller den fra TV-kortet som fjernbetjening. |
|
------
Mvh Kasper |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Du behøver ikke dobbelt tuner for at optage en kanal samtidig med at du ser en anden, sålænge de er på samme transponder, og det er alle de danske DVB-T kanaler. Du kan faktisk optage/se alle 4 kanaler samtidigt (ihvertfald med de programmer jeg har benyttet)
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Dette gælder kun hvis DVBViewer benyttes, hvilket jeg ikke kan se indgår i hans setup. Hvis du bruger Vista Media Center kræves der 2 tunere |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg regner med at køre Mediaportal. Nogle der har erfaring med Terratec Cinery 2400i DT
|
|
------
Mvh Kasper |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |