|
Projector + lærred til lys-stue |
Besvar |
Forfatter | |
kallefrank
Super bruger Oprettet: 17-Juli-2006 Status: Offline Point: 401 |
Emne: Projector + lærred til lys-stue Sendt: 10-April-2008 kl. 11:42 |
Her en lille opgave.....
Har tænkt på at købe en projector og lærred til min stue. Jeg skal sidde ca. 3,30 meter fra lærredet, som skal hænge ca. 10-15 cm udfra væggen (foran fladskærmen) Til venstre har jeg 2 store vinduer, med rullegardiner og alm gardiner, men noget lys slipper der jo igennem. Projektoren skal have min. 1080I (gar HD-dvd) Budget: tjaee.....helst ikke over en 15.000 - 20.000 ialt....
Er der: GLEM DET.......eller hvad. Måske Otto fra AV Precision har nogle råd (har ladet mig fortælle at du ved noget om dette emne), men alle indput modtaget gerne.....
|
|
Asklepios
Guld medlem Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
Sendt: 10-April-2008 kl. 13:37 |
Med 15-20K kommer man ikke så langt...
Dog ser det ikke SÅ håbløs ud Mine bedste bud er en Mitsubitshi HC4900 eller en BenQ W5000, og så et lærrede fra Qualityscreen eller lissau (i hvid)... Det er dem som jeg har kig på, i hvert fald. Og så nogle andre, men så er vi over prisrammen! Med venlig hilsen Simon |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
mowa
Super bruger Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 343 |
Sendt: 10-April-2008 kl. 13:51 |
Du bør under alle omstændigheder afsætte en del af summen til ordentlig mørklægning, ellers får du et elendigt billede. Selv den mindste smule lys der slipper igennem, ødelægger billedet i nærmest katastrofal grad. Prøv at gøre det så mørkt som muligt med dine nuværende gardiner, og hæng et stykke papir op, læg mærke til hvor hvidt det er, og tænk på om du kan acceptere at det skal forestille at være sort. :) |
|
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Sendt: 10-April-2008 kl. 18:19 |
Hejsa Du har helt ret Otto har nogle gode inputs. Prøv evt. dette link, som er fra et af hans arrangementer (var der ikke selv) http://www.av-precision.dk/nyheder/projektorarrangement-for- begyndere-vejle-10.html Du skal bruge et rullelærred med tab-tension, og da 1080i er et krav bliver det 1080p du skal have. Projektoreren skal alligevel lave det om til p for at kunne vise det. Dit projekt er næste/nogenlunde inden for rækkevidde. God fornøjelse. |
|
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
|
Asklepios
Guld medlem Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
Sendt: 11-April-2008 kl. 12:25 |
Han kan jo ikke få et tab-tension inden for hans budget... Det koster minimum 16K, med mindre han finder noget brugt. Så er der ikke meget tilbage... Istarten kan han vel "nøjes" med et alm. rullelærrede og så senere skifte til et TT?? MVH |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Sendt: 11-April-2008 kl. 19:36 |
Hovsa - checkede ikke hvad sådan en fætter-tab koster! Bruger selv et fastramme - beklager. God weekend |
|
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |