recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5.1 receivere med HDMI indgang...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket5.1 receivere med HDMI indgang...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Emne: 5.1 receivere med HDMI indgang...
    Sendt: 07-April-2008 kl. 18:40

eg skal have mig et surround system. Af prismæssige og pladsmæssige årsager skal systemet kun være et 5.1 system, men jeg vil gerne afspille de ny HD lydformater. Jeg skal derfor have fat i en Bluray-afspiller, der kan dekode disse formater, da jeg ikke er indstillet på at betale for en 7.1 receiver med dekoder og fordi jeg ikke har behov for 7 forstærkerkanaler.

Jeg har set flere 5.1 receivere med HDMI indgang - enkelte endog med HDMI 1.3 (jeg fatter ikke hvad de skal med den standard andet end at switche den - de kan jo alligevel ikke dekode bitstream HD-lyd). Spørgsmålet er så:

Kan de 5.1 receivere (med HDMI indgang) I kender til håndtere et 7.1 PCM lydinput gennem HDMI, eller skal det være downmixet til 5.1 af blurayafspilleren?

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 20:51

Øhh.
Skal du både købe bd afspiller og reciever ??
Hvis ja, så er 7-1 recievere det mest alm. og så sætter du den bare op til 5-1 i opsætningen.

SVP03
Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 21:44

Tak for svaret.

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Øhh.
Hvis ja, så er 7-1 recievere det mest alm. og så sætter du den bare op til 5-1 i opsætningen.

Ja det skal jeg. Grunden til at jeg ikke overvejer at købe en 7.1 forstærker er mest, at jeg ikke har noget at bruge en sådan til. Jeg kan dog godt se, at der ikke er den store prisforskel - jeg tænkte bare, at man for de samme penge (eller lidt billigere) kunne få bedre kvalitet hvis jeg kun køber en 5.1 receiver.

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af AndyK AndyK skrev:

Tak for svaret.

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Øhh.

Ja det skal jeg. Grunden til at jeg ikke overvejer at købe en 7.1 forstærker er mest, at jeg ikke har noget at bruge en sådan til. Jeg kan dog godt se, at der ikke er den store prisforskel - jeg tænkte bare, at man for de samme penge (eller lidt billigere) kunne få bedre kvalitet hvis jeg kun køber en 5.1 receiver.

Dit valg falder da noget med 5-1, dem er der ikke mange af.
De 2 ekstra forstærker trin kan tit bruges til 2nd room (køkken) eller til bi amp af dine fronthøjtalere hvis de har dobbelt terminaler bagpå. Så spildt er det ikke.

Redigeret af SVP03 - 07-April-2008 kl. 21:48
SVP03
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu