recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony One - funktion?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarmony One - funktion?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Baronen3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony One - funktion?
    Sendt: 08-April-2008 kl. 12:28

Hej.

Jeg går kraftigt og overvejer at købe en "Harmony One", Jeg har derfor læst diverse tråde om multi fjernbetjeninger, men jeg har et spørgsmål som jeg håber en kan hjælpe mig med:

Når jeg på tv'et  (Sharp LC46XD1) skal vælge min HDMI indgang, gøres det ved først at trykke på "AV" knappen, hvor der så kommer en lille liste frem. Derefter bruger jeg "pil ned" 6 gange til jeg når "Input 6- HDMI".

Nogen der ved om sådan en operation vil give Harmony One problemer, når jeg skal sætte aktivites styringen op til f.eks "Se dvd"?

mvh

Baronen

Baronen's setup: Pioneer Vsx-921_-_ PS3_-_ Denon DVD1930_-_DVB-T2 boks_-_WD TV Live_-_Sharp 46XD1_-_SVS 5.1 m. PB12 _-_ Harmony One_-_ IR4PS3_-_ LK IHC_-_ Synology 211+
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 13:49
Jeg tænker over noget tilsvarende: hvad med knapper som har flere funktioner?

F.eks. tænd/sluk-knappen - hvis man vil lave en "Se DVD", og den f.eks. skal starte med at tænde for TV'et. Hvordan kan den så vide om TV'et allerede er tændt eller slukket? Hvis det allerede er tændt, så vil den jo slukke for skærmen når den afsender "tænd/sluk"-kommandoen...

-Kent

Til top
Freddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2005
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 15:26
Hej med jer,

Jeg havde samme tvivl da jeg købte den for en uge siden - det viste sig ikke at være noget problem!

Harmony-One's software guider dig igennem "tænder du sådan eller sådan for dine komponenter"? På den måde stiller den de korrekte knapper til rådighed som du kan arrangere rundt på. Fantastisk intuitivt! Mit TV fungerer på samme måde mht. HDMI og det fungerer nu.

Derudover har alle kanpper på remoten to eller flere funktioner så man kan styre flere komponenter samtidig.

Den styrer selv (ud fra dine ønsker) om komponenterne skal forblive slukkede eller tændte når man går fra én "aktivitet" til en anden.

Alt i alt varme anbefalinger...fra én der har været igennem mange multi-remotes!

/ F
Til top
Carpo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2007
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 17:21

Spændende læsning.

Skal ud og købe en Harmony One, men det er stadig få butikker som har den på lager. Nogle der ved hvorfor det er sådan, og hvornår "alle" butikker får Harmony One på lager?

Jeg ved at man kan få Harmony One i Fona og Elgiganten, sådan har det snart været i over en måned, men hvorfor kun der?

Med venlig hilsen
Carsten
www.carpo.dk
Til top
lebon1971 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2004
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Carpo Carpo skrev:

Spændende læsning.

Skal ud og købe en Harmony One, men det er stadig få butikker som har den på lager. Nogle der ved hvorfor det er sådan, og hvornår "alle" butikker får Harmony One på lager?

Jeg ved at man kan få Harmony One i Fona og Elgiganten, sådan har det snart været i over en måned, men hvorfor kun der?

Så vidt jeg har hørt har F-Group fået den eksklusivt i en periode....om det passer ved jeg ikke - men noget kunne tyde på det. Jeg tror ikke Elgiganten handler hos de danske distributører.

Til top
Baronen3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-August-2006
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 11:34

Oprindeligt skrevet af Freddy Freddy skrev:

Hej med jer,

Jeg havde samme tvivl da jeg købte den for en uge siden - det viste sig ikke at være noget problem!

Harmony-One's software guider dig igennem "tænder du sådan eller sådan for dine komponenter"? På den måde stiller den de korrekte knapper til rådighed som du kan arrangere rundt på. Fantastisk intuitivt! Mit TV fungerer på samme måde mht. HDMI og det fungerer nu.

Derudover har alle kanpper på remoten to eller flere funktioner så man kan styre flere komponenter samtidig.

Den styrer selv (ud fra dine ønsker) om komponenterne skal forblive slukkede eller tændte når man går fra én "aktivitet" til en anden.

Alt i alt varme anbefalinger...fra én der har været igennem mange multi-remotes!

/ F

Tak for svaret, så er der jo ikke andet for end at springe på en harmony One. Jeg sundere lige markedet lidt, kan se de har været under 1000 kr. og nu op imod 1500. Men mange tak for hjælpen.

Baronen

Baronen's setup: Pioneer Vsx-921_-_ PS3_-_ Denon DVD1930_-_DVB-T2 boks_-_WD TV Live_-_Sharp 46XD1_-_SVS 5.1 m. PB12 _-_ Harmony One_-_ IR4PS3_-_ LK IHC_-_ Synology 211+
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 1341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 13:00

Kan den ikke huske hvad den har tændt? Jeg tænker på, at nogle gange skal man bare se dvd hvor alt er slukket og skal tændes og andre gange skal man se dvd efter man har set tv og derfor er selector og tv tændt i forvejen. Hvordan foregår det?

Mvh. Lasse

Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Ally Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-August-2005
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Kan den ikke huske hvad den har tændt? Jeg tænker på, at nogle gange skal man bare se dvd hvor alt er slukket og skal tændes og andre gange skal man se dvd efter man har set tv og derfor er selector og tv tændt i forvejen. Hvordan foregår det?

Mvh. Lasse

Den holder skam fuldt styr på, hvad den har tændt og hvad den har slukket. Du opretter f.eks. en aktivitet, der hedder "Se TV". Den tænder for fjernsynet og ikke andet. Du vil så se en DVD med lyden over dit surround anlæg. Du trykker så på aktivitetsknappen, der f.eks. hedder "Se DVD, surround". Den tænder så derefter DVD'en og surround forstærkeren. Når du er færdig vil du se tv igen, og trykker derefter på "Se TV". Den slukker derefter DVD'en og surround-forstærkeren, men gør ingenting ved TV'et.

Hvis du, når du er igang med at se en DVD med surroundlyd, finder ud af, at der ikke er surround spor på DVD'en, så du hellere vil have lyden over fjernsynet, så trykker du på aktiviteten "Se DVD, TV-lyd". Den slukker derefter for surround forstærkeren, mens tv og DVD forbliver tændt.

Nogenlunde sådan har jeg min konfigureret, og det fungerer perfekt.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 1341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 14:01

Det er fint, lig ehvad jeg ville hører.

Mvh. Lasse

Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu