recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prob. med HD EP35. Update: Nu lyd problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProb. med HD EP35. Update: Nu lyd problem

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2369
Direkte link til dette indlæg Emne: Prob. med HD EP35. Update: Nu lyd problem
    Sendt: 04-April-2008 kl. 23:27

Jeg har lige sluttet den til med et HDMI kabel.

HD DVD Toshiba kommer frem på skærmen, den første opstartsmenu til indstilling af klokken kommer frem, hvorefter billedet går i sort i 2 sekunder. Billedet kommer så igen, men efter 3 sekunder kommer der et hurtigt glimt i nederste halvdel af skærmen, og skærmen går igen i sort i 2 sekunder.

Sådan fortsætter det. Det gør det temmelig vanskeligt at navigere rundt i menu'er jeg aldrig har set.

Kabler sidder som de skal, og jeg har prøvet at slukke og tænde for den flere gange, så jeg ved ikke hvad der er galt eller hvad der kan gøres ved det. Efter jeg havde slukket for den 1. gang kommer indstilling af klokken selvfølgelig ikke frem igen. Nu skriver den blot no disc. Trykker jeg på setup kommer jeg ind i menu'en, men problemet er der stadig.

Nogle bud???

Edit: Jeg har nu gendannet fabriksindstillingerne, men det hjalp ikke noget.

Jeg har prøvet et andet HDMI kabel uden succes.

Jeg har forsøgt en firmwareopdatering, men kunne ikke få den til det.

Redigeret af kaizer - 06-April-2008 kl. 00:11
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 23:35

Hejsa!

Hvilket tv har du?? Lyder som om du sender f.eks 1080p til et tv der ikke kan behandle det...!

Prøv evt at sætte afspiller til 720p.. eler 1080i!

Ved ikke om det hjælper, men det da et bud!

Mvh

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hejsa!

Hvilket tv har du?? Lyder som om du sender f.eks 1080p til et tv der ikke kan behandle det...!

Mvh

Enig Pede, det lyder umiddelbart som en forkert opløsning 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hejsa!

Mvh

Nemli ja, jeg oplevede det med et andet tv, end det jeg har for tiden!

Hva så Hother, er du blevet proff. mellem- mand?? Jeg tager sq hatten af for det arbejde du har lagt i "pallerne"...  Cool med din nye afspiller!! Kan den egentlig mere end din Samsung eller er den bare mere "lækker"?

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2008 kl. 23:58

Jeg tror jeg har fået det til at fungere.

Jeg prøvede at sætte en film i. Den sendte et 1080i signal ud iflg. display'et på afspilleren. Det skulle mit Toshiba tv godt kunne modtage. Det er der i mod ikke glad for 720P ser jeg nu hvor jeg skifter til det.

Under opstart af filmen (alt det l... man ikke kan skippe), gjorde den det stadig, men så snart filmens menu var på skærmen var det overstået. Jeg slukkede derfor for filmen og ventede med spænding.

Alt er i orden. Jeg sidder netop nu og roder med indstillinger og billedet står fint.

Havde jeg da bare sat en film i først...Det havde sparet mig en del grå hår.

Når nu min projektor er 720P skal jeg vil sætte afspilleren til det?!

Ellers tak for hjælpen.

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 00:17

Og så alligevel ikke.

Jeg har sat den til at udsende 1080i, men når jeg har haft den slukket, og tænder igen er problemet tilbage. Det på trods af, at den stadig sender 1080i ud.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 08:45

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hejsa!

Mvh

Nemli ja, jeg oplevede det med et andet tv, end det jeg har for tiden!

Hva så Hother, er du blevet proff. mellem- mand?? Jeg tager sq hatten af for det arbejde du har lagt i "pallerne"...  Cool med din nye afspiller!! Kan den egentlig mere end din Samsung eller er den bare mere "lækker"?

Hej Pede - mellemmand - sørme nej. Jeg tjener ikke en Penny på dette show. Første Palle med 50´ tv, synes jeg var sjovt. Det gik lige efter bogen.

Men pallen med BD 30 har været et sandt mareridt! Men da jeg fik tilbudet på afspillerne fra KrishAV, måtte jeg jo viderebringe dette til folket. Og jeg ved jo med sikkerhed, at det ville være svært at finde en koordinator på den palle.

Pana kontra Samsung - efter min bedte vurdering er Pana´en nærmest en generation foran de fleste andre BD´er - derfor

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 00:11
Problemet er overstået. Det må være mit tv der giver problemer, for så snart den blev sluttet til projektoren kørte billedet som det skulle.

Nu har jeg så lidt problemer med lyden. Jeg har den tilsluttet min Yamaha RX-V100D via phono, og lyden er fin, men der er nærmest ingen lyd fra sub'en. Jeg har skruet næsten helt op for den; et pænt stykke over hvad den plejer at være på, men det hjælper ikke noget.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 09:47

Nu er et RCA kabel jo ikke det rigtige at bruge til en sådan afspiller, der skal anvendes Toslink eller Coax for at få Surround (DD5.1 + DTS) fra den, og med den Digitale forbindelse, vil du naturligvis få LFE lydsporet som du ikke får med den nuværende forbindelse. Det er derfor at der ikke er effekt fra subben, den får ikke det nødvendige signal at arbejde med, så skift dit signalkabel til den rigtige type.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Nu er et RCA kabel jo ikke det rigtige at bruge til en sådan afspiller, der skal anvendes Toslink eller Coax for at få Surround (DD5.1 + DTS) fra den, og med den Digitale forbindelse, vil du naturligvis få LFE lydsporet som du ikke får med den nuværende forbindelse. Det er derfor at der ikke er effekt fra subben, den får ikke det nødvendige signal at arbejde med, så skift dit signalkabel til den rigtige type.

Jo, det kan man nu godt. Læs nederst i 1. kolonne, side 2. http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=7514

Hvis jeg bruger optisk kabel får jeg ikke glæde af HD lyden, og da min receiver ikke har HDMI indgang, er phono den eneste mulighed tilbage.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 10:21

Er det ved alle film det sker, eller.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2008 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Er det ved alle film det sker, eller.?

Nu har jeg ikke afprøvet alle mine film, men jeg vil alligevel vove skindet og sige, at det er alle film.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu